Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@01:02:00 GMT

وام عتبات دانشجویی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۳۱۳

رکنا: به دنبال تفاهم‌ سه‌جانبه سازمان حج و زیارت، ستاد عمره و عتبات دانشجویی و بانک ملت، سهیه وام عتبات دانشجویان افزایش یافت.

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام محمدرضا فقیهی ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویی ـ در جریان امضای این تفام‌هنامه که امروز (سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه) در محل سازمان حج و زیارت انجام شد، با اشاره به هدف‌گذاری فرهنگ و دین از جانب دشمن، اظهار کرد: درحالی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم که بخش دانشگاهی با دستاوردهای بسیاری روبرو شده، از جمله افزایش مراکز آموزشی و شمار دانشجویان ایرانی که تا پیش از انقلاب جمعیت آن‌ها حدود ۱۸۰ هزار نفر بود و اینک به بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تسهیلاتی که به سفر عمره و عتبات دانشجویان تخصیص داده و حجم این سفرها را افزایش داده است، اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ درحالی ۱۹۱ هزار دانشجو برای سفر عتبات ثبت‌نام کردند که اعزام در این حوزه بدون قرعه‌کشی بود، اما با استقبالی که صورت گرفت ناچار شدیم اولویت‌های عتبات را همانند عمره با قرعه‌کشی تعیین کنیم.

به گفته او، در آن سال بیش از ۲۲ هزار دانشجو و ۱۱۰۰ استاد عضو هیات علمی دانشگاه‌ها به عتبات عالیات عراق اعزام شدند که بیشتر آن‌ها نخستین سفرشان را به عتبات تجربه می‌کردند. ما امیدوارم جمعیت دانشجوان اعزامی بیشتر از این شود.

فقیهی با اشاره به تسهیلات بانکی که در اختیار دانشجویان قرار گرفته است، افزود: وام دانشجویی برای سفر هوایی عتبات ۳ میلیون و برای سفر زمینی ۲ میلیون تومان شده است. سال گذشته بیش از ۶۰ درصد جمعیت دانشجویان اعزامی، یعنی حدود ۱۴ هزار دانشجو از این تهسیلات بهره‌مند شدند.

محمد بیگدلی ـ رییس بانک ملت ـ نیز با یادآوری این‌که پرداخت تسهیلات سفرهای زیارتی عمره و عتبات از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، گفت: تا کنون ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب قرض‌الحسنه به سفرهای عمره دانشجویی و در فاصله سال‌های ۹۵ تا ۹۷ پس از لغو سفر عمره، ۴۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب قرض‌الحسنه به سفرهای عتبات دانشجویی تخصیص داده شده است.

به گفته او، ۴۵ میلیارد ریال نیز برای تهیه اقلام فرهنگی این سفرها هزینه شده است.

بیگدلی افزود: پس از تفاهم با ستاد عمره و عتبات دانشجویی به دنبال افزایش هزینه‌های این سفر، میزان تسهیلات عتبات دانشجویی نیز برای امسال افزایش یافت که سود آن همچنان ۴ درصد است.

حمید محمدی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز بیان کرد: این تفاهم سه جانبه سفر دانشجویان را به عتبات عالیات را بیش از گذشته تسهیل خواهد کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دانشجوی 24 ساله توسط همکلاسی های شیطان صفت تجاوز به زن جوان در زندان زنان +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این جوان مکار را می شناسید؟ / او در شمال تهران پرسه می زد +تصاویر لحظه انفجار مهیب یک زن تروریست انتحاری در مقابل پلیس +فیلم فیلم مصاحبه با پیرمرد 95 ساله ایرانی که پدر شد/ او 19 فرزند دیگر هم دارد! جدیدترین حضور زنان ایرانی در ورزشگاه+تصاویر اقدام نژاد پرستانه یک کافه در تهران !+عکس فیلم رقص احمد تن تن معروف به شیطان شوشتر + جزییات و عکس ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس اعتراض بانوی طلایی تکواندوی ایران به پخش سرود شاهنشاهی در جام جهانی ! + فیلم ماجرای شوخی بازیگر زن با علی ضیا چه بود؟ + فیلم این مرد در رشت سگ ها را اعدام می کرد/ حکم او صادر شد + فیلم دردناک لباس عروس به قتل رسیده 56 هزار دلار فروخته شد +عکس مرگ تلخ بیمار اورژانسی در بابل به خاطر بستن راه خودروی آمبولانس + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: سفر سفر عراق بانک ملت افزایش ماه دانشجویان سازمان حج و زیارت عکس فیلم دختر ازدواج پاکستان دانشجو ایران همسرش کشف مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه

به گزارش قدس آنلاین، صدها تن از دانشجویان دانشگاه شهر «الدار البیضاء» مراکش در راستای همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی برای حمایت از نوار غزه تظاهراتی برپا کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی مخالفت قاطعانه خود را نسبت به هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام و نسل‌کشی ملت فلسطین را محکوم کردند.

آنها همچنین همبستگی خود را با دانشجویان تمام کشورهای جهان حامی فلسطین و در رأس آن دانشجویان آمریکایی اعلام کردند.

در کنار مراکش کشورهای دیگر از جمله ترکیه و یمن نیز شاهد برگزاری تجمعات و تظاهرات در همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه بوده است.

شهرهای مختلف مراکش از جمله رباط پایتخت آن تقریبا هر روز شاهد تجمع‌های گسترده مراکشی‌ها برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و درخواست برای توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لغو محاصره و کمک‌رسانی هستند.

از سوی دیگر، همزمان با تظاهرات دانشجویی دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، دانشجویان اردنی نیز در حال آماده شدن برای برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه در روز سه‌شنبه هستند.

در همین رابطه، «انجمن دانشجویی حمایت از مقاومت» با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری تجمع دانشجویی در روز سه‌شنبه برای حمایت از غزه، ساکنان آن و مقاومت فلسطینی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است این تجمع تحت عنوان «دانشجویان اردن از غزه حمایت می‌کنند» با هماهنگی تمامی گروه‌ها و فراکسیون‌های دانشجویی برگزار خواهد شد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • حمایت دانشجویان مشهدی از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر