Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:57:40 GMT

آسیب شناسی اساس کار فرهنگی و اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۶۱۰

آسیب شناسی اساس کار فرهنگی و اجتماعی است

خمین - ایرنا - امام جمعه خمین گفت: آسیب شناسی مسائل و ریشه یابی مشکلات جامعه اساس کار فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خمین، افزود: اتخاذ تمهیدات به منظور رفع مشکلات فرهنگی باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: فرهنگ عمومی نقش بسزایی در تقویت و توسعه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تجاری دارد و مسئولان برای اجرایی کردن برنامه های شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه خمین گفت: ترویج معروف از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است چرا که با ترویج معروف در جامعه منکرات خود به خود از جامعه حذف می شود.
حجت الاسلام حسینی پور در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: نخستین چیزی که خداوند به پیامبر اکرم (ص) امر فرمود خواندن بود و همه مسئولان فرهنگی توسعه فرهنگ مطالعه را در اولویت کار خود قرار دهند.
وی افزود: نشست های شورای فرهنگ عمومی باید به صورت ماهیانه و مرتب برگزار شود و در آن مسایل، مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه بررسی و راهکارهای موثر برای رفع این آسیب ها پیشنهاد شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: در حوزه فرهنگ عمومی باید تمهیداتی اندیشیده شود که ارزش هایی که از گذشته وجود داشته و کمرنگ شدند دوباره احیا و ارزش های موجود نیز حفظ شوند.
«احمد طهرانی» افزود: فرهنگ مقوله ای گسترده است و می طلبد که موضوعات مرتبط با فرهنگ که اولویت بیشتری دارند در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در راستای توسعه و بهبود حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه، افزود: برنامه ریزی برای تقویت شاخص های فرهنگی و اجتماعی در مدارس و دانشگاه ها می تواند کمک موثری باشد.
فرماندار شهرستان خمین در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از رسالت های شورای فرهنگی عمومی، افزود: ترویج و بهبود فرهنگ اسلامی و ایرانی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه امروز تاثیر بسزایی داشته باشد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شوراي فرهنگ عمومي آسيب شناسي خمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است