Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@16:04:01 GMT

سهام آسیایی به شدت سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۷۸۸

سهام آسیایی به شدت سقوط کرد

با نگرانی‌های به وجود آمده در مورد چشم‌انداز تقاضا، افت شدید سهام تکنولوژی و سقوط سنگین وال‌استریت، سهام آسیایی به شدت سقوط کرد و انتظار می‌رود بازار اروپا هم این روال را ادامه دهد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز سه‌شنبه، با نگرانی‌های به وجود آمده در مورد چشم‌انداز تقاضا، افت شدید سهام تکنولوژی و سقوط سنگین وال‌استریت، سهام آسیایی به شدت سقوط کرد و انتظار می‌رود بازار اروپا هم این روال را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلار پس از انتشار داده‌های ضعیف آمریکا که بیش از پیش اعتماد به ارز این کشور را کاهش داد، تضعیف شد و قیمت‌های نفت علی‌رغم انتظار کاهش تولیدات اوپک رو به افول قرار گرفت.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که سهام اروپایی معاملات امروز را با افت آغاز خواهند کرد؛ فوتسی انگلیس ۰.۱ درصد، داکس آلمان ۰.۵ درصد و کاک فرانسه ۰.۳ درصد افت خواهند کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا هم تا ساعت ۱۱:۲۰ به وقت تهران ۰.۳ درصد افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با سقوط سنگین ۱.۲ درصدی روبرو شد.

سهام تکنولوژی آسیا به دنبال سقوط سنگین سهام تکنولوژی آمریکا، تحت فشار زیادی قرار گرفتند. در سئول سهام سامسونگ الکترونیکس ۲ درصد سقوط کرد و سهام شرکت هاینیکس ۳.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. در ژاپن هم توکیو الکترون ۱.۸ درصد سقوط کرد، ادونتست ۲.۷ درصد و سونی ۳.۱ درصد پایین آمدند.

دیشب در معاملات وال‌استریت، درحالی‌که سرمایه‌گذاران سهام اپل، اینترنت و سایر سهام تکنولوژی را رها کردند، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت سقوط کرد و نزدک ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. اشارات متناقض آمریکا و چین در مورد تنش‌های تجاری بین دو کشور به احتیاط سرمایه‌گذاران افزوده است.

در ژاپن پس از این که مدیر شرکت نیسان به اتهام تخلف مالی دستگیر شد، سهام این شرکت ۵ درصد سقوط کد و این باعث سقوط ۱.۱ درصدی شاخص نیکی شد.

کامپوزیت شانگهای ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد افت کرد.

سهام کره‌جنوبی که سهام تکنولوژی وزن سنگینی در آن دارد، ۱ درصد سقوط کرد.

در بازار ارز، دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان، نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود باقی ماند.

داده‌هایی که دوشنبه شب منتشر شد نشان داد حال‌وهوای بازار مسکن آمریکا در ماه نوامبر، با بیشترین افول یک ماهه خود در بیش از ۴.۵ سال گذشته روبرو شده است.

همچنین دلار پس از این که معاون رییس فدرال‌رزرو، ریچارد کلاریدا و رییس فدرال‌رزرو دالاس، رابرت کپلان، از نگرانی خود در مورد احتمال کند شدن رشد اقتصادی جهان صحبت کردند، تحت فشار قرار گرفت.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان به ۹۶.۱۲۰ واحد رسید که پایین‌ترین سطح ۱۱ روزه آن است.

یورو که شبانه در برابر دلار ۰.۳۵ درصد رشد کرده بود، در نرخ برابری ۱.۱۴۵۰ دلار ثابت ماند.

در برابر ین هم دلار به پایین‌ترین سطح ۳ هفته‌ای ۱۱۲.۴۰ ین رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دلار سهام آسیایی وال استریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.68 درصد کاهش به 2375 دلار و 58 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.98 درصدی به 2390 دلار و 10 سنت رسیده است.
قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی 5 هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر 2377 دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/01

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا 2.6 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با 2.5 درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.42 کاهش به 28 دلار و 72 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.08 درصدی 936 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/39

دیگر خبرها

  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟