Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالسلام کریمی، یکی از اساتید دانشگاه کردستان در اردوی منطقه‌ای طریق جاوید با عنوان «وحدت اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که امروز، 29 آبان ماه در دانشگاه کردستان با اشاره به شخصیت بسیار والای امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام بعد از فارغ التحصیلی حوزه با فضل و عنایت خداوند، انقلاب عظیمی را در جهان خلق کرد که نقشه تمامی سیاستمداران را نقش بر آب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امام کسی بود که از تمامی شاخه‌های معرفتی به ظاهر متضاد به اوج قله‌های معرفت رسید، در فلسفه، تفسیر، فقه، سیاست، عرفان و اخلاق توانسته به جایگاه‌های متعالی دست یابد.
این استاد دانشگاه کردستان، بیان کرد: این شخصیت بزرگ با دست خالی و مشت گره کرده با شعار الله اکبر در برابر دولت‌های مستکبر ایستاد و انقلاب را با همت مردم مسلمان به پیروزی رساند.
وی با اشاره به وصیت نامه امام خمینی(ره) ، عنوان کرد: امام راحل در وصیت نامه خود می فرماید:«با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار از فضل الهی از خدمت برادران و خواهران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم و از خدا می خواهم عذرم را در کوتاهی در خدمت و تقصیر بپذیرد» این وصیتنامه جایگاه والای ایشان را برای ما مشخص می‌کند.
کریمی اعلام کرد: تواضع و فروتنی امام موجب شده که ما در هفته وحدت و از دیدگاه های اهل سنت نظر امام را مطرح و نهادینه کنیم و آنقدر تکرار شود تا صورت عملی به خود بگیرد.
وی عنوان کرد: ما معتقدیم که اگر امروز نقص داریم در عمل نکردن به صحبت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، اگر نقص داریم در عمل نکردن به قانون اساسی بوده نه اینکه خود قانون مشکل داشته باشد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: مسیر انقلاب درست است اما این رودخانه که منشاء انقلاب رسول الله است در آن خس و خاشاکی هست که باید آن‌ها را کنار گذاشته و صورت واقعی و شفاف انقلاب را به همه جهان نشان دهیم چراکه انقلاب متعلق به هم مردم و تمام اقشار جامعه است و همه عدالت‌وار از این انقلاب بهره‌مند شوند.
منشاء اختلاف جهل و نادانی است
وی اعلام کرد: صحبت‌هایی که امام راحل در مورد وحدت مباحث جدیدی است این آگاهی و دلسوزی نسبت به دین است که ضرورت وحدت را برای ما بیشتر می‌کند و تأکید بر جهالت، عداوت و اختلاف را بیشتر می‌کند و این اختلاف منشاء‌اش نه خدا بلکه شیطان است و منشاء آن نه علم و آگاهی بلکه جهل و نادانی است.
کریمی با اشاره به اینکه وحدت برای نظام تاکتیک نیست، استراتژی، اعتقاد، باور و دین است، ذکر کرد: اصول ما توحید، نبوت و معاد، قبله، قرآن ما یکی است و باید وحدت ما مسلمانان بیشتر نمود پیدا کند چراکه دشمنان ما در مقابل اسلام صف بسته و در کنار هم هستند و این امر ضرورت وحدت را بیشتر می کند.
وی ما منکر اختلافات نیستیم اما اختلافات در میوه و برگ است و ساقه و ریشه یکی است، عنوان کرد: این پنج مذهب اسلامی جهان را باید با طناب واعتصموا بحبل الله جمیعا به هم وصل کرد و همین مسیر را ادامه داد.
این استاد دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه گوش دادن به حرف های دشمن ما را به وحدت نمی‌رساند، افزود، آگاهی و دلسوزی نسبت به دین باعث شده که ضرورت وحدت بیشتر نمود پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه اهانت نسبت به هر چیزی در اسلام حرام است، یادآور شد: اختلافات جزئی است و نباید اجازه داد این اختلافات تبدیل به عداوت و دشمنی شود و باید همانگونه که انگشتان دست با هم هماهنگ باشند تا کار دست جلو برود، مذاهب هم باید هماهنگ باشند تا کار دین جلو برود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسائل غرب آسیا در یادداشتی آورده است:
 
1) بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین، چند کوادکوپتر بر فراز پایگاه هشتم شکاری اصفهان منهدم شدند. مبدأ این کوادکوپترهای بسیار ریز مشخص نبود اما هیچ کدام به اهداف خود نرسیده و در هوا منفجر شدند.
 
2) این اتفاق به اسرائیل منتسب شد و رسانه های اسرائیل آن را حمله این رژیم نامیدند اما پس از مشخص شدن ابعاد این رخداد طنزگونه، برخی وزرا و کارشناسان اسرائیلی نیز نسبت به آن اعلام انزجار  و تأسف کردند و آن را مایه تمسخر رژیم صهیونیستی نامیدند.
 
3) حتی کارشناسان شبکه اینترنشنال نیز به صراحت آن را یک پاسخ ضعیف نامیدند و تلویحا اعلام کردند که معادله بازدارندگی ایران در سوریه تثبیت شد.
 
4) این واکنش اسرائیل نشان داد این رژیم تا چه حد ضعیف و فرسوده شده است‌.
 
5) کیفیت و کمیت این پاسخ حاکی از ترس جدی اسرائیل برای ورود به جنگ با ایران است؛ در حالی که حمله وعده صادق سپاه به گونه ای بود که نشان داد جمهوری اسلامی کاملا آمادگی دفاع را دارد.
 
6) به نظر می رسد اسرائیل آمادگی درگیری در چند جبهه را نداشته و اولویتش ادامه نبرد در غزه و پاسخ به حملات حزب باشد و دیگر تعرض به نیروهای ایرانی در سوریه را انجام ندهد زیرا با حمله ای سنگین تر و وسیع تر از عملیات وعده صادق روبرو خواهد شد.
 
7) کشورهای عربی و سایر دولتها که روی اسرائیل و قدرت نظامی آن حساب باز کرده بودند، ملتفت شدند که این رژیم نیز در برابر ایران کوتاه آمد و نتوانست بازدارندگی از دست رفته خود را احیا کند.
 
8) باید مراقب بود زیرا اسرائیل مانند مار زخم خورده است و اگرچه جرأت و جسارت حمله مستقیم به ایران را ندارد، اما خطر عملیات های خرابکارانه و تروریستی این رژیم علیه تأسیسات حیاتی ایران و مقامات علمی و دفاعی فعلا رفع نشده است.
 
در پایان باید گفت واکنش محکم ایران و پاسخ ضعیف امروز اسرائیل نشان داد معادلات منطقه تغییر کرده است و اعتماد به نفس جمهوری اسلامی و متحدانش از این پس بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.
 
سر بسته بگویم برخی سیاسیون داخلی که گمان می کردند حملات اسرائیل دامی است برای تحریک ایران به جنگ و ورود آمریکا به آن، متوجه شدند که نه صهیونیست ها قابلیت جنگ با جمهوری اسلامی را دارند و نه آمریکا تمایلی به آن.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد
  • عملیات «وعده صادق» درس انسانیت به همه جهانیان داد
  • پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • علی رغم سانسور شدید از سوی رژیم اسراییل، اما مردم با موبایل شکست آنها را به جهانیان نشان دادند
  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • حوزه مقاومت اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان کشید