Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از رویترز، فدریکا موگرینی، مسئول امنیت و سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران پیش از نشست وزرای دفاع کشورهای اعضا در بروکسل، پایتخت بلژیک ضمن نگران کننده خواندن تصمیم آمریکا جهت خروج از پیمان منع استفاده از موشک‌های هسته ای میانبرد با روسیه، لغو آن را برای امنیت اروپا خطرناک برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه درباره پیمان منع استفاده از موشک‌های میانبرد امروز با یان استولتنیرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفتگو خواهد کرد اظهار داشت: «ما همواره معتقدیم که توافق‌نامه ها مهم بوده و لازم است به طور کامل اجرا شوند. اگر مشکلاتی در اجرای توافقنامه ای وجود دارد به جای خروج از آن باید اصلاحاتی در راستای اجرایی کردن آن صورت گیرد. ما همچنان باور داریم که پیمان منع استفاده از موشک‌های میانبرد قابل اجراست».

موگرینی تصریح کرد: اگر این پیمان لغو شود امنیت اروپا به خطر می افتد. نمی خواهیم که اروپا مانند گذشته به میدان جنگ نیروهای خارجی تبدیل شود. لذا این پیمان باید حفظ و اجرا شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که از پیمان منع استفاده از موشکهای هسته ای میانبرد که در زمان جنگ سرد میان این کشور و اتحاد جماهیر شوروی سابق به امضا رسید خارج می شود. روسیه این تصمیم را بسیار خطرناک برشمرد.

این پیمان میان رونالد ریگان و میخائیل گورباچف، روسای جمهور اسبق آمریکا و شوروی سابق در سال 1987 به امضا رسید.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فدریکا موگرینی اتحادیه اروپا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور