Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ علیرضا سالاری رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب گفت : در این عملیات سه نفر از اعضای اصلی این باند قاچاق سوخت دستگیر و در حال حاضر تحت نظر می باشند.

این مقام قضائی افزود :قاچاقچیان قصد انتقال این محموله سوخت که از نوع گازوئیل می باشد را از استان هرمزگان به مرزهای شرقی کشور داشته اند که با هوشیاری پلیس موفق به انتقال این محموله نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب در پایان از تلاش های فرماندهی انتظامی این شهرستان که در تامین امنیت ونظم جامعه تلاش می نمایند تشکر نمود.


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا کردن راه حل هوشمندانه حل مشکل قاچاق سوخت دشوار است

فرماندار میناب گفت: جلسات متعددی در شورای تامین با حضور استاندار هرمزگان برگزار کردیم، پیدا کردن راه حل هوشمندانه برای مشکل قاچاق سوخت کار دشواری است.  

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست قطبی مجمع مطالبه‌گران در شرق استان هرمزگان به میزبانی شهرستان میناب با حضور دبیر مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب، منتخب مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از ایادی این مجمع در حوزه شرق استان هرمزگان برگزار شد.  

مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این نشست عنوان کرد: مطالبه‌گری ابزار توسعه برای هر منطقه محسوب می‌شود و در همین راستا تشکیل مجمع مطالبه‌گران در بدو شروع به فعالیت با ابهامات و بی مهری‌هایی همراه بود، اما هم‌اکنون با تلاش‌های بی وقفه مجمع مطالبه گران در سراسر هرمزگان این شیوه از مطالبه گری راهش هموار شده است.  

وی با بیان اینکه اگر کار مطالبه‌گری را آگاهانه، هوشمندانه همراه با دلسوزی انجام دهیم تاثیر آن در حل و فصل مشکلات افزایش خواهد یافت اظهارداشت: تاکنون پیش آمده که دبیران مجامع مطالبه‌گری مطالبی را که از چشم ما پنهان مانده را برایمان بازگو کردند.

سلحشور در ادامه گفت: گاهی اوقات در راستای حل و فصل مشکلات فقط آگاهی کافی نیست بلکه توجه و حساسیت نسبت به آن مشکل حائز اهمیت است؛ بنابراین تقاضای من این است جلسات به صورت تخصصی برگزار شود تا بتوانیم با اطلاعات دقیق هرچه سریع‌تر در جهت حل فصل مشکلات گام موثرتری برداریم.  

وی افزود: در رابطه با موضوع اسکله میناب مطالعات آن در سازمان بنادر آغاز شده است، این مطالعات در فاز امکان سنجی است و جانمایی در این فاز مشخص خواهد شد.  

معاون استاندار هرمزگان در ادامه در پاسخ به سوالات مطالبه‌گران با اشاره معضل سوخت گفت: جلسات متعددی در شورای تامین با حضور استاندار هرمزگان برگزار کردیم، پیدا کردن راه حل هوشمندانه برای مشکل قاچاق سوخت کار دشواری است.  

به گفته سلحشور، هزار خودرو در میناب برای جابجایی معلمان، برای خدمات رسانی، آژانس ها، مسافربران شخصی و ... شناسایی کردیم و از آموزش و پرورش و دستگاه‌ها خواستیم تا این لیست را در اختیار ما قرار دهند، مشکل سوخت آنان برطرف شود.  

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه علاوه بر انجام کار‌های امنیتی و نظارتی در این باب نیازمند به فرهنگ سازی هستیم گفت: برای از بین بردن مشکل قاچاق سوخت به تعامل و مشارکت تمام دستگاه‌های ذی‌ربط نیازمند هستیم.  

وی در ادامه اظهارداشت: متاسفانه حضور افغانی‌ها در استان به یک معضل ملی تبدیل شده است، بعد از تسط طالبان به افغانستان موج جدیدی از افغان‌ها به کشور آمدند و هر هفته شماری از افغان‌ها دستگیر می‌شوند.  

معاون استاندار هرمزگان افزود: افغانی‌ها بیشتر در منطقه هشتبدی مستقر هستند که به مرز سیستان و بلوچستان نزدیک است و همچنین دستور اخراج افغان‌ها در شهرستان‌ها صادر شده است.  

وی به مسئله لایروبی رودخانه میناب اشاره کرد و گفت: برای سال آینده از مسئول آب منطقه‌ای دعوت خواهیم کرد تا در مجمع مطالبه‌گران توضیحات لازم را ارائه دهد. قرار بر این بود که رودخانه میناب را لایروبی و ایمن سازی کنیم.  

به گفته سلحشور، از کلیات این قرارداد و محاسبات اطلاع دقیقی ندارم، بنابراین از ظرفیت قانونی بودجه بند «ز» تبصره ۱۴ سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ استفاده کردیم و گفتیم که در قبال کاری که انجام می‌دهید ما مصالح در اختیارتان قرار خواهیم داد.  

وی افزود: قانون به ما این اجازه را داده است که برای لایروبی و ایمن سازی به جای دادن پول مصالح بدهیم و آن شخص میتواند مصالح را بفروشد. اما باید هزینه فروش و برداشت مورد بررسی قرار گیرد.  

فرماندار ویژه میناب در ادامه عنوان کرد: تحریم‌های اقتصادی موجب شد تا با کمبود آمبولانس در کشور مواجه باشیم و همچنین واردات آمبولانس به کشور کار بسیار سختی است، هم اکنون هفت آمبولانس به همراه آمبولانس جاده‌ای در مجموع دوازده عدد آمبولانس داریم. تلاش‌مان براین است که ظرفیت خیرین برای تامین پنج عدد آمبولانس در شرق هرمزگان استفاده کنیم.  

وی اظهارداشت: آمبولانس کرگان ترخیص شده هم اکنون در محوطه علوم پزشکی هرمزگان کار‌های پلاک گذاری آن در حال انجام است. تمام تلاش بر  این است که آمبولانس بندرکلاهی به این شهرستان برسد.  

معاون استاندار هرمزگان در ادامه گفت: متاسفانه نه تنها در کشور بلکه در استان هرمزگان با کمبود نیروی پرستار، معلم و بخش اورژانس مواجه هستیم و بایستی این مشکل در سطح ملی حل شود، در شهرستان میناب پرستاران سه شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند؛ آزمون استخدامی پرستاری برگزار کردیم، اما به تعداد مورد نیاز شرکت کننده نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بیمارستان دوم میناب تا پایان دولت به بهره برداری برسد افزود: ۶۶ مدرسه تخریبی در شهرستان میناب وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مدرسه میناب در وضعیت بحرانی قرار دارد، در سال جدید دو مدرسه را با کمک صنایع و دستور استاندار هرمزگان، خارج از اعتبار دولتی به بهره‌برداری خواهد رسید.  

فرماندار ویژه میناب در پایان افزود: براساس مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تلاش کردیم که در بحث ثبت آماری کالاها، خطری برای ورود کالا‌ها به کشور مواجه نشویم، شغل ملوانی یک شغل آب و اجدادی برای مردم منطقه محسوب می‌شود امیدواریم که بخش بزرگی از مشکلات مردم حل و فصل شود.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱۷ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در خاتم
  • محموله احشام قاچاق در توقیف پلیس زاهدان
  • کشف محموله کانتینری تخمه قاچاق در بندرعباس 
  • توقیف ۴۰ خودروی شوتی در هرمزگان
  • نظارت اتاق اصناف بر بازار تشدید شود
  • عرضه سوخت به خودرو‌های پلاک مخدوش ممنوع است
  • ۴ قربانی سوانح قاچاق سوخت در بم
  • پیدا کردن راه حل هوشمندانه حل مشکل قاچاق سوخت دشوار است
  • بیش از ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • راهکار هوشمندانه برای جلوگیری از قاچاق سوخت در میناب ارائه شده‌است