Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:29:42 GMT

تحریم ها تاثیری بر مناسبات بلگراد و تهران ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۳۷۶۲

تحریم ها تاثیری بر مناسبات بلگراد و تهران ندارد

تهران- ایرنا- سفیر صربستان در تهران با انتقاد از سیاست های تحریمی آمریکا علیه کشورها گفت: تحریم های اعمال شده علیه ایران بین المللی نیست و هیچ تأثیری بر مناسبات میان بلگراد و تهران ندارد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، دراگان تودوروویچ امروز- سه شنبه- در دیدار با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به همکاری های خود با ایران بیشتر و بیشتر ادامه می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر صربستان در تهران با اشاره به سیاست صربستان مبنی بر توسعه تعاملات با ایران خاطرنشان کرد: راهکارهای مختلف را در جهت گسترش مناسبات اقتصادی میان دو کشور مورد بررسی قرار می دهیم.
تودوروویچ با اشاره به اهمیت نقش ایران در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ایران نه تنها از تروریسم حمایت نمی کند؛ بلکه خود هدف تروریسم است.
وی یادآور شد: براساس مطالعات انجام شده هیچ سازمان شیعی تروریست و هیچ فرد شیعی تروریست در دنیا وجود ندارد.
سفیر صربستان در تهران تعاملات پارلمانی میان ایران و صربستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صربستان به دنبال گسترش مناسبات خود با ایران در همه زمینه هاست.

** ایران به ساز و کارها و گسترش مناسبات با کشورهای اروپایی ادامه می دهد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به کشف 9 تن مواد مخدر با هدف ورود به کشورهای اروپایی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به عنوان بزرگترین آفت اجتماعی به سایر کشورها مبارزه می کند و تاکنون در این راه هزینه های انسانی و مالی زیادی را متحمل شده است.
فلاحت پیشه ضمن انتقاد از روند پیشرفت اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپا در مناسبات اقتصادی با ایران خاطر نشان کرد: در شرایطی که ایران منتظر اجرای هر چه سریع تر در روند مناسبات اقتصادی با اروپاست، اروپایی ها در حال وقت کشی هستند.
وی ضمن تأکید بر حفظ همبستگی میان کشورها گفت: ایران به ساز و کارها و گسترش مناسبات خود در رابطه با کشورهای اروپایی ادامه می دهد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد گسترده توافقنامه بین المللی برجام تصریح کرد: برجام توافقنامه ای صرفا هسته ای نیست؛ برجام حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های مختلف در سطوح بین المللی نشان می دهد.
فلاحت پیشه ضمن اشاره به گسترش صادرات غیرنفتی و درآمدهای مالیاتی در مناسبات اقتصادی ایران، اظهار داشت: با 40 سال سابقه و تجربه تحریم، راهکارهای مقابله با آن را فرا گرفته ایم.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاست های ریاضتی و تحریمی آمریکا به عنوان فرصتی برای توسعه مواجه شده است.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس فلاحت پيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استاندارد‌های دوگانه و استفاده ابزاری از نهاد‌های بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشور‌های مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد