Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سرچاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بشرویه با سطح زیرکشت سه هزار هکتار، رتبه اول سطح زیرکشت و تولید این محصول را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.
وی پیش بینی کرد: امسال بیش از 6 هزار تن وش پنبه از مزارع شهرستان بشرویه برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: این شهرستان چهار درصد تولید پنبه کشور را برعهده دارد و پنبه تولیدی آن از لحاظ کیفیت منحصر بفرد بوده و از نظر استحکام الیاف و طول جزو پنبه‌های با کیفیت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: میزان اشتغال زایی محصول پنبه در هر هکتار در مراحل کاشت، داشت و برداشت 95 نفر روز در سال است که در مجموع با تولید پنیه 285 هزار نفر روز اشتغالزایی در شهرستان ایجاد می شود.
سرچاهی گفت: امسال کشت مستقیم پنبه در سطح یکهزار و 200 هکتار از مزارع اجرا شده که در سطح کشور جزو شهرستان‌های پیش رو هستیم.
وی با اشاره به اینکه زمان برداشت پنبه از اول مهر آغاز می شود و تا پایان دی ماه ادامه دارد گفت: مقداری از پنبه شهرستان به وسیله سه دستگاه غوزه چین پنبه و بقیه به صورت دستی برداشت می شود.
در مجموع یکهزار و 430 کشاورز در زمینه تولید پنبه در شهرستان بشرویه فعالیت دارند.
7556*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال پنبه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی دی ماه 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد