Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تصویب طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندکی در کمیسیون شوراها خبر داد که بر اساس آن وزارت ارتباطات و فناوری موظف است طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه تخلف متخلفین را در اسرع وقت توسط پیامک به آن ها اطلاع رسانی کند.‌

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس بیان کرد: در جلسه امروز طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در کشور ما آمار تصادفات رانندگی بالا است و روزانه تعداد زیادی از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند و حدود ۹۷۰ نفر مصدوم می شوند که این امر به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: بر اساس این طرح وزارت ارتباطات و فناوری موظف است طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه تخلف متخلفین را در اسرع وقت توسط پیامک به آنها اطلاع رسانی کند و هزینه پیامک به عهده مالک وسیله نقلیه است.

وی افزود: از سوی دیگر فرد مکلف است در یک بازه زمانی مشخص جریمه خود را پرداخت کند؛ در صورت دیرکرد این جریمه به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت. این امر در پیشگیری از وقوع تخلف موثر است و به تصویب کمیسیون شوراها رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیامک تخلفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر

محمود قلی‌زاده گفت: بعد از گشت‌زنی و کنترل مسئول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام‌های لازم و بررسی مختصات محل اجرا، زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر کشف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در سطح استان را دارد، با سوء استفاده موقعیت خود و آشنایی به محل، اقدام به فروش سه قطعه زمین به متراژ‌های ۱۸۵ متر و ۲۰۰ متر و ۱۲۰ متر کرده بود.

به گفته او، مستندات نشان می‌دهد که افرادی که این زمین‌ها را خریدند، کاملاً از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع هستند که موضوع در اسرع وقت تشکیل پرونده شده و به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.

قلی‌زاده تصریح کرد: همه افرادی که زمین‌های مشکوکی بدون استعلام از منابع طبیعی و اطمینان از غیر ملی بودن اراضی خریداری کردند، ضرورت دارد جهت اطلاع از وضعیت زمین مورد معامله برای استعلامات لازم مراجعه کنند.

او از دوست‌داران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی، مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ بصورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نرخ جریمه تخلفات حادثه‌ساز 5 برابر شد | رانندگی در حال مستی چند؟ | فیلم
  • جریمه سرعت غیرمجاز بین 600 تا 700 هزارتومان شد
  • جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
  • ببینید | نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز 5 برابر شد
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟