Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «شام آخر» که روایتگر زندگی مسلمانان و مسیحیان در سوریه است، در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت می‌کند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد قانع‌فرد، فیلمساز سینمای ایران درباره حضورش در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با مستند «شام آخر» گفت: ایده ساخت این مستند از جایی شروع شد که تصمیم گرفتم وضعیت زندگی مسیحیان سوریه در جنگ این کشور با گروهک‌های تروریستی را به تصویر بکشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در جریان تحقیق و پژوهش برای این مستند، با روستایی به نام «معلولا» آشنا شدیم که با ۸ هزار سال قدمت در ۶۰ کیلومتری دمشق، پایتخت سوریه قرار دارد و از نظر معماری و فضای پیرامونی همانند روستا‌های «میمند» و «کندوان» است.

این مستندساز ادامه داد: این روستا محل زندگی مسالمت‌آمیز مسیحیان و مسلمانان است که که به زبان «آرامی» صحبت می‌کنند. در تحقیقات‌مان متوجه شدیم اتفاق‌ها و حوادثی اینجا رخ داده است و به دنبال درگیری‌هایی که روی داده ۱۲ راهبه را از یکی از کلیسا‌های این روستا ربوده‌اند که این موضوع خط اصلی داستان مستند است.

این مستندساز یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات و مسائل ما برای انجام فیلمبرداری‌های لازم برای ساخت مستند ۶۸ دقیقه‌ای «شام آخر» عدم وجود امنیت روستای «معلولا» بود. بر اساس توافق ارتش سوریه و تروریست‌ها امنیت شکننده‌ای در این روستا حاکم بود و به همین دلیل هم نمی‌توانستیم به صورت ثابت در آنجا مستقر شویم، چون احتمال اینکه مورد هدف قرار بگیریم، وجود داشت.

قانع فرد تصریح کرد: این مستند با توجه به ظرفیت و ویژگی‌های خود این قابلیت را دارد که در نقاط مختلف دنیا به نمایش گذاشته شود چراکه جنبه تبلیغی خوبی دارد.

نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» دی ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۵ آذر ماه فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تا ۱۰ آذر ماه تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره مردمی فیلم عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به زندگی ستاره فوتبال مکزیک در مستند «هدف و شکوه»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه مستند ورزشی در گونه مستند زندگی نامه محصول مکزیک در سال ۲۰۲۲ قرار است از شبکه ورزش سیما پخش شود.

مستند «هدف و شکوه»، درباره زندگی حرفه‌ای هوگو سانچز، ستاره فوتبال مکزیک و رئال مادرید است.

فیلم درباره یکی از بهترین و معروف‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال مکزیک است که سال‌ها در رئال مادرید هم بازی می‌کرد و نامی آشنا برای دوستداران فوتبال است و برای طرفداران فوتبال جذابیت‌های ویژه‌ ای دارد.

 

دیگر خبرها

  • مستند «صیادکاپلو» از تبریز برنده جایزه دن کیشوت اسپانیا
  • جایزه اصلی جشنواره سالونیکا به ایران رسید
  • «آقا نعمت» به پخش نوروزی شبکه مستند رسید
  • داستان جذاب شکل‌گیری مغز به روایت بهرام رادان
  • (تصویر) عکس دیده نشده از سیدحسن خمینی با پوششی متفاوت
  • عکس دیده نشده از سیدحسن خمینی با پوششی متفاوت /سیدمحمد خاتمی وارد شد
  • آغاز اکران آنلاین «کاپیتان من» در نمایش خانگی/ داستان جذاب شکل‌گیری مغز به روایت بهرام رادان
  • عرضه نوروزی ۴ مستند در شبکه خانگی
  • معضل مسلمانان ژاپن؛ «نمی‌خواهم جنازه‌ام را بسوزانند»
  • نگاهی به زندگی ستاره فوتبال مکزیک در مستند «هدف و شکوه»