Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انیمیشن «محراب آرامش» و فیلم کوتاه «دا» از تولیدات حوزه هنری این استان به جشنواره بین المللی فیلم رشد راه پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی روز سه شنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 25 آبان تا دوم آذر امسال در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: محراب آرامش انیمیشنی با تکنیک 2 بعدی بوده و داستان آن درباره آهوی حامله ای است که برای نجات جان فرزندش از فرش هایی با نقوش اسلامی می گذرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این انیمیشن در چهار دقیقه و با استفاده از نقوش و گلیم روایت می شود.
اسلامی عنوان کرد: تهیه کنندگی این انیمیشن با حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز داشت: طراحی و کارگردانی این انیمیشن بر عهده زیبا ارژنگ است و کار تدوین و طراحی صدای آن را نیز به ترتیب بنیامین قچاق و علی علیدوستی انجام داده اند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این انیمیشن 30 آبان امسال در سالن شماره یک سینما فلسطین تهران نمایش داده می شود.
اسلامی اظهار داشت: نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «دا» سعید کریمی است و زهره بیتاب، حسین کریمی، زیور جهان و محمد دلشاد در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
وی افزود: جواد هادی اصل تصویربردار، پژمان امیرنژاد صدابردار، خسرو روشناس مدیر تولید، سعید کریمی مسئول تدوین و صداگذاری، مصطفی لاهوتی نژاد بازیگردان، حسین اژدری عکاس، ایمان هاشم پور انیمیشن ساز، حسین کریمی طراح صحنه و محمد حسینی طراح لباس این فیلم کوتاه هستند.
اسلامی بیان کرد: داستان این فیلم کوتاه روایت مادر شهیدی است که همچون دیگر مادران شهدای کشور اسوه صبر و استقامت بوده و در حالی که طاقت دوری پسرش را حتی برای لحظه ای ندارد اما پسر او گمنام به دست تاریخ سپرده می شود و حضور او مدام در کنار مادر تنهایش احساس می شود.
وی عنوان کرد: این فیلم کوتاه پیش از این نیز کاندیدای دریافت جایزه از دومین جشنواره ملی فیلم کلیبر در آذربایجان شرقی بوده است.
7535/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي حوزه هنري جشنواره بين المللي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد چکشیان معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی محمدرضا باقری مدیرعامل مؤسسه سوره هنر حوزه هنری را به عنوان دبیر نخستین دوره «جشنواره فرهنگی و هنری اتقان» منصوب کرد.

فراخوان نخستین «جشنواره فرهنگی و هنری اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی و حوزه هنری انقلاب اسلامی از اسفند سال گذشته منتشر شد. این جشنواره فرهنگی به منظور تولید محتوای ادبی هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت و در بخش‌های هنرهای تجسمی (پوستر و کاریکاتور)، عکاسی، طنز، شعر، نثر، استندآپ کمدی، ادبیات (شعر، داستانک، داستان کوتاه)، هنرهای نمایشی (تئاتر خیابانی – تئاتر کوتاه (صحنه‌ای) از هنرمندان به صورت سراسری برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره اتقان تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت اعلام شده و اختتامیه آن نیز تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

در این‌حکم انتصاب آمده است؛

«انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، ضمن ترغیب و تشویق هنرمندان به حضور در بخش‌های مختلف جشنواره، زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌بدیل و تأثیرگذار هنر در ترویج و تعمیق ارزش و جایگاه کار و تلاش و ارتقا فرهنگ کار ایرانی اسلامی را فراهم آورید.»

کد خبر 6084313 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد