Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، باج‌افزار واناکرای (WannaCry) ، پس از ۱۸ ماه فعالیت مخرب و آلوده کردن هزاران سیستم در سراسر جهان، همچنان فعال و نرخ آلودگی آن از زمان مشابه در سال گذشته بیشتر است.

گزارش‌های سه ماهه سوم آزمایشگاه کسپرسکی نشان می‌دهند که باج‌افزار WannaCry دارای بالاترین رتبه در بین بدافزارهایی است که فایل‌های کاربران را رمزگذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدافزار در ماه‌های جولای تا سپتامبر حدود ۷۴ هزار و ۶۲۱ حمله علیه کاربران در سطح جهان انجام داده، با این حال تعداد کل حملات همه باج‌افزارها در سال جاری کمتر از ۲۰۱۷ بوده است.

باج‌افزار WannaCry با استفاده از اکسپلویت EternalBlue گسترش یافته است. مایکروسافت برای جلوگیری از این بدافزار، وصله‌ای برای آن ارائه کرد، اما بسیاری از سازمان‌ها همچنان به روزرسانی را اعمال نکرده‌اند.

دیگر باج‌افزار گسترش یافته که در این گزارش آمده، GandCrab است که ۱۲ درصد از کل بررسی‌های باج‌افزاری را به خود اختصاص داده است. Cryakl، PolyRansom، Shade وCrysis نیز سایر بدافزارهای رمزکننده فایل‌ها هستند که بیشترین تعداد آلودگی را داشتند.

در مجموع آزمایشگاه کسپرسکی ۲۵۹ هزار و ۸۶۷ تلاش برای حملات باج‌افزاری علیه قربانیان را شناسایی کرد که ۱۳۲ هزار و ۸۱۰ مورد آن‌ها تنها در ماه سپتامبر اتفاق افتاده است.

مرکز افتا اعلام کرد: با اینکه تعداد حملات باج‌افزاری در حال کاهش است، اما همچنان خطری جدی به شمار می‌رود و توصیه می‌شود تا با اعمال به روزرسانی‌ها، استفاده از ابزارهای امنیتی و پشتیبان‌گیری دوره‌ای از فایل‌ها، جهت کاهش خطرات این گونه حملات اقدام شود.

به گزارش مهر، سال گذشته باج افزار واناکرای توانست طی یک حمله جهانی، بیش از ۲۳۰ هزار رایانه در ۱۵۰ کشور جهان را آلوده و اقدام به باج‌گیری کند.

کد خبر 4464003 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات امنیت سایبری ویروس باج افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد

عجم  در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: بسته به نیّت واقف می‌توان تقویت نرم افزاری و سخت افزاری کتابخانه‌های عمومی را به صورت مدون هدایت و پیگیری کرد.

وی با بیا اینکه برای تحقق بیشتر کتابخوانی در بین اقشار جامعه شهری و روستایی باید از توان و ظرفیت همگانی استفاده کرد، ادامه داد: شوراها، مردم، مراکز تولیدی و خدماتی برای تقویت بسترها و بنیان‌های کتابخوانی و مطالعه مفید به این عرصه وارد شوند.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: کتابخوانی و مطالعه مفید زیرساخت‌های فکری و فرهنگی جامعه را متحول می‌کند و در مقابل تهدیدها و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تضمینی روشن است.

وی به نامگذاری فرهنگی و اقتصادی چند سال پیاپی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در بیانات رهبری سال‌ها اقتصاد و فرهنگ مولفه مرتبط و مورد تاکید فراوان همراه دغدغه کتابخوانی و افزایش دانش و اطلاعات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی
  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • جدال در کابینه جنگ اسرائیل بر سر ایران؛ همچنان تصمیم نامشخص!
  • تیم سایبری عراقی سیستم هشدار موبایل‌های صهیونیست‌ها را هک کرد
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • گنبد پوشالی پدافند سایبری اسرائیل! /اعداد گرفتار در عدم واقع‌بینی/ رژیم صهیونیستی چرا باید تنبیه شود