Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، محمد تقی اعرابی با بیان اینکه حضور ۱۰۰ خودروی دو دیفرانسیل در رالی جاده ابریشم سمنان قطعی شده است، تاکید کرد:  رالی جاده ابریشم در استان به دلیل برخورداری از مسیرهای متنوع، بی‌نظیر است چرا که تا کنون رالی‌های دو روزه تنها در  مسیر کوهستان، کویر یا جنگل برگزار می‌شد و این رالی به دلیل برگزاری در دو مسیر تلفیقی کویر تا کوهستان، در نوع خود بی نظیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزرگترین و هیجان انگیزترین مسابقه رالی خودروهای دو دیفرانسیل کشور با عنوان رالی جاده ابریشم یکم و دوم آذرماه در  استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: این رویداد گردشگری و ورزشی هیجانی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی دو اقلیم کویر و کوهستان در استان برگزار می‌شود.

مدیر رالی جاده ابریشم استان سمنان با بیان اینکه این رقابت دو روزه  با شرکت ۱۰۰ خودروی دو دیفرانسیل در حد فاصل مناطق کویری، جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آرادن، سرخه، سمنان و مهدیشهر برگزار می‌شود، تاکید کرد: این رالی با هدف تحقق شعار استان سمنان مقصدی تازه برای سفر و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، تفاوت‌های زیست محیطی مناطق مختلف استان به عنوان یک جاذبه گردشگری و تعریف مسیرهای جدید برای گروه های مختلف طبیعت گردی  و ... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد با مشارکت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، ابراز داشت: امیدواریم با تداوم اجرای این برنامه در سال‌های آتی، این رویداد گردشگری در تقویم گردشگری کشور به ثبت برسد.

مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم گفت: در این رویداد در نظر است، ضمن بهره‌مندی از موقعیت.های طبیعی و تاریخی در راستای گردشگری و توسعه پایدار و با ایجاد فضای پرنشاط اجتماعی با حفظ معیارهای زیست محیطی، نحوه بهره‌مندی از ظرفیت‌های طبیعی و نحوه برپایی کمپ‌های طبیعت گردی و گردش بدون تخریب در محیط زیست بازآموزی شود .

اعرابی با تاکید بر اینکه این رویداد به صورت ملی و رقابتی برگزار و به برندگان جوایز نقدی از ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال اهدا و به شرکت کنندگان گواهی حضور در این رقابت ملی ارائه می‌شود، بیان داشت: رالی جاده ابریشم استان سمنان از ورودی شمالی ریگ جن تا کوهستان و جنگل برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد برگزار می‌شود.

کد خبر 4464017

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات اتومبیل رانی مسابقات رالی میراث فرهنگی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • شورای اداری استان سمنان برگزار شد
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • جشن واگذاری زمین جوانی جمعیت در سمنان برگزار می‌شود