Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@10:46:49 GMT

فواید نوشیدن آب از ظروف مسی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۸۷۰

به گزارش ایلنا، زمانی که آب در یک ظرف مسی ذخیره می شود، مس به آرامی وارد آب شده و خواص مثبتی به آن می بخشد. نکته مثبت درباره این آب آن است که هرگز حالت ماندگی به خود نمی‌گیرد، از این رو، آن را می‌توان برای بلند مدت ذخیره کرد.

در ادامه با برخی فواید سلامت نوشیدن آب از ظروف مسی بیشتر آشنا می شویم.

نابودی باکتری ها

مس به عنوان یک الیگودینامیک که به اثر ضدعفونی کنندگی فلزات اشاره دارد و می تواند به طور موثر باکتری ها را از بین ببرد، شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مس به طور خاص در برابر ئی.کولای و استافیلوکوک اورئوس موثر عمل می کند که باکتری هایی شایع در محیط زندگی ما هستند و می توانند موجب بیماری های شدید شوند. مس به واسطه توانایی خود در پیشگیری از بیماری های رایج مرتبط با آب، مانند اسهال، اسهال خونی، و زردی، در کشورهای فاقد سیستم بهداشتی مناسب به عنوان راه حلی ارزان برای پاکسازی آب استفاده می شود.

تحریک مغز

مغز انسان با انتقال تکانه ها (یا دستورات) از نورونی به نورون دیگر در بخشی به نام سیناپس کار می کند. این نورون ها دارای پوششی به نام غلاف میلین هستند که به عنوان یک عامل هدایت کننده عمل کرده و به جریان تکانه های کمک می کند. مس به سنتز فسفولیپیدهایی که برای تشکیل این غلاف‌های میلین نیاز هستند، کمک می کند. از این رو، مغز شما بسیار سریع‌تر و کارآمدتر عمل می کند. همچنین، مس از خواص تحریک کنندگی مغز و ضد تشنج برخوردار است که به سود مغز شما عمل می کند.

تنظیم عملکرد تیروئید

به گفته کارشناسان، سطوح پایین مس یکی از ویژگی های مشترک بین افراد مبتلا به بیماری های تیروئید است. در شرایطی که این مورد بیشتر بین افراد مبتلا به پرکاری تیروئید شایع است، افراد مبتلا به کم کاری تیروئید نیز ممکن است با کمبود مس مواجه باشند. مس یکی از مواد معدنی مهم برای عملکرد درست غده تیروئید است. کمبود مس می تواند عملکرد این غده را از حالت تعادل خارج کند.

تسکین التهاب و درد آرتریت

مس از خواص ضد التهابی قوی برخوردار است، از این رو، می تواند گزینه خوبی برای تسکین درد ناشی از مفاصل ملتهب باشد که در آرتریت شاهد چنین شرایطی هستیم. همچنین، مس از خواص تقویت کنندگی سیستم ایمنی و استخوان ها سود می برد، از این رو، درمانی ایده آل برای آرتریت است. در همین راستا، نوشیدن آب حاوی مس می تواند روش خوبی برای تسکین درد ناشی از این بیماری ها باشد.

بهبود سلامت پوست و تولید ملانین

آیا با جوش های مختلف روی پوست خود مواجه هستید؟ نوشیدن آب ذخیره شده در ظروف مسی می تواند برای شما مفید باشد. مس ماده اصلی در تولید ملانین (یک نوع رنگدانه) در بدن است. همچنین، مس به تولید سلول های جدید پوست کمک می کند که جایگزین سلول های قدیمی و مرده پوست می شوند. ملانین محافظت در برابر آسیب ناشی از نور خورشید، تسریع بهبود زخم ها، و تولید سلول های جدید به بدن کمک می کند که شادابی و رفع مشکلات پوست را به همراه دارد. بنابر پزشکی سنتی هندی، نوشیدن منظم آب ذخیره شده در ظروف مسی، به ویژه صبح زود، می تواند تفاوت بین پوستی سالم و یا پر از جوش را رقم بزند.

کند ساختن آهنگ پیری

اگر نگران شکل گیری چین و چروک و خطوط روی پوست خود هستید، مس می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با این شرایط عمل کند. سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و تولید سلول های جدید، مس با رادیکال های آزاد که یکی از دلایل اصلی بروز چین و چروک و خطوط روی پوست هستند، مقابله کرده و به تولید سلول های جدید برای جایگزینی با سلول های قدیمی کمک می کند.

کمک به گوارش بهتر

سوء هاضمه یکی از رایج‌ترین مشکلات دنیای امروز است. اسیدیته بالا، گاز یا ناتوانی در گوارش برخی مواد غذایی مواردی شایع هستند و مس می تواند گزینه ای برای مقابله با این شرایط باشد. مس از خواصی برخوردار است که پریستالسیس (انقباض و انبساط ریتیمک معده که به گوارش غذا و حرکت آن در دستگاه گوارش کمک می کند) را تحریک می کند، باکتری های مضر را از بین می برد و التهاب را در معده کاهش می دهد، از این رو، به درمانی خوب برای اولسرها، سوء هاضمه و عفونت ها تبدیل می شود. همچنین، مس می تواند به پاکسازی و سمزدایی معده، تنظیم عملکرد کبد و کلیه ها، دفع درست مواد زائد و حصول اطمینان از جذب مواد مغذی از غذاهای مصرفی کمک کند.

بنابر پزشکی سنتی هندی، اگر قصد کمک به سمزدایی معده را دارید، یک لیوان آب که در ظرفی مسی ذخیره شده است را صبح زود و با معده خالی مصرف کنید.

مقابله با کم خونی

مس برای بسیاری از فرآیندهای درون بدن ضروری است. از تشکیل سلول های جدید تا کمک به جذب آهن، مس یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد درست بدن محسوب می شود. مس یک ماده ضروری در کل فرآیند جذب و استفاده از آهن در بدن است که به تنظیم سطوح آهن و جریان آن در رگ های خونی انسان کمک می کند.

کمک به سلامت قلبی عروقی

بیماری قلبی یکی از بیماری های رایج در جهان است و مس می تواند به کاهش خطر ابتلا به آن کمک کند. مس به تنظیم فشار خون، ضربان قلب و کاهش سطوح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند. همچنین، این ماده معدنی به پیشگیری از تجمع پلاک و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند که جریان خون بهتر و کاهش فشار خون را در پی دارد.

مبارزه با سرطان

سرطان یکی دیگر از بیماری های شایع در جهان است. مس از خواص آنتی اکسیدانی قوی سود می برد که می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد و خنثی سازی اثر مضر آنها کمک کند. فعالیت رادیکال های آزاد یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان محسوب می شود.

منبع: عصر ایران

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ابتلا به سرطان چین و چروک درمان سیستم ایمنی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران

فرارو- بازار فروش اعضا و اجاره رحم بار دیگر داغ شده است، اما اینبار ابعادی بزرگتری دارد. ماجرا از این قرار است که فرد از فرط نداری ناچار به فروش رحم خود می‌شود -که حالا قیمت آن که تا همین چند سال قبل ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان بود- با افزایش چشمگیری آنطور که برخی رسانه‌ها اذعان دارند به ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش فرارو، در این میان، گاهی هم این پول نیامده به دست همسر فرد می‌رسد که ناتوان از گذران زندگی این مبلغ را صرف درمان یکی از زخم‌های خانواده می‌کند. البته ناگفته نماند که این بازار پرسود فقط در ایران رونق نگرفته و اندازه بازار جهانی آن هم قابل تامل است.

از تعریف علمی تا قیمت رحم اجاره‌ای

این روز‌ها بار دیگر اعداد و ارقام بازار رحم اجاره‌ای دهان به دهان می‌چرخد؛ حتی پرتکرارتر از گذشته. بنابراین، ابتدا بیاییم تعریفی علمی از عبارت «رحم اجاره‌ای» داشته باشیم. رحم اجاره‌ای روشی برای تولیدمثل است که طی فرآیند آن جنین حاصل از تخمک و اسپرم یک زوج به دلیلی که ناتوانی خوانده می‌شود، در رحم شخص سوم کاشته شده، تا زمانی که نوبت زایمان فرابرسد. پس از زایمان هم نوزاد به زوج سپرده می‌شود و فردی که میزبان جنین بود، در ازای این کار خود مبلغی را دریافت می‌کند.

اما اگر از این تعاریف علمی بگذریم و به دنبال پاسخ برای این پرسش باشیم که چرا بازار رحم اجاره‌ای داغ شده است؟ باید گفت آنگونه که از شمایل کلی اقتصاد ایران معلوم است، دلیل میزبان جنین برای انجام چنین کاری چیزی جزء ناتوانی مالی نیست. اگر میزبان جنین دارای همسر باشد، معمولا این پول به دست او می‌رسد تا یا سرپناهی برای خانواده فراهم کند یا کار و کاسبی راه بیاندازد.

حالا سوال این است که مبلغ رحم اجاره‌ای چقدر است که برخی را به این کار وا می‌دارد؟ در پاسخ باید گفت مبلغ این کار که در سال ۹۹ حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان بود و در سال گذشته به حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رسید، حالا رسانه تجارت نیوز مدعی شده به ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است. دستمزدی برای ۹ ماه که با حداقل دستمزد حدود هفت میلیون تومانی تعیین شده توسط شورای عالی کار برای سال جاری، برای خیلی‌ها وسوسه‌برانگیز است؛ آن هم در شرایطی که حمایت‌های دولتی یا اموری از قبیل گرفتن وام یا مبلغشان ناچیز است یا نیاز به ماندن در صف برای زمانی طولانی دارد. در این بین، از پولی که به دست واسطه‌ها هم می‌رسد نباید غافل ماند. پارسال تعدادی از رسانه‌ها این مبلغ را پنج تا ۱۰ میلیون تومان عنوان کرده بودند.

چرا زوج‌های جوان رحم اجاره می‌کنند؟

سوی دیگر ماجرا زوج‌هایی ایستاده‌اند که یا قادر به بچه‌دار شدن نیستند یا شاید به دلیل اینکه زن خانواده راضی به برهم خوردن تناسب اندام خود نیست، به سمت اجاره رحم می‌روند. با جست‌وجویی ساده می‌توان دریافت که اگر زوجی رحم زن جوانی را اجاره کنند؛ به اضافه سایر هزینه‌های جانبی از آزمایش و سونوگرافی گرفته تا دستمزد واسطه چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان باید هزینه کنند. البته ناگفته نماند که این مبلغ منهای هزینه اسپرم یا تخمک است.

همچنین، باید به این نکته هم اشاره داشت که برخی از زوج‌های جوان علت مراجعه به دلالان را معطل نشدن در صف دیگری در کنار هزاران صف در بازار‌های ایران می‌دانند.

قوانین بازار رحم چگونه است؟

اما قوانین بازار اجاره رحم چگونه است؟ آن‌هایی که این تجربه را از سر گذرانده‌اند، می‌گویند قوانین آن شبیه بازار فروش اعضای بدن است. سن و وضعیت سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است و تعیین کننده قیمت. داشتن یک یا دو فرزند سالم امتحانی است که اگر میزبان جنین از آن سربلند بیرون آید، در مرحله بعد نوبت به آزمایش‌ها می‌رسد. بعد هم یک قرارداد محضری بسته می‌شود، بخشی از پول دریافت شده و با پایان گرفتن آزمایش‌ها، جنین وارد رحم اجاره‌ای می‌شود و باقی ماجرا.

اندازه بازار جهانی رحم اجاره‌ای چقدر است؟

هرچند بازار رحم اجاره‌ای در ایران به دلایلی که در بالا ذکر آن رفت، داغ شده است، اما این موضوع تنها مختص کشور ما نیست. یک مقاله نشان می‌دهد که اندازه بازار جهانی رحم اجاره‌ای در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۶۸.۴۵ میلیون دلار بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ به ۲۵۹.۱۸ میلیون دلار برسد.

اما در این بین کدام مناطق پیشتاز بازار رحم اجاره‌ای هستند؟

در آمریکای شمالی (ایالات متحده، کانادا و مکزیک)، اروپا (آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، روسیه و ترکیه)، آسیا و اقیانوسیه (چین، ژاپن، کره، هند، استرالیا، اندونزی، تایلند، فیلیپین، مالزی و ویتنام)، آمریکای جنوبی (برزیل، آرژانتین، کلمبیا) و در خاورمیانه و آفریقا (عربستان سعودی، امارات، مصر، نیجریه و آفریقای جنوبی) نیز واکنش‌ها بالا گرفته است.

واکنش‌های کاربران

از این حرف‌ها که بگذریم، موضوع رحم اجاره‌ای همواره از جمله موضوعاتی بوده که تا خبر از قیمت جدیدی از آن رسانه‌ای می‌شود، موج گسترده‌ای از واکنش‌ها را هم به دنبال خود می‌کشد. اگر سری به شبکه اجتماعی توییتر بزنیم؛ تعدادی از این واکنش‌ها جلب توجه می‌کنند:

کاربری به زبان طنز نوشته است: «رحم اجاره‌ای ۴۰۰ تا ۹۰۰! خوبه‌ها بهتر از بی‌پولیه.»

دیگری گفته: «مال همینه مایه‌دار‌ها تمایلی به بچه‌دار شدن ندارن و دنبال رحم اجاره‌ای هستند.».

اما شخص دیگری این موضوع را از زاویه مشکلاتی که برای یک زن به همراه دارد، دیده و نوشته است: «چون از عوارض و مشکلات اجتماعی و حقوقی رحم اجاره‌ای بی‌خبرید و تنها پولش رو می‌بینید ضعف جسمانی زن بودن رو هم در نظر داشته باشید.»

دیگری هم می‌گوید: «ولی خانم‌هایی که رحم اجاره‌ای قبول می‌کنند وقتی بچه به دنیا می‌آید چطور ازش جدا می‌شن خیلی سخته فکر کنم.»

واکنش‌ها به موضوع رحم اجاره‌ای تا حدی بوده که پای آن به حوزه سینما هم باز شده. «هماتوم» یک فیلم کوتاه در این باره است که علی رفتاری، سازنده آن حین گفتگو با روزنامه شرق اطلاعات جالبی را در این زمینه ارائه می‌کند. او به این موضوع مهم اشاره می‌کند که، چون دوندگی فرزندخواندگی بالاست، عده‌ای در نهایت به رحم اجاره‌ای روی می‌آورند.

این کارگردان به کسب درآمد پزشکان و نقش واسطه‌گری آن‌ها نیز اشاره می‌کند. رفتاری در این باره گفته است: «در واقع بین یک زن و شوهر که مشکل باروری دارند با زنی که مشکل مالی دارد به نوعی واسطه‌گری اتفاق می‌افتد و مسلما به راهی برای کسب درآمد پزشکان تبدیل شده‌است.»

عده‌ای بر این باورند که با توجه به برآورد‌ها از وضعیت اقتصاد ایران و سقوط خانوار‌های بیشتری به سمت فقر، پیش‌بینی می‌شود بازار رحم اجاره‌ای تا پایان سال داغ‌تر و قیمت‌ها با سرعت بیشتری رشد کنند و بنابراین لازم است نظارت بیشتری برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان از این بازار اعمال شود.

دیگر خبرها

  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی