Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:21:35 GMT

همایش علمی مدیریت فوتبال برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۸۶۶

همایش علمی مدیریت فوتبال برگزار می شود

تهران- ایرنا- همایش علمی مدیریت فوتبال به همت انجمن علمی دانشجویی مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

براساس گزارش روز سه شنبه دانشگاه تربیت مدرس، دراین همایش که 15 آذرماه برگزار می شود ، بازیکنان فوتبال، پیشکسوتان، مربیان و اساتید دانشگاه حضور خواهند داشت.

**دانشگاه تربیت مدرس میزبان شورای مشاوران
شورای مشاوران رفاهی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و مراکز پژوهشی منطقه یک کشور، هفتم آذرماه در دانشگاه تربیت مدرس تشکیل جلسه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین نشست که با حضور مشاوران رفاهی رؤسای دانشگاه های مناطق دهگانه کشور برگزار می شود، دبیران شورای رفاهی دانشگاه های منطقه یک، گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده خود را ارائه و برای تصمیم گیری های آتی بحث و تبادل نظر می کنند.
این نشست از ساعت 8:30 تا 16:30 روز چهارشنبه هفتم آذرماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

**بررسی چالش‌های ترویج علم در ایران
در دومین روز برگزاری جشنواره علمی دانشجویی روز علم در خدمت صلح و توسعه که به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، چالش‌های ترویج علم در ایران، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به بحث و بررسی گذاشته شد.
در این نشست اکرم قدیمی، رئیس انجمن ترویج علم ایران به بیان برخی چالش‌ها در این عرصه پرداخت و گفت: «سیستم‌های ناهماهنگ، متنوع‌نبودن روش‌ها، عدم احساس نیاز به ضرورت ترویج علم در بین سیاست‌گذاران و نبود ردیف بودجه مستقل در زمینه ترویج علم از جمله این چالش‌هاست».
وی با طرح این بحث که چند دهه از مطرح شدن موضوع ترویج علم در ایران می‌گذرد و همواره فعالیت‌های داوطلبانه در ترویج علم بیشتر مورد توجه بوده است، اظهار کرد: «یکی از راهکار‌های مقابله با چالش‌های حاصل از ناآگاهی درباره این موضوع اجرای برنامه‌های ترویج علم است که این نیازمند آموزش، همبستگی و باور و امید به بهبود جهان است».
رئیس انجمن ترویج علم ایران با بیان اینکه ترویج علم یک پارادایم است و باید نقاط ضعف و کاستی‌های آن تحلیل شود، ادامه داد: «ترویج علم که از آن با عناوینی همچون درک عمومی از علم، عمومی‌سازی علم و همگانی‌سازی آن یاد می‌شود، در حقیقت فعالیتی در حیطه عمومی است که نهاد‌های مختلفی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آن مشارکت می‌کنند».
قدیمی افزود: «ترویج علم ایران همزمان با آغاز به کار رادیو و قدم نهادن انسان به ماه شروع شد و با گذشت زمان ترویج علم مورد اقبال بیشتری قرار گرفت. ترویج علم در نهایت به توسعه جوامع می‌انجامد. اما در عین حال این موضوع با چالش‌هایی رو به روست که باید به آن پرداخت».
در ادامه این نشست، عرفان خسروی، پژوهشگر و مروج علم درباره مفهوم ترویج علم در علوم پایه به سخنرانی پرداخت و با انتقاد از سخنان قدیمی درباره زمان آغاز ترویج علم در ایران، اظهار کرد: «بر خلاف وی اعتقاد دارم ترویج علم در ایران از زمان فرستادن انسان به کره ماه و یا ورود رادیو به ایران نبوده، بلکه خیلی قبل‌تر در دوره قاجار و حتی قبل‌تر از آن در زمان ابن‌سینا این مقوله آغاز شده و این مروجان علم زندگی خود را وقف علم کردند».
وی به ورود علم به چرخه‌های عمومی‌سازی اشاره کرد و ادامه داد: «چالشی که در ایران وجود داشت، ترویج مفهوم علم با توجه به مفهومی بود که غربی‌ها مطرح کردند. لفظ علم (Science) مفهوم مشخصی است و شامل علوم پایه و علوم محض می‌شود، اما در ایران به دیگر حوزه‌ها هم اطلاق می‌شود. در حالی که در غرب وقتی صحبت از علم می‌شود، منظور علوم پایه است».
**9489**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي همايش علمي مديريت فوتبال تربيت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین گردهمایی سالگرد زلزله مرگبار سال ۱۳۳۹ شهر لار با حضور پژوهشگران، مسئولان شهرستان لارستان و شهر‌های همجوار در شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

رسول قنبری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم با بیان ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان و تحقیقات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در این زمینه اظهار کرد: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی اعم از حوزه مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط با متخصصان امر زلزله شناسی این واحد دانشگاهی می‌توان بر بسیاری از مخاطرات طبیعی فائق شد.

وی نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی بدیل دانست و افزود: نگرانی در ارتباط با زلزله نه تنها ناشی از وجود گسل‌های موجود در منطقه لارستان است؛ بلکه ناشی از مسائلی همانند گنبد‌های نمکی و دیگر فاکتور‌های مربوطه است. با توجه به معماری شهر لار، اکثر نقاط شهر جزء نقاط آسیب پذیر از منظر خطرات زلزله نبوده و نگرانی زیادی در این زمینه نباید داشت.

عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان  با اشاره به اینکه در این واحد دانشگاهی پژوهش‌های بسیاری قوی و تخصصی در زمینه زلزله و ویژگی‌های جغرافیایی منطقه لارستان انجام شده و یا در حال انجام است از صاحبنظران خواست برای اطلاع بیشتر از این موضوع به حوزه پژوهش و گروه پژوهشی جغرافیای طبیعی واحد لارستان مراجعه کرده و از مسئولان اجرایی شهرستان و استان درخواست کرد در راستای استفاده علمی از این پژوهش‌ها و فعالیت‌های تخصصی و اجرایی با این واحد دانشگاهی در ارتباط باشند.

مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز به بیان دلایل بلایای طبیعی و مخاطرات اقلیمی از منظر قرآن و احادیث پرداخت و خواستار توجه توأمان به ریشه‌های علمی و اعتقادی بسیاری از رویداد‌های غیر قابل پیش بینی و یا قابل پیش بینی طبیعی شد.

به گزارش آنا، زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ شهر لار بیش از ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند و ۷۵ در صد از خانه‌های این شهر را ویران کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک