Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست وزیر امور خارجه به خاطر یک جمله استیضاح شود یا استعفا دهد باید در این زمینه آتش بس اعلام شود.

«علاءالدین بروجردی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درمورد اظهارات وزیر امور خارجه درباره پولشویی و واکنش منتقدان به این اظهارات، افزود: اگر من بجای دکتر ظریف بودم از چنین جمله بندی برای این مساله استفاده نمی کردم، بهتر این بود که این موضوع از زبان وزیر امور خارجه مطرح نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال تاکید کرد: اما قرار نیست که رییس دستگاه دیپلماسی به خاطر یک جمله استعفا دهد یا استیضاح شود، ظریف نکته ای را در مجموعه صدها و هزاران موضع گیری مطرح کرد بالاخره یک موضع گیری ممکن است چنین بازتاب های داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: نباید بیش از حجم مساله به آن پرداخت، حقیقت این است که ما در معرض تهاجم بسیار بدی از طرف کشور همسایه شرقی به دلیل قاچاق مواد مخدر هستیم که طبق گزارش های موجود حجم کشت تریاک دو برابر شده است.
بروجردی ادامه داد: قاچاقچیان فعال هستند و پول قاچاق هم کثیف است و از ایران به عنوان ترانزیت استفاده می کنند و البته مجلس شورای اسلامی در خصوص مبارزه با پولشویی قانون تصویب کرده است و این قانون برای جلوگیری از این سوء استفاده بسیار محکم است.
وی در پاسخ به این سوال که هدف این تخریب ها چیست، گفت: در هر صورت وقتی ما جامعه را آزاد و مردم سالار می دانیم این گونه رفتارها هم در داخل آن وجود دارد.
این نماینده اصولگرای مجلس دهم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هدف و نیت منتقدان تضعیف دولت است، اظهارداشت: نیت خوانی من ضعیف است و نمی دانم اسم آن را چه چیزی بگذارم اما به نظرم در این زمینه باید آتش بس اعلام شود

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی اوضاع غزه و پیامدهای آن در منطقه برگزار شد ، وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری حمله تروریستی و کاملا غیر قانونی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق و اینکه شوری امنیت حتی از صدوریک بیانیه ساده هم عاجز ماند گفت: هیچ دولتی در مقابل چنین حمله ای موشکی گستاخانه ای به سفارتش ساکت نمی ماند و ایران هم گزینه دیگری نداشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آقای امیرعبداللهیان گفت: تأکید می‌کنم اکنون دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته است. بنابراین، باید رژیم اسرائیل وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد. مسلماً، در صورت هرگونه استفاده رژیم اسرائیل از زور و تعرض به منافع ایران، جمهوری اسلامی ایران نیز در استیفای حق ذاتی خود در دادن پاسخ آنی، قاطع و قوی به آن و پشیمان ساختن قطعی و کامل این رژیم لحظه‌ای تردید نخواهد کرد. این تصمیمی تغییر ناپذیر است.

وزیر امور خارجه همچنین خواستار برخورد قاطع شورای امنیت با جنایت ها و قانون شکنی های رژیم صهیونیستی شد.

وی گفت: قویاً از شور ای امنیت انتظار می رود با تصویب یک قطعنامه جامع، قاطع و تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، نسبت به این موارد اقدام کند:

۱- برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح؛ و حتی کرانه باختری
۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛
۳- تبادل انسانی اسرا؛
۴- موظف ساختن رژیم به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیروهای نظامی و ادوات و تجهیزات آنها از غزه و ضرورت بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛
۵- اعمال تحریم جامع و فوری تسلیحاتی علیه رژیم اسراییل

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه این نشست شورای امنیت با دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

همچنین آقای امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه مالت به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت و نیز وزیر امور خارجه اردن نیز دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان قرار است در ادامه حضورش در نیویورک در نشست سفرای کشورهای عضو سازمان کشورهای اسلامی حضور یابد و سخنرانی کند و همچنین با شماری از فعالان و اعضای اندیشکده های حوزه سیاست خارجی آمریکا هم دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است
  • باقری به روسیه سفر می‌کند