Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست خبری کنسرت ارکستر «چکاوک» مطرح شد که مافیای موسیقی تنها از سبک پاپ حمایت می‌کند و مانع مطرح شدن خوانندگان سنتی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، نشست خبری کنسرت ارکستر «چکاوک» امروز ۲۹ آبان ماه در تالار وحدت با حضور رضا شایسته ـ سرپرست ارکستر ـ و محمد افروز و مجید حسین خانی به عنوان خوانندگان ارکستر، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا شایسته با بیان اینکه گروه «چکاوک» طی بیست سال فعالیت خود همیشه پرکار بوده،گفت: اساس کار ما همیشه تعامل با رسانه بوده و از نقدهای رسانه برای رفع نقص‌های خود استفاده کرده و خواهیم کرد.

او افزود: در این کنسرت آثاری را اجرا خواهیم کرد که بعد از انقلاب دیگر اجرا نشده است. 

شایسته اظهار کرد که در حال حاضر اوضاع موسیقی اصیل ایرانی بسیار وخیم است.

او در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر جز یک خواننده سبک سنتی که کنسرت‌هایش با استقبال خوبی روبرو می‌شود و البته سبک او کمی هم گرایش پاپ دارد، کنسرت‌های دیگر خواننده‌های سنتی با استقبال خوبی روبرو نمی‌شوند.

شایسته بیان کرد: در حال حاضر اکثر خوانندگان سبک موسیقی سنتی خانه‌نشین شده‌اند گرچه که قبل از انقلاب خوانندگانی همچون استاد گلپایگانی با استقبال زیادی روبرو می‌شدند. امیدوارم بتوانیم فضای مناسبی برای رقابت بین خوانندگان این عرصه ایجاد کنیم بلکه فعالیت آنها از سر گرفته شود. 

سرپرست ارکستر «چکاوک» درباره حمایت از گروه‌های موسیقی سنتی گفت: با توجه به شرایط سخت حاضر اقتصادی و مشکلات جامعه، مردم ترجیح می‌دهند به کنسرت‌هایی با فضای شاد بروند و حال و هوایشان عوض شود.همچنین مافیای موسیقی و صدا و سیما تنها از موسیقی پاپ حمایت می‌کنند. به همین دلیل نیز مردم از موسیقی فاخر و اصیل ایرانی فاصله گرفته‌اند. البته در حال حاضر اکثر نوازندگان موسیقی سنتی به دلیل کم طرفدار بودن این سبک به موسیقی پاپ روی آورده‌اند. 

وی بیان کرد که قصد داشته‌اند این کنسرت را با حضور ایرج خواجه امیری برگزار کنند ولی مجوز اجرای ایرج در تهران به آنها داده نشد.

او در پایان سخنان خود خواستار حمایت ارکستر ملی از تمامی خوانندگان سنتی و ایرانی شد.

مجید حسین‌خانی با بیان اینکه سال‌ها مکتب موسیقی محمدرضا شجریان را از طریق بسطامی کار کرده است، گفت: در سال‌های متوالی فعالیتم همیشه با مشکلات زیادی از جهت حمایت از فعالان و خوانندگان موسیقی سنتی و ایرانی روبرو بوده‌ام و معتقدم مردم به دلیل حمایت نشدن از این موسیقی با آن فاصله گرفته‌اند. 

او با اظهار اینکه آثار گذشتگان، هویت موسیقی ایران است، گفت: موسیقی پاپ ایران در حال حاضر به هیچ عنوان خوب نیست و مخرب هم هست. 

حسین‌خانی افزود: سالهاست در راستای حمایت از موسیقی ایرانی تلاش می‌کنیم ولی به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. صدا سیما باید تلاش کند موسیقی ایرانی را به خانه‌ها وارد کند. در واقع اگر از یک گروه موسیقی سنتی دعوت می‌کنند، کار آنها را به صورت زنده و همراه با سازهایشان پخش کنند. همچنین تیتراژ سریال‌ها را تنها به چند خواننده مطابق با سلیقه خود واگذار نکنند بلکه برای این کار یک قانون در نظر بگیرند و از هر سبکی استفاده کنند. 

حسین‌خانی در ادامه با بیان اینکه همایون شجریان به خاطر نام خانوادگی پدرش مطرح شد، گفت: ما در رسانه ملی راهی نداریم و حمایت هم نمی‌شویم. ارکستر ملی با ما همکاری نمی‌کند. اگر مافیای موسیقی اجازه دهد، ما نیز مطرح خواهیم شد. شرکت‌هایی هستند که خوانندگان را بالا می‌برند. 

او همچنین بیان کرد که عمده خوانندگان مطرح سبک سنتی به دلیل تقلید از محمدرضا شجریان مطرح شده‌اند.

محمد افروز نیز خواستار حمایت از کلیه سبک‌های موسیقی سنتی و اصیل ایرانی شد و بیان کرد: سال ۱۳۹۰ آلبومی داشتم که مجوز پخش آن به من به دلیل دارا بودن سبک گلپایگانی داده نشد.

این کنسرت در تاریخ ۸ آذر ساعت ۲۱.۳۰ در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارکستر چکاوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای ارسباران، نشست ماهانه هنرمندان موسیقی شنبه ۸ اردیبهشت‌، ساعت ۱۸، با پنج اجرای متنوع (دستگاهی ایرانی، کلاسیک و تلفیقی) با حضور چهره‌های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

ساز و آواز در مایه ابوعطا، تصنیف «آهسته آهسته» اثر جهان‌بخش پازوکی با هنرمندی کیوان تیموریان (خواننده)، نوازندگی تار و هم‎خوانی مهسا تیموریان، صفا شالپوش (سه‌تار) و بردیا دینوری (تنبک) از ساخته‌های فصل‌الله توکل، اجرای ساز و آواز و تصنیف در مایه افشاری با هم‌نوازی داود غفاری‌زاده (نی)، اردشیر بزرگ‌نیا (تنبک) و تورج چگینی‌پور (آواز)، اجرای گروه «پروین» با اجرای آثار عارف قزوینی و فرامرز پایور با هنرمندی یاسین حاتمی (آواز)، دیبا ارشادی (تار)، کیوان اوچی (بم‌تار و مراژ)، اشکان مخبری (کمانچه)، زهره خانیان (تنبک) و امیررضا نارنجی (دف)، اجرای گروه «کوبه‌ای نوازان ماهور» به سرپرستی بابک بنی حسینی، اجرای گروه «گاتا» (سازهای کوبه‌ای نواحی ایران) با هنرمندی علیرضا ولی‌زاده، شنتیا ولی‌زاده، پانته‌آ ولی‌زاده، دنیا شجاعی، میثم علی‌پور، امیرحسین کریمی، پارسا خدابخشی، فرشیما محبی، مهرنوش سیار، فاطمه شمس، الهام مقدم و یاسمن کریمی، بخش‌های مختلف این برنامه هستند.

نشست ماهانه موسیقی با اهدافی چون ایجاد امکان اجرای صحنه‌ای برای جوانان، اجرای موسیقی تجربی، معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان بااستعداد در زمینه نوازندگی و آواز، به صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی در ژانرهای مختلف با حضور اهالی و علاقه‌مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این نشست‌ها از سال ۱۳۹۱ به صورت ماهانه و مستمر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است. همچنین معرفی کتاب‌ها و آلبوم‌های تازه منتشر شده، رویدادهای پراهمیت موسیقی و... از دیگر برنامه‌های این نشست‌ها است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 6087791 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر