Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@07:46:41 GMT

افزایش قیمت خرده‌ فروشی 9 گروه کالایی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۷۳۷

رکنا: در هفته گذشته متوسط قیمت خرده‌فروشی ۹ گروه کالایی نسبت به هفته پیش از آن افزایش و دو گروه کالایی کاهش یافت.

به گزارش رکنا، در هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه نرخ لبنیات ۰.۵ درصد، تخم مرغ ۳.۹ درصد، برنج ۰.۲ درصد، حبوب ۰.۸ درصد، میوه‌های تازه ۱.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۷.۳ درصد، گوشت مرغ ۵.۲ درصد، قند و شکر ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد و چای ۰.۱ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ گوشت قرمز ۱.۱ درصد و روغن نباتی ۰.۳ درصد کاهش یافت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه، پنیر پاستوریزه و کره پاستوریزه نسـبت به هفته قبل بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام بین ۰.۶ درصد تا ۱.۶ درصد افزایش یافت.

قیمت تخم مرغ معادل ۳.۹ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۷۰ هزار تا ۲۴۰ هزار ریال فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته گذشته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۱ درصد کاهش ولی قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب ۰.۱ درصد و ۱.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه حبوب نیز بهای عدس معادل ۰.۳ درصد و لوبیا قرمز ۰.۹ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۲.۴ درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو، هندوانه و موز عرضه کمی داشت و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه، بهای سیب قرمز معادل ۱.۸ درصد، پرتقال درجه یک ۹.۶ درصد، لیموشیرین ۴.۳ درصد، انار ۰.۹ درصد و کیوی ۳.۱ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۳ درصد تا ۹.۵ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه بهای سیب زمینی معادل ۰.۲ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۲.۱ درصد تا ۱۳.۳ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته گذشته، بهای گوشت گوسفند معادل ۱.۴ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۱ درصد کاهش ولی قیمت گوشت مرغ ۵.۲ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته مورد اشاره، بهای قند معادل ۰.۳ درصد، شکر ۰.۴ درصد و چای خارجی ۰.۱ درصد افزایش ولی قیمت روغن نباتی جامد ۱.۲ درصد کاهش داشت. بهای روغن نباتی مایع ثابت بود.

تغییرات یکساله

متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که نرخ لبنیات ۵۷ درصد، تخم مرغ ۵۶.۶ درصد، برنج ۲۱.۶ درصد، حبوب ۱۴.۹ درصد، میوه‌های تازه ۶۸.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۳۹.۳ درصد، گوشت قرمز ۳۹ درصد، گوشت مرغ ۴۹ درصد، چای ۲۳.۸ درصد، روغن نباتی ۴۳.۸ درصد و قند و شکر ۴۱.۸ درصد افزایش یافته استاخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دانشجوی 24 ساله توسط همکلاسی های شیطان صفت فیلم رقص احمد تن تن معروف به شیطان شوشتر + جزییات و عکس تجاوز به زن جوان در زندان زنان +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این جوان مکار را می شناسید؟ / او در شمال تهران پرسه می زد +تصاویر لحظه انفجار مهیب یک زن تروریست انتحاری در مقابل پلیس +فیلم فیلم مصاحبه با پیرمرد 95 ساله ایرانی که پدر شد/ او 19 فرزند دیگر هم دارد! جدیدترین حضور زنان ایرانی در ورزشگاه+تصاویر اقدام نژاد پرستانه یک کافه در تهران !+عکس ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس از موتور 800 میلیونی تا پورشه 1/5 میلیاردی / مزایده اموال بابک زنجانی آغاز شد بسته حمایتی 200 هزار تومانی به حساب چه کسی واریز شد ؟ دختر 19 ساله تهرانی 15 ساعت در شوک قتل مادرش در مقابل چشمانش بود ! فوتبالیست مشهور آبادان دستگیر شد! / جرم او چیست؟! کودک ۲۰ ماهه زاهدانی در سطل آب غرق شد!+ تصویر

منبع: رکنا

کلیدواژه: چای موز میادین میوه و تره گاو کاهش افزایش عکس فیلم ازدواج دختر پاکستان دانشجو ایران مرد همسرش کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته