Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@11:23:46 GMT

◄ رسیدگی به شکایات رانندگان و صاحبان کالا

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۸۸۷

◄ رسیدگی به شکایات رانندگان و صاحبان کالا

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست معاونان حمل‌ونقل و روسای ادارات حمل‌ونقل کالا استان‌های سراسر کشور، بر رسیدگی هرچه سریع‌تر به شکایات رانندگان و صاحبان کالا و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان تلاشگر برون‌شهری در کشور تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن مهم برشمردن نقش معاونین حمل‌ونقل و رؤسای حمل‌ونقل کالا در برقراری ارتباط صحیح و اثربخش میان صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، اظهار کرد: درصورتی‌که این ارتباط به‌خوبی تنظیم و هدایت نشود، مسائل و مشکلات و نارضایتی‌هایی در این سه مؤلفه بروز پیدا می‌کند و اگر مورد رسیدگی قرار نگیرد، اعتماد صاحبان کالا و رانندگان از متولیان این بخش و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌نیا با بیان این‌که از ابتدای خردادماه تا نیمه آبان ماه سال جاری با یک هزار و 124 شرکت متخلف حمل‌ونقل جاده‌ای برخورد قانونی صورت گرفته است، افزود: تمام شکایات واصله از مسیرهای ارتباطی مختلف با این سازمان ثبت و ضبط می‌شود و در اولویت اصلی وظایف بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر در سراسر کشور تکلیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: شما به‌عنوان کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌بایست با نگاه تحلیلی با مسائل روبه‌رو شوید و براساس آمار و مستندات موجود و تطبیق با شاخص‌های واقعی حمل کالا در کشور و بهره‌گیری از اصول مهندسی اقتصادی، درروند اصلاح مشکلات موجود، تاثیرگذار باشید.

براساس این گزارش، فرامرز مداح عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی سخنانی اظهار داشت: محاسبه نرخ تمام‌شده حمل براساس تن – کیلومتر، ازجمله خواسته‌های رانندگان در سال‌های پیش هم بوده است که در سال جاری به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی درخواست شد و براساس دستور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،‌کارگروهی درزمینهٔ رسیدگی به این طرح تشکیل شد.

وی افزود: پس از برگزاری 9 جلسه اصلی و 20 جلسه فرعی کارگروه، طرح پیشنهادی محاسبه نرخ حمل براساس تن – کیلومتر در جلسه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب رسید و در تاریخ 15 مهرماه 97 برای اجرا به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ شد.

مداح با اشاره به پیچیدگی و حساس بودن اجرای طرح، خاطرنشان کرد: قابلیت تجدیدنظر و بازنگری در هزینه‌ها و روال‌ها در طرح مذکور همچنان وجود دارد و با توجه به متفاوت بودن شرایط حمل‌ونقلی و اقتصاد حمل‌ونقل در هر منطقه و استان، نرخ‌های حمل قابل تطبیق با شرایط مسیر و تعدیل است.

داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر اهمیت توجه به مطالبات رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل تأکید کرد و درعین‌حال هوشیاری مسئولین استانی را نسبت به برخی عوامل فرصت‌طلب خواستار شده و افزود:

حضور فعال مدیران کل و معاونین حمل‌ونقل ادارات کل استانی در مراکز عمده بار جهت رسیدگی به مشکلات رانندگان ضرورت دارد. همچنین راه‌های ارتباطی با تشکل‌های صنفی می‌بایست بیش‌ازپیش تسهیل شده و روند رسیدگی به شکایات در کمسیون‌های مربوطه تسریع گردد. لذا ستاد به‌دقت عملکرد استان‌ها در این زمینه را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای نرخ تن کیلومتر به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی رانندگان خاطر‌نشان کرد: مراحل کارشناسی برآورد نرخ براساس تن کیلومتر با مشارکت جدی تشکل‌های صنفی مربوطه بوده و با توجه به اینکه آیتم‌های بسیار زیادی در این برآورد دخیل هست، پیچیدگی‌های خاص خود را داشته است.

امانی اظهار امیدواری کرد: با تداوم همکاری تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل اعم از کارگری و کارفرمایی شاهد اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه با حداقل تنش‌ها و مشکلات باشیم.

این گزارش حاکی است غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا ضمن ارائه گزارشی از فرایند مطالعه، تدوین و اجرای طرح یادشده، افزود: در تمام جلسات کارگروه، اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران، نمایندگان تشکل‌های صنفی و کارشناسان متخصص سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حضور داشتند. مرحله اجرا هم از اهمیت خاصی برخوردار است که انتظار می‌رود با مشارکت بیش‌ازپیش مدیران، معاونین و رؤسای ادارات حمل‌ونقل کالا در کشور مشکلات اجرای طرح به حداقل ممکن برسد.

دغاغله یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام را معاینات سلامت شغلی رانندگان اعلام کرد و افزود: براساس بخشنامه معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور، اجرای طرح فراخوان معاینات سلامت شغلی رانندگان و مجریان طب کار در سراسر کشور به استان‌ها واگذارشده است و براساس نیازسنجی هر استان، تعداد شرکت‌های موردنظر مشخص و قرارداد منعقد می‌شود.

در ادامه این نشست یک‌روزه مفاد طرح محاسبه نرخ حمل براساس تن – کیلومترونحوه اجرای مصوبه مذکور موردبحث و بررسی قرار گرفت و حاضران در نشست نظرها و پیشنهادهای راهبردی خود را بیان کردند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای جبران کمبود راننده در بخش حمل و نقل مسافری بین جاده ای به زیرمجموعه های خود در استان های سراسر کشور تکلیف کرده است که با فوریت نسبت به جذب 10 هزار راننده از طریق آگهی در ترمینال های مسافری و رسانه های مختلف اقدام کنند.

در این فیلم نکاتی مهمی در این باره مطرح شده است که در ادامه شما را به دیدن آن دعوت می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • محور هراز بازگشایی شد
  • ◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا
  • حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد 
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن