Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@05:56:51 GMT

تشرف گروه های اهل سنت به حرم مطهر رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۰۷۵

تشرف گروه های اهل سنت به حرم مطهر رضوی آغاز شد

سید محمد جواد هاشمی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 2 گروه اهل سنت از کشورهای چین و روسیه به حرم مطهر رضوی وارد شده و مورد پذیرایی آستان قدس رضوی قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: در هفته وحدت امسال حضور 6 گروه متشکل از زنان و مردان اهل سنت از کشورهای مختلف پیش بینی شده که تعداد اعضای این گروه دست کم 20 نفر از کشورهای پاکستان، هند، افغانستان و همچنین کشورهای عرب زبان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای زائران اهل سنت در حرم مطهر رضوی گفت: روز دوشنبه هفته آینده نشستی با عنوان 'راهکارهای تحقق وحدت اسلامی با تاکید بر سیره حضرت امام رضا (ع)' برگزار شده و از کتاب 'پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت' که به زبان های عربی، اردو و فارسی است، رونمایی می شود.
مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، برگزاری محفلی برای بانوان اهل سنت و شیعه با عنوان 'حیات طبیه'، نشست ویژه بانوان با موضوع 'ترویج وحدت' با تاسی به سیره حضرت زهرا (س)، بازدید از موزه و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، بازدید از مرکز پژوهش های اسلامی و همچنین حرم شناسی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای زائران اهل سنت در هفته وحدت برشمرد.
هاشمی نژاد افزود: طی 2 سال گذشته حضور زائران اهل سنت در حرم مطهر رضوی بویژه از کشورهای شبه قاره هند و افغانستان رو به افزایش گذاشته و همچنین امسال شاهد گروه های اهل سنت از کشورهای اروپایی بودیم.
وی اظهار داشت: زائران اهل سنت پس از زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و آشنایی با مجموعه آستان قدس رضوی، ارتباط خود را قطع نمی کنند و این ارتباط از طریق فضای مجازی با ارسال بسته های فرهنگی به مراکز اسلامی که این زائران در آنجا حضور دارند یا ارسال به صورت فردی استمرار دارد.
وی گفت: طی دهه پایانی صفر چهار هزار و 300 بسته فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی به افراد حقیقی و حقوقی اهل سنت در کشور های مختلف ارسال شد.
7489 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آستان قدس رضوی چین حرم مطهر زنان فضای مجازی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پاتوقی گروه‌های سرود نوجوانان کشور در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت:  همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و تقارن این ماه پر خیر و برکت با بهار طبیعت ویژه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی متنوعی برای پذیرایی از زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در این ایام تدارک دیده شده است که اجرای پاتوقی گروه‌های سرود از جمله این برنامه‌ها در حرم این امام همام است.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود: این سرود‌ها از بیست و پنجم اسفند تا پنجم فروردین در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی از جمله باب الرضا (ع)، باب الجواد (ع)، بست شیخ حر عاملی، بست شیخ طوسی و بست طبرسی توسط گروه‌های سرود گلدسته‌های حرم اجرا خواهد شد.

وی گفت: این سرود‌ها را ۶۵ نفر از نوجوانان اجرا می‌کنند و علاوه بر نوجوانان مشهدی، نوجوانانی از دیگر نقاط کشور از جمله استان خراسان جنوبی، قزوین، لرستان در اجرای این سرود‌های پاتوقی با موضوع امام رضا (ع)، ماه مبارک رمضان و سرود‌های عیدانه مشارکت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن فارغ‌ التحصیلی دانش آموختگان غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی
  • نصب فرش گل نوروزی در حرم مطهر رضوی برای استقبال از زائران
  • جشن فارغ‌ التحصیلی ۵۰ دانش آموخته غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی
  • باغ گلی به وسعت حرم منور رضوی
  • ​​​​​​​گلباران قدوم زائران نوروزی حرم مطهر رضوی با ۲۰۰ هزار شاخه گل
  • لیست مراکز مورد نیاز زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز + آدرس
  • استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در عرصه خدمت‌ به زائران
  • اجرای پاتوقی گروه‌های سرود نوجوانان کشور در حرم مطهر رضوی
  • اعلام برنامه‌های ویژه تحویل سال نو در حرم رضوی
  • ضرورت تامین فضای مسقف زیارتی حرم مطهر رضوی