Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه مدیران و روسای نواحی و مناطق با بیان اینکه مقام معظم رهبری موضوع آسیب های اجتماعی را در ردیف 5 اولویت فرهنگی و اجتماعی قرار داده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن با مشارکت خانواده ها و سازمان های مربوطه روند مثبتی را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تفاهم نامه های منعقد شده بیم مدیران و معلمان باید کیفی باشد، تصریح کرد: برای بالابردن میانگین نمرات مدارس نباید به سمت و سوی نمره های غیر واقعی برویم چرا که در این صورت آموزش و پرورشی بی محتوا خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تنبیه بدنی همچنان خط قرمز برای نظام تعلیم و تربیت است، افزود: تمرکز فعالیت های آموزشی، پرورشی و ورزشی در داخل مدرسه بعنوان کانون فعالیت ها منجر به تحقق سیاست مدرسه محوری خواهد شد و در این صورت برنامه های آموزش و پرورش موفق خواهد بود.

ناصری به ایجاد خلاقیت و نوآوری برای بهبود روند کاری در بخش های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی از روسا و مدیران مناطق و نواحی خواست تا همچنان توجه به مسایل معیشتی و ایجاد رضایت در بین همکاران فرهنگی با توسعه مکان های رفاهی و درمانی، پرداخت وام، توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان و ....را در اولویت قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه جمع آوری و فروش وسایل اسقاطی باید جزو برنامه های مستمر در مناطق و نواحی باشد، اظهار داشت: سعی کنیم از عمر مفید تجهیزات استفاده کنیم و در صورت اسقاطی شدن از محیط مدارس جمع آوری نماییم.

ناصری با تاکید بر نظارت و کاهش مداخله نیروهای ستادی بر امورات مدارس خاطر نشان ساخت: باید زمینه ای را فراهم کنیم تا مدارس استقلال پیدا کنند و مدیران مدارس با اعتماد به نفس بیشتری امورات را انجام دهند.

وی در ادامه به نظارت بر مدارس غیر دولتی و آموزشگاه های آزاد تاکید کرد و افزود: توسعه مدارس غیر دولتی در استان روند رو به رشدی را نشان می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر رعایت قانون و مقررات در تصمیم گیری ها، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم تصمیمات پایداری داشته باشیم بایستی با بهره گیری از نظرات کارشناسانه تصمیم گیری کنیم.

ناصری عنوان کرد: هنرستان ها را باید به سمت درآمد زایی سوق داد و از این ظرفیت می توان برای تامین لباس فرم مدارس و تعمیر صندلی های دانش اموزی استفاده کرد.

وی از مدیران و روسای مناطق و نواحی خواست تا اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز بیست ساله کشور، نقشه جامع علمی کشور، سیاست های کلی نظام در حوزه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و قانون برنامه توسعه کشور را مطالعه نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به توفیقات سه سال اخیر آموزش و پرورش اشاره کرد و تصریح کرد: در سال 96 آموزش و پرورش استان اردبیل در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه دوم و نیز در بین دستگاه هایی که ماهیت اجتماعی و فرهنگی دارند رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

ناصری به رتبه های برتر استانی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، رعایت حقوق شهروندی، ارائه خدمات استقرار دولت الکترونیک، پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرروش استان همچنین در فعالیت های پرورشی و فرهنگی مقام اول کشور، فعالیت های حوزه سوادآموزی رتبه عالی کشور و قابل تقدیر و در اسکان نوروزی و تابستانی فرهنگیان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

هنرستان ها را باید به سمت درآمد زایی سوق داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند

ایسنا/فارس به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، یکی از جاهایی که می‌تواند شعار سال رهبر معظم انقلاب و به‌ویژه بخش مشارکت مردمی این شعار را محقق کند، آموزش و پرورش است.

فرشید قاسمی امروز، ۷ فروردین در دیدار نوروزی مدیران و اعضای شورای معاونان ادارات نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرشیراز، در سالن جلسات اداره‌کل، با تبریک سال نو اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و انسجام بیشتر در سال جدید امور مربوطه به تعلیم و تربیت را به پیش ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال جدید، افزود: یکی از جاهایی که می‌تواند شعار سال رهبر معظم انقلاب و به ویژه بخش مشارکت مردمی این شعار را محقق کند آموزش و پرورش است و هنرستان‌ها یکی از جاهایی هستند که می‌تواند در تحقق شعار سال و افزایش تولید تلاش کنند.

قاسمی تصریح کرد: علاوه بر هنرستان‌ها با کمک سایر دانش‌آموزان نیز می‌توان در خصوص افزایش تولید، فرهنگ‌سازی کرد.

وی ادامه داد: با انتصاب معاون جدید پرورشی امیدواریم حوزه تربیتی بیش از پیش فعالیت‌های خود را پیگیری کند و مسابقات قرآن دانش‌آموزی پیش‌رو را نیز باشکوه‌تر برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بر استمرار بازدیدها از کمپ های مطالعاتی  خبر داد و گفت: امیدواریم  با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد امسال رتبه‌هایی در شأن استان را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای هر چه بهتر شدن برنامه‌ها، پذیرای نظرات همه افراد به ویژه مدیران و شورای معاونان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز هستیم تا بر اساس آن اولویت برنامه‌ها را تعیین کنیم.

قاسمی بیان کرد: تلاش کردیم بخش زیادی از فرایند اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش را یک و نیم تا ۲ ماه پیش از موعد انجام دهیم لذا سعی خواهیم کرد فرآیند ساماندهی نیروی انسانی را تا پایان تیرماه به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: رویکرد ما برای سال تحصیلی آینده این است که؛ در سازماندهی مدارس تغییراتی ایجاد نشود و صرفا در حوزه ساماندهی افرادی که در نقل و انتقالات قرار دارند متمرکز شویم.

قاسمی از تلفیق آزمون‌های تیز هوشان و نمونه دولتی خبر داد و افزود: با وجود مسئولیت‌پذیری که در وجود مدیران آموزش و پرورش فارس سراغ داریم امیدواریم به زودی شاهد رشد و شکوفایی  استان  در عرصه نظام تعلیم و تربیت باشیم و همچنان در قله قرار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در راستای تکریم معلمان از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای برنامه ریزی هفته گرامیداشت مقام معلم بهره‌مند خواهیم شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این باره گفت: نواحی چهارگانه بازوی اداره کل در عرصه ورزش و سلامت به ویژه برگزاری مسابقات ورزشی هستند.

سیدکاظم حسینی افزود: رویکرد ما در مسابقات ورزشی، مهارتی است لذا آموزش شنا به دانش‌آموزان  پایه ششم در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح «ماهر» را با کمک هلال احمر در دوره دوم ابتدایی اجرایی می کنیم.

مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس هم در این نشست گفت: ضروری است موضوع معلم و مدیران مدارس جدی گرفته شود و باید در راستای تکریم آنها و حفظ شأن آنها بیش از پیش تلاش شود.

ایمان ایمانی‌فر افزود: مدیران و معلمان سرچشمه‌های تعلیم و تربیت هستند لذا تکریم این قشر باید در دستور کار قرار گیرند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت: ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی و رتبه‌های کنکوری  در دستور کار قرار دارد.

علیرضا شجاعی‌پور افزود: در اختیار قرار دادن نمونه سوالات امتحانی ویژه دانش‌آموزانی که امتحانات نهایی دارند  از جمله برنامه‌های در دست اجراست لذا ضروری است همه مدیران عضو کانال‌های اطلاع‌رسانی شبکه شاد شوند تا نمونه سوالات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه رشته های مهارتی، ضروری است هر یک از نواحی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید به راه‌اندازی هنرستان‌های جدید مبادرت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در این جلسه مطالبی نیز از سوی مدیران ادارات نواحی چهارگانه ارایه شد؛ بهره‌مندی از ظرفیت انجمن‌های اولیا در تحقق شعار سال، لزوم برنامه‌ریزی سالانه، تجهیز مدارس در تابستان، بازدید از مدارس، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان کنکوری، ضرورت ایجاد انسجام بیشتر بین مدرسه و منزل و ... از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • سند دار شدن اردوگاه‌های دانش آموزی شهیدان رجایی و باهنر کوهپایه
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد