Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در نشست شواری فنی استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه سال 95 هیات دولت دستگاه های دولتی مکلف هستند 20 درصد از مصارف انرژی خود را به انرژی های تجدید پذیر و نو اختصاص دهند.
 یادگاری افزود: هدف از این مصوبه استفاده بیشتر از پنل های خورشیدی است تا دستگاه های اجرایی بخشی از انرژی خود را از طریق استقرار تاسیسات انرژی خورشیدی تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شرکت توزیع برق استان باید 20 دستگاه پرمصرف برق را شناسایی کند و هزینه استقرار 20 درصد انرژی های تجدید پذیر با استفاده از پنل های خورشیدی را در این دستگاه ها بررسی کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: به زودی استقرار چند دستگاه پنل خورشیدی در استان مرکزی به صورت آزمایشی آغاز می شود.
یادگاری عنوان کرد: پیگیری های برای تامین اعتبار این مهم در بودجه 98 با جدیت صورت می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برج پرنده نگری تالاب میقان اراک مشکلات جدی دارد که این نواقص توسط نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی شناسایی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: استفاده از این برج بر اساس بررسی های صورت گرفته برای مردم خطر آفرین است و باید تابلوهای هشدار دهنده نیز به زودی در این مکان نصب شود.
یادگاری گفت: درصورت نبود امکان ترمیم و جابه جایی این برج باید جایگزینی آن با سازه ایمن دیگر دنبال شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تامین برق بیش از 710 هزار مشترک این استان از طریق حدود 20 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی و 16 هزار دستگاه پست هوایی و زمینی تامین صورت می گیرد.
اله دادافزود: استان مرکزی در حوزه انرژی های تجدید پذیر پنج مگاوات نیروگاه خورشیدی و برق آبی در اراک و دلیجان در دست اجرا دارد که به زودی به بهره برداری می رسد.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شورای فنی استان مرکزی منابع انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهدی اکبری گفت: برای تسهیل و تسریع در امر آبرسانی شالیزار‌های شهرستان رشت تاکنون ۵۹ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر نهر‌های اصلی در روستا‌های خشکاروندان بخش کوچصفهان، جیرکویه بخش خشکبیجار، آسید شریف و طرازکوه بخش مرکزی این شهرستان لایروبی شده است.

مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان با اشاره به اینکه لایروبی انهار تعییت شده شهرستان رشت با ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است تصریح کرد: شالیکاران شهرستان باید با استفاده از منابع آبی محلی و در دسترس، مراحل مقدماتی کشت برنج را در زمین‌های خود انجام دهند.

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد