Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@09:05:41 GMT

اجازه خروج آب از استان را نمی‌دهیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۲۵۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستـــان، بهمن مرادنیا امروز سفری به دهگلان داشت.
وی در بدو ورود خود به این شهرستان، بعد از حضور در گلزار شهدا به منزل خانواده ۲ شهید رفت.
برنامه بعدی مهندس مرادنیا، حضور در جلسه شورای اداری دهگلان بود.
در این جلسه مشکلات شهرستان توسط فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کُردستان در این نشست گفت: در این سفر‌ها معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد، امّا آمده ایم از نزدیک مشکلات را ببینیم و برای حل آن‌ها چاره اندیشی کنیم.
مرادنیا افزود: اعتبارات استانی به حدی نیست که تمام مشکلات را حل کنیم و در صدد هستیم ابتدا طرح‌های اولویت دار را به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه در بودجه امسال این طرح‌ها درنظر گرفته می‌شوند از تزریق اعتبار مناسب به شهرداری‌ها خبر داد.
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به بخش بهداست و درمان و بیمارستان‌ها باید با جدیت پیگیری شود، گفت: نبود امکانات درمانی موجب فشار مضاعف به مردم می‌شود و باید در اولویت قرار گیرد.
مرادنیا، حوزه کشاورزی را از پتانسیل‌های ارزشمند شهرستان دهگلان دانست و با تأکید بر استفاده درست و بهینه از این ظرفیت، افزود: این شهرستان از لحاظ صنعتی هم ظرفیت‌های خوبی دارد و باید زمینه ورود سرمایه گذاران به منطقه فراهم شود.
وی گفت: راه آهن سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد و می‌تواند موجب رونق بیشتر بخش کشاورزی و صنعت شود.
استاندار کُردستان به مشکل کمبود آب هم اشاره و اظهار داشت: پیگیر هستیم و نتایج خوبی هم حاصل شده است و تا سهم استان داده نشود اجازه خروج آب از استان را نمی‌دهیم.
استاندار کردستان در ادامه نشستی هم با فعالین سیاسی و مدنی شهرستان دهگلان داشت.
در این نشست فعالین سیاسی و مدنی شهرستان دهگلان با بیان مشکلات شهرستان از قبیل: سهم آب از سد‌های شهرستان، نبود امکانات زیرساختی، ممنوعیت صادرات سیب زمینی، ترمیم شبکه آبیاری به سیستم‌های نوین، اعتیاد و طلاق و آسیب‌های اجتماعی، نبود سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، برخورد نامناسب بخش دولتی با بخش خصوصی، عدم حمایت از تشکل‌های مردم نهاد، نبود فضای مناسب تفریحی و گردشگری، نبود پزشکی قانونی، نبود دانشگاه در دهگلان، بیکاری ورزشکاران قهرمان، تعامل برای فضای باز سیاسی ـ. اجتماعی، رعایت عدالت در بحث تقسیم آب، نبود فضا‌های ورزشی و تفریحی برای بانوان و مشکلات کامیون داران خواستار رفع این مشکلات شدند.
استاندار کُردستان هم در این جلسه با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات مطرح شده را حل کنیم، گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور مشکل در سیستم برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور است که تعادل منطقی ندارد و همین موجب عدم توازن منطقه‌ای شده است.
مرادنیا افزود: برقراری یک بودجه عادلانه در کشور بین استان‌ها می‌تواند عدالت را در کشور برقرار کند.
وی با اشاره به اینکه باید به طور سیستمی کار شود، گفت: استان‌هایی همچون کُردستان که عقب ماندگی تاریخی دارند نیازمند بودجه جهشی است.
استاندار کُردستان خاطرنشان کرد: در کُردستان نسبت به میانگین کشوری مالیات کمتری دریافت می‌شود و حتماً در پرونده‌های مالیاتی بازنگری می‌شود.
وی افزود: استفاده بی رویه از آب یکی از نگرانی هاست، ولی به جد به دنبال حقابه کُردستان هستیم.
استاندار کُردستان تصریح کرد: باید فضای شور و نشاط با برگزاری جشنواره‌های مختلف در دهگلان ایجاد شود.
مرادنیا تأکید کرد: باید مواظب باشیم که به اعتماد عمومی لطمه وارد نشود و به بیگانگانی که در فضا مجازی با هدف اختلاف افکنی علیه کشور کار می‌کنند اعتماد نکنیم.
وی افزود: سیستم‌های اطلاعاتی برای خدمت به مردم ایجاد شده اند و در خدمت مردم هستند و تنها هدف آن‌ها ایجاد امنیت و آسایش برای مردم است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استاندار کردستان آب سیب زمینی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع» از فردا در فیلم‌نت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «ورود خروج ممنوع» از پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در پلتفرم فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

این فیلم داستان یک روحانی است که بر اثر اتفاقاتی وارد یک زندان می‌شود. او در برخورد با زندانیان متوجه نحوه رفتار آنها شده و به چالش‌های فراوانی کشیده می‌شود.

فیلم «ورود و خروج ممنوع» اثری کمدی به نویسندگی و کارگردانی امید آقایی جلیانی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده در سال ۱۳۹۸ است که از ۱۵ آذر ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، علی صادقی، محمدرضا هدایتی، نعیمه نظام دوست، پوریا پورسرخ، سعید امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، مجتبی شفیعی، نیما شاهرخ‌شاهی، یاسر جعفری، پژواک ایمانی، مرتضی علی  آبادی بازیگران فیلم هستند.

این فیلم با قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان در بخش «سینما آنلاین» از ساعت ۸ شب فردا ۹ فروردین ماه در فیلم نت عرضه می شود. برای تماشای فیلم نیازی به خرید اشتراک نیست و تنها باید بلیت فیلم را خرید.

دیگر خبرها

  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • خروج خودرو‌های مسافرتی از پایتخت
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع» از فردا در فیلم‌نت
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • هفت سین متفاوت در یکی از ایستگاه‌های نوروزی هلال احمر دهگلان + تصویر
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم توسط نجاتگران هلال احمر دهگلان + فیلم
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند