Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@02:19:31 GMT

معجزه این نارنجی خوشمزه در فصل پاییز

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۲۹۰۶

معجزه این نارنجی خوشمزه در فصل پاییز

رکنا: کدو تنبل در فصل پاییز بسیاری از بیماری ها را کنترل و درمان می کند.

 درست مانند پرتقال، هویج و سیب زمینی شیرین (خوراکی های نارنجی رنگ)، کدو تنبل هم سرشار از بتا کاروتن است. بدن شما این آنتی اکسیدان را به ویتامین A تغییر می دهد. شما برای دیدن، حذف میکروب ها از بدن و تقویت سیستم ایمنی به ویتامین A نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه ویتامین A به سلامت قلب، ریه ها، کبد و سایر اندام های داخلی کمک می کند.

تقویت بینایی با کمک کدو تنبل

یک فنجان کدو تنبل 200 درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه را به بدن ارائه می دهد. اگر کدو تنبل بخورید، ویتامین A موجود در آن به چشم های تان می رسد، ویتامین A برای تقویت چشم ها بسیار موثر است.

کدو تنبل خطر بروز سرطان را کاهش می دهد

یکی دیگر از مزیت های ویتامین A موجود در کدو تنبل مقابله آن با سرطان است، از جمله سرطان ریه یا سرطان پروستات. بررسی ها نشان داده اند مقابله با سرطان تنها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که غذاهای حاوی ویتامین A بخورید. این مزیت با مصرف مکمل های ویتامین A نصیب شما نخواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی با کدو تنبل

علاوه بر بتاکاروتن، کدو تنبل حاوی ویتامین C، ویتامین E، آهن و فولات است که تمام موارد نام برده سیستم ایمنی را تقویت می کنند. مصرف بیشتر کدو تنبل به سلول های ایمنی کمک می کند تا بهتر کار کنند و در صورت زخمی شدن، سرعت بهبود زخم افزایش پیدا می کند.

به فشار خون کمک می کند

رنگ نارنجی کدو حلوایی نشان دهنده وجود پتاسیم زیاد در این مادع غذایی است. پتاسیم برای کاهش فشار خون ضروری است. دانه های شور نشده کدو حلوایی نیز سرشار از مواد معدنی و استرول گیاهی plant sterols هستند که کلسترول خوب خون HDL را افزایش می دهد و به تنظیم و پایین ماندن سطح فشار خون کمک می کنند.

کدو تنبل سرشار از پتاسیم

خبر خوب دیگر در مورد قدرت پتاسیم موجود در کدو تنبل: بررسی ها نشان داده اند که هر چه سطح پتاسیم بیشتر باشد، خطر بروز سکته مغزی، سنگ کلیه و دیابت Diabetes نوع 2 کمتر خواهد شد. به علاوه پتاسیم می تواند مواد معدنی موجود در استخوان ها را افزایش داده و سلامت استخوان ها را بهبود بخشد.

کوچک کردن شکم با کمک کدو تنبل

کدو تنبل سرشار از فیبر و کالری خیلی کمی است، به این ترتیب کدو تنبل می تواند بدون اینکه غذای بیشتری در طول روز بخورید، شما را سیر کند. اگر به دنبال روشی سالم برای سیر کردن خود هستید، کدو تنبل با مواد مغذی که دارد، یک انتخاب مناسب محسوب می شود. فیبر موجود در آن به سلامت سیستم گوارش کمک می کند، بنابراین مصرف منظم این ماده غذایی به نفع شماست.

بهبود خواب با کدو تنبل

دانه کدو تنبل حاوی تریپتوفان tryptophan است، تریپتوفان نوعی آمینو اسید است که به ساخت ماده شیمیایی به نام سروتونین کمک می کند. سروتونین علاوه بر اینکه باعث داشتن احساس خوب می شود، نقش مهمی در خواب بهتر نیز دارد.

کدو تنبل باعث شادابی پوست می شود

قدرت آنتی اکسیدان مربوط به بتا کاروتن در کدو تنبل با پیری پوست مقابله می کند، به علاوه به بهبود التهاب کمک می کند؛ کاهش التهاب به سلامت پوست و بدن کمک می کند.

کدو تنبل باعث تقویت قلب Heart می شود

زمانی که مصرف فیبر شما افزایش پیدا می کند، خطر بروز بیماری های قلبی در شما کاهش پیدا می کند و کدو تنبل هم سرشار از فیبر است. اما این فقط فیبر موجود در کدو تنبل نیست که به تقویت قلب کمک می کند، ویتامین A و پتاسیم موجود در ان نیز نقش مهمی در این راستا ایفا می کنند.

بهترین روش برای مصرف کدو تنبل

با تمام خواصی که کدو حلوایی دارد، اگر در هنگام پخت شکر یا سایر مواد افزودنی به آن اضافه شود، خواص خود را از دست می دهد. بنابراین از افزودن شکر یا هر ماده مضر دیگری اجتناب کنید. بهترین روش برای مصرف کدو تنبل شکل کبابی، پوره، هوموس یا سوپ کدو تنبل است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دانشجوی 24 ساله توسط همکلاسی های شیطان صفت فیلم رقص احمد تن تن معروف به شیطان شوشتر + جزییات و عکس تجاوز به زن جوان در زندان زنان +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این جوان مکار را می شناسید؟ / او در شمال تهران پرسه می زد +تصاویر لحظه انفجار مهیب یک زن تروریست انتحاری در مقابل پلیس +فیلم فیلم مصاحبه با پیرمرد 95 ساله ایرانی که پدر شد/ او 19 فرزند دیگر هم دارد! جدیدترین حضور زنان ایرانی در ورزشگاه+تصاویر اقدام نژاد پرستانه یک کافه در تهران !+عکس زن خائن با قتل شوهرش از تهران به کانادا فرار کرد! + جزییات لباس عروس به قتل رسیده 56 هزار دلار فروخته شد +عکس ازدواج پسر دانشجو با استاد 41 ساله اش+فیلم و عکس آخرین خبر از روحانی محبوب ده ونکی ها / او 4 شاکی خصوصی دارد! ازدواج با سگ تنها راه خوشبختی این مردان+عکس عکس / تولد یک نوزاد با 31 انگشت

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت سرطان موفقیت دیابت Diabetes قلب Heart درمان مواد کدو کبد بیماری عکس فیلم ازدواج دختر پاکستان دانشجو ایران مرد همسرش کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 

فراروـ به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه‌تر هم باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. زرشک پلو با مرغ را معمولا با رب گوجه فرنگی یا رب انار و یا به صورت بی‌رنگ همراه با آب لیمو یا آب نارنج تهیه می‌کنند. مرغ زعفرانی یکی از انواع خورش‌های مرغ است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به دلیل داشتن زعفران بسیار خوشبو و خوش‌رنگ و لعاب است. دستور‌های متفاوتی برای پخت مرغ زعفرانی وجود دارد، اما ما می‌خواهیم در این مطلب یک روش خاص و بسیار آسان را برای تهیه مرغ زعفرانی به شما آموزش بدهیم که نتیجه خوشمزه‌ای دارد و از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد، پس در ادامه این مطلب با آموزش این مرغ زعفرانی خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ: ۳ تکه
زعفران خشک سابیده: به میزان لازم
پیاز درشت: ۲ عدد
سیر: ۵ حبه
نمک: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. حبه‌های سیر را پوست کنید و هر کدام را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و روی پیاز‌های خرد شده بریزید. حالا نصف فنجان روغن مایع را روی پیاز‌ها بریزید و بعد مقداری زعفران خشک سابیده شده بپاشید. در مرحله بعد تکه‌های مرغ را روی لایه پیاز و سیر بچینید و مقداری نمک و کمی زعفران خشک سابیده روی مرغ‌ها بپاشید. حالا درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا مرغ با حرارت کم بپزد و آب بیندازد. حدود ۴۵ دقیقه بعد وقتی مرغ و پیاز کاملا آب انداخت، مرغ‌ها را زیر و رو کنید و دوباره کمی زعفران خشک سابیده روی مرغ‌ها بپاشید. باز هم درب قابلمه را ببندید و اجازه بدهید آب مرغ کم کم کشیده شود و مرغ و پیاز داخل روغن به جای مانده در قابلمه کمی سرخ شود. در این مرحله مرغ زعفرانی خوشمزه و بی‌نظیر شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با زرشک پلو میل کنید و لذت ببرید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ برای پخت این غذا می‌توانید به دلخواه از سینه، ران و یا فیله مرغ استفاده کنید. وقتی می‌خواهید مرغ بخرید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد. به طور کلی برای تهیه این غذا مرغ تازه مناسب‌تر است.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

۳ ـ برای پخت این مرغ زعفرانی حتما زعفران را کاملا بسابید تا پودر شود. می‌توانید از زعفران دم کرده غلیظ نیز به جای زعفران خشک استفاده کنید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

دیگر خبرها

  • معجزه ۳ روغن طبیعی برای رشد مو
  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ ۲گل بعداز ۹۰
  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • بزرگ ترین پفک آلبرتا (عکس)