Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@05:54:14 GMT

پرداخت حقوق‌کارگران‌هفت‌تپه‌ازهفته‌آینده

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۱۳۷

مدیرکل حمایت از مشاغل پایدار و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق معوق کارگران هفت تپه و گروه فولادی اهواز تا پایان هفته آینده پرداخت می شود. ناطقان: کریم یاوری افزود: فردا به نمایندگی از طرف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عازم اهواز می شوم تا در کار گروهی با حضور استاندار و مقامات استانی مشکلات کارگران این دو کارخانه رسیدگی و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان ساخت: مهمترین اقدامات ما برای این دو واحد تولیدی شامل پرداخت حقوق و مزایای معوق، راه اندازی مجدد خطوط تولید و ایجاد فرصت های شغلی پایدار است.

بر اساس این گزارش، کارگران شرکت هفت تپه در هفته های اخیر به دلیل عدم دریافت حقوق و مشکلات معیشتی و بی توجهی به مسائل مالی کارگران از سوی مدیران این واحد تولیدی پس از واگذاری در قالب اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی دست به اعتصاب زده اند. منبع: ایرنا برچسب ها: پرداخت حقوق ، کارگران ، هفت تپه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پرداخت حقوق کارگران هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ناصحیح حقوق کارگران سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود

مردمی بودن دولت در برهه‌هایی مشخص می‌شود که تصمیات دولت به سود مردم و آینده کشور می‌باشد نه صرفا حضور در میان مردم بدون آنکه به درد و رنج مردم بی‌تفاوت باشد. سهم حقوق کارگران در صنایع بزرگ، بخش ناچیزی از سود صنایع می‌باشد و افزایش حقوق کارگران برای صنایع بزرگ خلل و آسیبی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران، نکاتی را پیرامون تعیین حداقل حقوق کارگران در سال آینده متذکر شد.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«طریق اسلامی این است که مستضعفین را حمایت کنند»
امام خمینی (ره)

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی
رئیس محترم جمهور
سلام علیکم

تامین آتیه و سلامت اجتماعی مستضعفین یکی از مهم‌ترین مباحثی بوده است که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بر آن تاکید داشتند. انقلاب اسلامی نیز با همین مستضعفین پیروز و تاکنون حفظ شده و ان شالله حفظ می‌ماند.

کشور ما ایران سال‌هاست درگیر جنگ اقتصادی می‌باشد و در این جنگ طبقه ضعیف جامعه است که روز به روز بیش از همگان آسیب می‌بیند. سیاست‌های اقتصادی دولت و اتاق جنگ اقتصادی در سال‌های گذشته موجب این شده است که طبقه مرفه جامعه روز به روز به سرمایه آن‌ها افزوده شود و این مردم کوچه و بازار هستند که تیغ جراحی اقتصادی دولت بر پیکر آنان می‌رود.

پیش بینی تورم در سال آینده کشور بنا بر داده‌های آماری رسمی حدود ۵۰ درصد می‌باشد و قطعا برای جبران این تورم نیاز بر این است که حقوق کارگران با افزایش قابل توجهی به همراه باشد تا در حد امکان توان جبران این تورم را داشته باشد. افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی حقوق کارگران علاج کار نمی‌باشد و نیاز به افزایش حقوق متناسب و همچنین سیاست گذاری‌های صحیح است که سفره این قشر زحمت‌کش که متشکل از ۱۵ میلیون خانوار است و دلسوز نظام هستند روز به روز کاهش پیدا نکند. افزایش ناصحیح حقوق کارگران نیز سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود که سبب ناپایداری اقتصادی کشور می‌شود.

سهم حقوق کارگران در صنایع بزرگ، بخش ناچیزی از سود صنایع می‌باشد و افزایش حقوق کارگران برای صنایع بزرگ خلل و آسیبی ایجاد نمی‌کند. اما صنایع و بنگاه‌های کوچک که افزایش حقوق آن‌ها احتمالا موجب ناپایداری بخشی از آنان می‌شود، امکان حمایت دولت از آنان و اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های کوچک به جای توزیع تسهیلات رانتی و همچنین حمایت بیش از حد دولت از صنایع بزرگ است که حمایت از صنایع خُرد موجب برقراری عدالت اجتماعی در حوزه صنعت و اقتصاد کشور می‌شود.

جناب آقای رئیس جمهور، مردمی بودن دولت در برهه‌هایی مشخص می‌شود که تصمیات دولت به سود مردم و آینده کشور می‌باشد نه صرفا حضور در میان مردم بدون آنکه به درد و رنج مردم بی‌تفاوت باشد. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور از هرگونه اقدامی که به همراه عقلانیت انقلابی در این حوزه بوده باشد و سبب افزایش توان خرید خانوار مردم ایران شود حمایت می‌نماید و دولت نیز از تقویت این قشر مستضعف و نجیب جامعه در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ملزم به اهتمام ویژه می‌باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده
  • وزیر کار : تعیین حداقل مزد کارگران را سال آینده به مجلس می‌سپاریم
  • وزیر کار: حداقل حقوق کارگر یعنی کسی نمی‌تواند کمتر از این رقم پرداخت کند (فیلم)
  • مبلغ حق عائله مندی پیشنهادی وزیر کار برای حقوق ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • وزیر کار: حق عائله مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود
  • پایین بودن حقوق و دستمزد پیامدهای زیانبار اجتماعی به دنبال دارد
  • چشم انتظاری کارگران فولاد خزر رشت برای دریافت حقوق
  • «دولت قادر به کنترل نرخ ارز نیست؛ چرا حقوق بگیران باید زیر فشار تورم باشند؟»
  • افزایش ناصحیح حقوق کارگران سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود
  • آخرین خبر از افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳