Web Analytics Made Easy - Statcounter

هافبکی که با جاگیری‌های هوشمندانه‌اش حرف‌هایی برای گفتن دارد.

طرفداری- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، در گزارشی به معرفی ستاره‌ها و بازیکنان تأثیرگذار احتمالی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 پرداخته و بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس را زیر ذره‌بین برده است.

AFC‌ درباره بازیکن خط میانی تیم ملی عراق که یکی از رقبای ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا است نوشت:

5 سال پس از کمک به عراق برای قهرمانی در رقابت‌های زیر 22 ساله‌های آسیا در عمان، بشار رسن حالا به مهره‌ای کلیدی برای «شیرهای بین‌النهرین» تبدیل شد و به نظر می‌رسد که این تیم آماده درخشش در جام ملت‌های آسیای 2019 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشار رسن بازیکن آنقدر بااستعداد هست که تنها در سن 14 سالگی مسئولان تیم سابقش نیروهای هوایی عراق را برای عقد قرارداد با او مجاب کرد. دوران بازیگری رسن اما به این تیم محدود نشد و او به عرصه‌های بزرگتری رسید که آخرین مورد آن حضور در فینال لیگ قهرمانان اسیا به همراه پرسپولیس بود. چالش بعدی این بازیکن 21 ساله انجام اولین بازی‌اش در جام ملت‌‌های آسیا به همراه عراق در ماه ژانویه است، جایی که انتظار می‌رود او یکی از مهره‌های کلیدی در ترکیب اصلی تیم ملی کشورش باشد.

رسن در تمام رده‌های سنی برای عراق بازی کرده است و با تیم زیر 23 ساله‌های این کشور قهرمان آسیا هم شد. او اولین بازی ملی‌اش را سال 2014 در سن 17 سالگی انجام داد و بعد از آن 18 بازی ملی دیگر انجام داده است و آنقدر هم خوب کار کرده که سرمربی اسلوونیایی جدید این تیم اسرچکو کاتانتس، به او در خط میانی نقشی کلیدی داده است.

به نقل از تسنیم، سایت AFC در مورد شیوه بازی او نوشت:

بعد از آغاز دوران بازیگری‌اش به عنوان یک بال راست، رسن به هافبک میانی تغییر پست داد. بازی او که ترکیبی از زیرکی و سرسختی است، بدان معناست که او توانایی بازی در هر دو پست هافبک دفاعی یا هافبک تهاجمی را دارد. با یک متر و 76 سانتی‌متر قد، قطعاً نبردهای هوایی تخصص رسن نیست اما او حتی در این حوزه هم با جاگیری‌های هوشمندانه‌اش حرف‌هایی برای گفتن دارد. در همین حال گستردگی دامنه پاس‌های او به تیمش برای باز کردن قفل خط دفاعی حریف کمک می‌کند.

چه انتظاری می‌توان از رسن داشت؟

با توجه به اینکه 18 ماه اخیر دوران بازیگری‌اش را در ایران سپری کرده است، رسن در جام ملت‌های آسیا باید برای رویارویی با تعدادی از هم‌تیمی‌هایش در پرسپولیس که در تیم ملی ایران حضور خواهند داشت آماده باشد. اگرچه مردان کاتانتس جزو مدعیان اصلی قهرمانی این دوره از جام ملت‌های آسیا نیستند، آنها در گذشته نشان داده‌اند توانایی رقم زدن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را دارند و قهرمانی‌شان در جام ملت‌های آسیای سال 2007 که بهت قاره کهن را در پی داشت، گواه این موضوع است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان

علیرضا نورانی گفت: برای تامین آب شرب ساکنان استان سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در اختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گرفته تا بتوان در تابستان پیشرو کمترین مشکل را در این حوزه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش همه مدیران استان گلستان بر این است تا بتوان اقدامات خوبی برای تامین آب شرب ساکنان این خطه انجام داد.

به گفته وی سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف توسط دولت سیزدهم برای اجرای و تکمیل طرح‌های عمرانی اولویت‌دار در استان جذب و مورد بهره‌برداری ساکنان منطقه قرار گرفته است.

نورانی تاکید کرد: برای شتاب به توسعه همه جانبه در گلستان نیاز مبرم به راهنمایی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان داریم.

وجود ۲۳۰ هزار خانوار گلستانی در ۳ دهک اول

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: اکنون ۲۳۰ هزار خانوار جزو ۳ دهک اول و پایین درآمدی در استان وجود دارد که باید برای ارتقای آنها سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

نورانی ادامه داد: مسوولیت ما مسوولان استان برای سرمایه‌گذاری و ارتقای اقتصاد خیلی سنگین است ولی با برنامه‌ریزی و همدلی و توجه به توصیه مسوولان ارشد در منطقه می‌توان استان را از فقر خارج کرد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه هفتم توسعه استان یکی از راهکار‌هایی بوده که باید با توجه به توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب برای تحقق کامل آن، پُررنگ وارد عمل شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، حضور استاندار و برپایی میز خدمت در مناطق محروم را یکی از برنامه‌های ارزشمند برشمرد و افزود: این اقدام توانسته مطالبه‌گری را در مناطق مختلف استان گسترش داده و به سمت پیشرفت و رفع محرومیت سوق داده شود.

وی با اشاره به نامگذاری جهش تولید و مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: از این فرصت به وجود آمده باید نهایت بهره‌برداری را در حوزه‌های مختلف به ویژه خانه دار شدن و بهسازی روستا‌ها در استان استفاده شود.

استان گلستان مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد آن در مناطق روستایی سکونت دارند و اقتصاد اصلی آنها برپایه کشاورزی استوار است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • (عکس) لقب جذاب اینستاگرامی پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • تمجید تیم فوتبال پورتو از مهدی طارمی با یک لقب جدید
  • گل فوق‌العاده تیم شجاعی روی کار ترکیبی
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • آتش بازی ستاره عراقی سابق پرسپولیس در قطر
  • اتفاق نادر در اردوی سپاهان پیش از دربی
  • تمجید هری‌کین از رقیب: لورکوزن فوق‌العاده بود
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • تمجید ویژه هافبک سابق استقلال از ستاره ازبک!