Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:50:06 GMT

۱۱ هزار کلاس آذربایجان‌غربی به درد نمی‌خورد!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۴۴۳

۱۱ هزار کلاس آذربایجان‌غربی به درد نمی‌خورد!

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دو نوبته بودن مدارس در استان معضلی است که نیازمند رسیدگی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰۰ مدرسه با ۱۷ هزار کلاس فیزیکی و بیش از ۲۴ هزار کلاس دایر هم اکنون پذیرای ۵۹۴ هزار دانش آموز استان است و ۲ نوبته بودن بر دوش برخی از مدارس سنگینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در مجموع ۲۴ هزار و ۸۰۰ کلاس دایر در سراسر استان داریم که ۱۱ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و مقام سازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: این استان ۳۴۰ پروژه نیمه تمام در فضای آموزشی دارد که نیازمند توجه ویژه است.

محمدی گفت: بیش از ۴۰۰ مدرسه کانکسی، ۱۱۸ مدرسه خشت و گلی و ۱۲۰ مدرسه استیجاری در استان نیز بیانگر نیاز مبرم آذربایجان غربی به مدرسه و فضای آموزشی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان فضای استاندارد آموزشی برای هر دانش آموز ۵ متر و ۱۸ سانتی مترمربع است، اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در استان از ۳ متر و ۳۹ صدم سانتی مترمربع به ۴ متر و ۰.۰۵ سانتی مترمربع رسیده و با اتمام سایر پروژه های نیمه تمام این سرانه افزایش می یابد.

وی افزود: آذربایجان غربی در کنار سیستان، هرمزگان و کرمان جزء چهار استان لازم التوجه کشور در شاخصهای فضا و تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلاس درس مدارس مدارس تخریبی منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر ناصر عتباتی صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه دستگاه قضایی استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست و افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه های الهی ، با حضور میدانی در عرصه های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می نمایند. 

 

وی با اشاره به اهمیت  اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد: افزایش آگاهی های عمومی و فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که توسط سازمان محیط زیست و نهادهای مردمی طرفدار محیط زیست باید به صورت گسترده انجام شود و در عین حال برخوردهای قضایی و انتظامی هم با متجاوزین به محیط زیست قاطعانه صورت گیرد تا جرایم این حوزه به حداقل برسد.

عتباتی به صدور احکام جایگزین حبس در حمایت از محیط زیست اشاره و گفت قضات خلاق و خوش ذوق استان در این زمینه احكام متنوعی صادر نموده اند. 

 وی  تهیه علوفه برای حیات وحش ، تهیه بسته های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز جایگزین حبس صادر شده برشمرد. 

وی افزود  : دستگاه قضایی استان در حمایت کامل از اقدامات قانونی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و از مامورین یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی در زمینه برخورد قاطع آنان با متخلفین این حوزه حمایت می کند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی