Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا ـ ایرنا ـ رسانه های ترکیه اعلام کردند در پی صدور قرار بازداشت 202 نفر از کارکنان نیروهای مسلح ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن، 64 نظامی ترک دستگیر شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روزنامه صباح، دادستان شهرهای آنکارا، تکیرداغ و قونیه با صدور احکامی، قرار بازداشت 202 نفر از کارکنان نیروهای مسلح ترکیه را به اتهام همکاری با گروه گولن صادر کردند که در پی آن ماموران امنیتی این کشور طی دیروز و امروز 64 نفر از افراد تحت تعقیب را شناسایی و دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این رسانه، عملیات برای دستگیری سایر متهمان در 29 استان این کشور از جمله آنکارا، استانبول، قونیه، زونگولداغ، ازمیر، سیرت، توکات، اسکی شهیر، قهرمان ماراش، کایسری، آدانا و آیدین همچنان ادامه دارد.
به نوشته این رسانه، اکثر نظامیان تحت تعقیب از درجه داران نیروی دریایی و ماموران ژاندارمری ترکیه هستند.
مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را بیش از 230 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیر ماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
خاورم/1905/1436/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه گولن نظاميان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصابت موشک‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

از خبرگزاری فلسطینی سما، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در حمله موشکی حزب الله لبنان به شهرک عرب المعرامشه در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی، چهار نظامی این رژیم به همراه دو صهیونیست زخمی شدند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که سامانه پدافندی گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته جلوی اصابت این موشک‌ها را بگیرد.

حزب‌الله نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این حمله توسط موشک‌های هدایت شده و پهپاد‌های مسلح انجام شد و طی آن مقر فرماندهی محرمانه نظامی در عرب العرامشه هدف قرار گرفته شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این حمله ترکیبی منجر به تخریب بخشی از این موضع نظامی و کشته و مجروح شدن نظامیان دشمن شد.

حزب الله لبنان از صبح امروز مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات خود قرار داده است.

در مهمترین حمله موشکی، حزب الله امروز بار دیگر پایگاه هوایی راهبردی میرون را هدف قرار داد که به گفته این رسانه‌های صهیونیستی، صدای انفجار در داخل پایگاه به گوش رسیده است.

حزب الله لبنان همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در راستای حمایت از مقاومت و مردم فلسطین وارد نبرد با اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب الله به مقر سری فرماندهی اطلاعات نظامی اسراییل
  • بهت صهیونیست‌ها از اشراف اطلاعاتی حزب‌ الله لبنان
  • بُهت صهیونیست‌ها از اشراف اطلاعاتی حزب‌الله
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اصابت موشک‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • عملکرد درخشان لیونل مسی در جریان پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در فصل 2016/17 / فیلم
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود