Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:58:26 GMT

دژپسند: 90 درصد مصوبات هیات مقررات زدایی اجرا نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۰۱۰

دژپسند: 90 درصد مصوبات هیات مقررات زدایی اجرا نمی شود

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه 90 درصد مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار اجرا نمی شود، گفت: گزارش دلایل همکاری نکردن دستگاه ها با این هیات و اجرا نشدن مصوبات آن به سران سه قوه ارایه می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار تاکید کرد: نباید به راحتی از کنار این مساله عبور کرد، بلکه باید با اخذ دلایل عدم همکاری از دستگاه هایی که در اجرای مصوبات همکاری لازم را ندارند گزارشی مستند و تحلیلی را به روسای سه قوه منعکس کنیم، زیرا این یک موضوع فرا قوه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخی روش ها و فرآیندهای غلط جزو ذات ساختار اداری کشور شده است که باید این فرآیندها بوسیله کار کارشناسی شناسایی و حذف شوند.
دژپسند تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود در حوزه مقررات زدایی، راهها و فرآیندهای غلط و زاید شناسایی و حذف می شوند اما همان فرآیندها به شکلی دیگر ظاهر و باعث ایجاد مانع می شوند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه شاخص های آزادی اقتصادی کشور در همه مولفه ها بجز اندازه دولت بهبود پیدا کرد، خاطرنشان کرد: برخی از مداخله گری های دولت بی مورد است.
در ادامه بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار، ضمن ارائه گزارش عملکرد این هیات توسط معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد، موضوعات تعیین تکلیف پنجره واحد ارائه خدمات و صدور مجوزهای کشور (پیشخوان مجوزها و خدمات کشور) و بخشنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مشتمل بر مقررات محدود کننده برای فعالیت فروشگاه های زنجیره ای، مورد بررسی و تصمیم گیری توسط اعضاء قرار گرفت.
بیست و سومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با حضور اعضای این هیات شامل محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیسان یا نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، دیوان محاسبات کشور، اتاق تعاون، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت حقوقی رئیس جمهوری و اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این هیات بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ایجاد شده است تا نسبت به تسهیل شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار و کاهش هزینه‌های آن‌ها، به گونه‌ای که صدور مجوز کسب و کار با حداقل هزینه و مراحل به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، اقدام کند.
اقتصام*2025**2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزارت اقتصاد دژپسند مقررات زدايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیات مدیره این باشگاه به توافق رسیدند.

طرفداری | 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیات مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیات مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت