Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه صهیونیستی مدعی شد که رئیس‌جمهور لبنان با کمک حزب‌الله، از همتای روسی خود درخواست کرده که جهت محدود کردن فعالیت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، آسمان این کشور هم تحت پوشش سامانه‌های پدافندی مستقر در سوریه قرار گیرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از روسیه درخواست کرده که آسمان این کشور را نیز تحت چتر پدافند موشکی مستقر در سوریه قرار دهد تا مانع پرواز جنگنده‌های صهیونیستی برفراز لبنان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در خبری اختصاصی مدعی شد که عون این پیام را از طریق کانال‌های ارتباطی محرمانه به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داده است و او نیز در حال بررسی این درخواست است.

این وبگاه گزارش می‌دهد که درخواست بیروت از مسکو برای تحت پوشش قرار گرفتن آسمان لبنان در سطوح عالی وزارت دفاع روسیه مورد بررسی است و این وزارتخانه تمایل دارد آن را تایید کند.

منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌گویند عون این درخواست را بعد از تدوین پیش‌نویس‌های مختلف و با کمک جنبش مقاومت حزب‌الله و دبیرکل آن یعنی «سید حسن نصرالله» طراحی کرده است.

بر این اساس، اگر رئیس‌جمهور روسیه با درخواست همتای لبنانی خود موافقت کند و آسمان این کشور را تحت پوشش سامانه‌های پدافند موشکی خود (اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰) که در سوریه مستقر هستند قرار دهد، محدودیت دیگری بر فعلیت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین شمال مدیترانه است.

منابع نظامی و اطلاعاتی دبکافایل با رد اظهارات روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود بعد از انهدام هواپیمای روسی برفراز لاذقیه، تحرکات نیرو‌های منتسب به ایران در سوریه و ارسال تسلیحات برای حزب‌الله کاهش یافته، تاکید کردند که در واقع تهران به هدف خود رسیده است.

این منابع مدعی هستند ایران دور جدیدی از ارسال سلاح به حزب‌الله را به پایان رسانده و تجهیزات لازم برای ساخت کارگاه‌های تولید تسلیحات نقطه‌زن را به سوریه و لبنان ارسال کرده است. دبکافایل در پایان ادعاهایش آورده است که با ساخته شدن این کارگاه‌ها، در صورت پاسخ مثبت پوتین به عون، کار رژیم صهیونیستی برای بمباران کردن آن‌ها بیش از پیش سخت خواهد شد.

در تاریخ ۲۸ شهریور یک فروند هواپیمای «IL-۲۰» متعلق به نیروی هوایی روسیه هنگام گشت‌زنی با ۱۵ خدمه بر فراز لاذقیه به دلیل آنچه مسکو آن را «اقدام فریبکارانه» خلبان جنگنده صهیونیست توصیف کرده، مقابل آتش سامانه‌های پدافند موشکی سوریه قرار گرفته و منهدم شد.

این حادثه زمانی رخ داد که مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پس از آن اعلام کرد که به‌خاطر «اقدامات بی‌پروایانه» برخی بازیگران منطقه‌ای، مسکو تصمیم گرفته سامانه‌های پدافند موشکی S-۳۰۰ را در اختیار سوریه بگذارد. چند هفته قبل کار استقرار این سامانه‌ها در دمشق پایان یافت.

روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی با استقبال از تصمیم روسیه برای محدود کردن عملیات‌های هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه، نوشت که تل‌آویو فقط زبان زور را می‌فهمد و لازم بود که مسکو این محدودیت‌ها را بر آن اعمال کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی سریع حزب‌الله به جنایت اشغالگران در جنوب لبنان

حزب‌الله اعلام کرد که در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به یک مرکز پزشکی در جنوب لبنان که با شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان همراه بود، شهرک صهیونیستی کریات شمونه و یک مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر را با ده‌ها موشک هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایتی که بامداد امروز صهیونیست‌ها در جنوب لبنان مرتکب شده و یک مرکز پزشکی و امدادی را در روستای «الهباریه» مورد هدف قرار دادند اعلام کرد که حزب‌الله با شدیدترین عبارات، تجاوز وحشیانه و جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به بیماران و تیم‌های پزشکی در مرکز انجمن پزشکی اسلامی در منطقه الهباریه در جنوب لبنان را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان لبنانی شد به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: این مصیبت وارده را به خانواده‌های عزیز شهدا تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای آنها طلب صبر و پاداش بزرگ داریم و برای مجروحان هم شفای عاجل از خداوند درخواست می‌کنیم. مجددا تاکید می‌کنیم که این تجاوز وحشیانه دشمن را هرگز بدون پاسخ و مجازات نخواهیم گذاشت و قاطعانه پاسخ آن را می‌دهیم.

مقاومت لبنان 2 پایگاه‌ 3 شهرک نظامی اسرائیل را درهم کوبیدمقاومت لبنان 3 پایگاه‌ و مقر فرماندهی اسرائیل را درهم کوبید

دقایقی بعد از صدور این بیانیه، حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر از پاسخ نظامی خود به جنایت مذکور اشغالگران خبر داد.

در این بیانیه حزب الله آمده است که رزمندگان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار غزه و نیز مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در پاسخ به جنایتی که دشمن صهیونیستی در منطقه الهباریه مرتکب شد، ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه شهرک کریات شمونه و فرماندهی تیپ 769 ارتش اشغالگر در پادگان کریات شمونه را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

در ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در جنوب لبنان، نیروی هوایی ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) دست به جنایت دیگری در جنوب لبنان زد و این بار یک مرکز پزشکی و درمانی را هدف قرار داد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، ارتش صهیونیستی در یک حمله هوایی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف قرار داد که این حمله تاکنون حداقل 7 شهید در پی داشته است.

در این میان گروههای امداد و نجات همچنان در حال عملیات جست‌وجو و نجات هستند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اوایل شب گذشته نیز ساختمانی در منطقه «وردین» در میان دو روستای «ایعات» و «بودای» را در جنوب لبنان هدف قرار دادند که این حمله نیز دو شهید و یک زخمی در پی داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان حلب
  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • خسارت شدید به کریات شمونه بعد از حمله موشکی حزب‌الله
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • پاسخ موشکی سریع حزب‌الله به جنایت اشغالگران در جنوب لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان