Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از مدت‌ها فراز و نشیب و نقدهایی که در مورد احتمال مهاجم بودن و تهدیدهای زیست محیطی در خصوص تولید ماهی تیلاپیا مطرح بود، نخستین صید این نوع ماهی در ایران در مراسمی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در بافق یزد انجام شد. گروه ایران زمین پرورش ماهی تیلاپیا

«محمد پورکاظمی» رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در این آیین، گفت: تحقیقات ماهی تیلاپیا 10سال است که در کشور در حال انجام است و با نتایج این تحقیقات، بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فناوری که در شیلات بافق در حال اجراست، می‌توان بین 250 تا 300 تن در هکتار ماهی تیلاپیا پرورش داد.
«غلامحسین طهماسبی» قائم مقام سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه از لحاظ مصرف سرانه ماهی از متوسط دنیا عقب هستیم، گفت: پرورش ماهی تیلاپیا باتوجه به بهره‌وری بالا و استفاده از ظرفیت آب‌های شور می‌تواند به استفاده از ظرفیت‌های کشور کمک کند. می‌توانیم با توسعه این صنعت 300تن در هکتار ماهی برداشت کنیم که این موضوع حائز اهمیت است.
«نیره ملایی پور» مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز با اشاره به رفع مشکلات محیط زیستی این مجموعه و اخذ مجوز برای آن، اظهارداشت: طبق بررسی‌های انجام شده بحث پرورش ماهی تیلاپیا در محیط‌های بسته انجام می‌شود و هیچ گونه تصرفی در محیط طبیعی نخواهد داشت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، خانواده آقای عباس زاده توانستند با تعامل و همکاری، قدمی در توسعه اشتغال خود بردارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مزرعه پرورش مار پیتون؛ لحظه برداشت ۵۸ تخم یک مار پیتون کمیاب (فیلم)
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند