Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، اوایل امشب در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات خراسان رضوی برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج بوده و ارتفاع موج در این نواحی بین 1.5 تا 2 متر پیش بینی می شود؛ توصیه می‌شود در این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به‌عمل آید و از شنا‌کردن در سواحل و به‌کارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.

امروز و فردا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، کرج، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.

از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و در این روز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و از اواخر وقت در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی، بعدازظهر افزایش ابر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۷ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

براین اساس روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد و در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیرهای مستعد بهمن اجتناب شود.

همچنین وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روزها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

کد خبر 6088282 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات استان سمنان
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات سمنان
  • تداوم بارش‌ها تا فردا
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳