Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صبری با اعلام برگزاری همایش «راهیان جمکران» بعد از نماز مغرب و عشای امشب، گفت: معرفی سامانه درج اطلاعات کاروان ها که به منظور سفر آسان همه دلدادگان امام زمان(عج) به جمکران طراحی و نیمه شعبان رونمایی می شود، از برنامه های این همایش است.

حجت الاسلام «قاسم صبری» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری همایش «راهیان جمکران»، اظهار کرد: این همایش در راستای ویژه برنامه های یوم الله نهم ربیع الاول امشب(سه شنبه، 29 آبان) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور نزدیک به 600 نفر از مدیران کاروان های کل کشور که در طول سال و مناسبت ها بویژه نیمه شعبان زائران را به مسجد می آورند، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آموزش و تبلیغ مسجد مقدس جمکران هم افزایی و انسجام را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و تصریح کرد: تلاش بر آن است تا در این همایش با حضور مدیران کاروان ها تدابیری برای افزایش حضور زائران از سراسر کشور، اتخاذ و امکان سفر و زیارت آسان برای دلدادگان صاحب الزمان(عج) فراهم شود.

 

وی درباره برنامه های این همایش بیان کرد: علاوه بر سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و ارائه گزارش از خدماتی که مسجد جمکران به زائران ارائه می کند، معرفی سامانه درج اطلاعات کاروان ها به کاروان داران از مهمترین برنامه های این همایش است.

 

صبری تاکید کرد: این سامانه برای درج اینترنتی اطلاعات کاروان ها از قبیل تعداد زائران، زمان حضور و ... طراحی شده تا بر اساس اطلاعات آن، مسجد خدمات بهتری را در زمان حضور کاروان ها به آنها ارائه کند.

 

وی اعلام کرد: در همین راستا اپلیکیشنی هم توسط تیمی 20 نفره از استادان دانشگاه در دست طراحی است تا ارزان ترین، مناسب ترین و راحت ترین امکانات و مسیر سفر را به زائران معرفی کند.

 

مدیر آموزش و تبلیغ مسجد مقدس جمکران ادامه داد: هدف از طراحی این اپلیکیشن آن است که همه آنها که حتی از دورترین نقاط کشور آرزوی تشرف به مسجد را دارند اما شرایط برای شان مهیا نیست از طریق این سامانه و اپلیکیشن مرتبط اش، با کاروان ها، مسیرها و شرایط بهتر آشنا شده و ارزان و راحت به جمکران بیایند.

 

وی خاطرنشان کرد: این سامانه در همایش امشب به کاروان داران معرفی می شود و آیین رونمایی و فعال سازی آن همزمان با نیمه شعبان و ایام ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار می شود.

 

گفتنی است، همایش «راهیان جمکران» امشب (سه شنبه، 29 آبان) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور نزدیک به 600 نفر از کاروان داران در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی هفته وحدت ارومیه وحدت شیراز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خراسان جنوبي استان همدان هفته کتاب و کتابخوانی مسجد مقدس جمکران منتظران ظهور سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج

همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این همایش به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان ها حضور داشتند.

افزایش هفت کاروان به زائران خانه با کاستن از تعداد خادمان

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش اظهار داشت: نزدیک به 900 هزار نفر در نوبت تشرف به حج قرار دارند و در سال های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به دو دهه از نام نویسی حج، شماری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بدون آن که چشمشان به خانه خدا بیافتد از دنیا رفتند، افزود: درحج پیش رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل  را  نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت  و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری حج، تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز ضروری خواند و گفت: هدف ارائه خدمات بیشتر از سوی  خادمان است.

وی خطاب به حاضران عنوان کرد: زائرانی که سال ها در نوبت بوده اند اکنون مطالبه گر هستند، لازم است به مهمانان خانه خدا بیشتر سر بزنیم و به آنها محبت نمائیم چرا که ائمه هم اینگونه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره با ارتقاء سطح دانش و معلومات زائران نسبت به گذشته تصریح کرد: روحانیون کاروان ها شایسته است آگاه و به روز باشند و در انجام مسئولیتی که همگی بعهده داریم اخلاص را در اولویت قرار داده تا در دل زائران خانه خدا نفوذ کند.

محاسبه هزینه‌های حج در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت مبلغی بدلیل صرفه جوئی و یا عدم ارائه خدمات در کشور میزبان طی حج گذشته بازگردانده شده که به زودی به حساب حجاج واریزخواهد شد، ادامه داد: در کشور تصور بر این است که هزینه حج گران است در حالیکه هزینه ها در خارج از  کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی محاسبه می شود.

وی به شرایط امروز جهان اشاره کرد و گفت: این شرایط  در سال‌های قبل وجود نداشت، وضعیت جهان امروز ملتهب است و آتش زیر خاکستر بین غرب و شرق هرزگاهی زبانه می‌کشد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دو عملیات‌ بزرگ و تنبیهی «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» و پشتیبانی بی مهابای استکبار از نسل کشی مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیستها شرایط را پیچیده ترکرده است، افزود: برخی از کشورهای آزاده که وابستگی خاصی ندارند از قضیه فلسطین و ملت آزاده آن دفاع می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با خوانش انگاره‌های چند نظرسنجی اظهار داشت: ارزیابی روحانیون در حج در دو مدل انجام می شود یکی توسط رابطین و دیگری هم از طریق نظرسنجی اینترنتی که از حجاج انجام می شود و در اعزام ها تاثیرگذار است.

تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده‌های شان از کشور میزبان

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این همایش با اشاره به شعارحج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» اظهار داشت: یکی از راهبردهای امام خمینی(ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد  با توجه به شرایطی که درجهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

وی افزود: در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا دراین عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از 85 هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

ارز حج 1403 تأمین شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان  ارز مورد نیاز حج  وارد حساب این سازمان شده است و صدور ویزای زائران درحال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته 319 دلار کمتراست، تغییرات نرخ ارز و بلیط هواپیما موجب همپوشانی در هزینه ها شده است اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود .

 حسینی با بیان اینکه انتظار یاری از سوی تک تک شما روحانیون و خادمان حج را داریم، افزود: ما با چالش‌های متعددی روبرو هستیم به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است  پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

وی اقدامات انجام شده برای تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده های شان از کشور میزبان را یادآور شد و با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان ها، خواستار توجه به این موضوع شد.

روحانیون و زائران زباندان در سفر حج به شبهات پاسخ دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری  نیز در این همایش توصیه هایی به حاضران ارائه کرد و اظهار داشت:  انتظار این است که سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری در این سفر معنوی رعایت شود.

وی در خصوص نحوه پرکردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج با اشاره به اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار، افزود: زائران در مکه در بش از 60 هتل اسکان دارند و می توان مسابقات کتابخوانی هم برگزار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رکن‌الدینی با اشاره به شُبهاتی که ممکن است درحج مطرح ‌شود، گفت: روحانیون و زائران زباندان با رعایت مسائل به این شبهات پاسخ دهند و به «طرح مودت» اهتمام بورزند.

آیت‌الله جواد مروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید درس خارج دیگر سخنران این همایش بود که در باب ارشاد سخن گفت و ارشاد را نیازمند توجه به ضرورت‌هایی عنوان کرد.

حج امسال‌، فرصتی تاریخی برای وحدت و انتقال درست معارف اهل بیت(ع)

وی افزود: شما به عنوان مبلغ باید رفتاری توام با محبت داشته باشید و با آگاهی در میان مردم حاضر شوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیا تشنه شنیدن معارف حق اهل بیت است و حج امسال یک فرصت ویژه برای ما و انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده است که در تاریخ بی‌بدیل است و در این راستا باید به وظیفه خود در راستای حفظ وحدت و انتقال درست معارف اهل بیت(ع) عمل کنیم.

در این همایش با تشریح اقدامات فرهنگی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان مدیر امورآموزشی و فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و بیان توصیه ها و ملاحظات حراستی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید یاسین موسوی زاده ادامه یافت.

  حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌عباس عشرتی مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این همایش با ارائه آماری اظهار داشت: برای حج امسال  بیش از 710  نفر روحانی، معین و معینه اعزام خواهند شد و انتظار می رود با حضور و فعالیت بانوان معینه خدمات مطلوبی به بانوان حج گزار ارائه شود.

گفتنی است در پایان این همایش که به صورت مجازی برای مهمانان در سایر استانها به صورت بر خط نمایش داده شد برخی ازنکات آموزشی حج 1403 در قالب فایل پاورپوینت برای روحانیون تشریح گردید.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور