Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@08:44:15 GMT

پرداخت معوقه های فرهنگیان تا سه هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۳۹۳۹

وزیر آموزش و پرورش: معوقه‌های فرهنگیان تا سه هفته آینده پرداخت می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معوقه های فرهنگیان کمتر از یکهزار میلیارد ریال است، گفت: پرداخت آن در مرحله تخصیص در خزانه داری کشور قرار گرفته و تا سه هفته آینده پرداخت می شود.  سید محمد بطحایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه بخش عمده ای از این معوقه ها شامل پاداش بازنشستگان و معوقات نیروهای حق التدریسی در سال 1396 پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه تنها چهار مورد از معوقات فرهنگیان پراخت نشده و در حال طی مراحل اداری برای پرداخت است، ادامه داد: در تمام استان ها، معوقه نیروهای حق التدریس تا ابتدای مهرماه امسال پرداخت و تسویه شده است. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدارس، اضافه کرد: سال تحصیلی جدید با 136 هزار نفر کمبود معلم در مدارس کشور آغاز شد.  در سال تحصیلی آینده بخشی از کمبود معلم در مدارس کشور با جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جبران می شود.وی اضافه کرد: همچنین با توجه به قانون مصوب مجلس، سال آینده با بکارگیری معلمان حق التدیس، مربیان پیش دبستانی و نهضتی ها مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاهش خواهد یافت. بطحایی ادامه داد: رشد 6 درصدی جمعیت دانش آموزی کشور یکی از دلایل عمده کمبود معلم در مدارس در سال تحصیلی جاری بود اما سال آینده با توجه به اینکه این میزان رشد تعداد دانش آموز وجود نخواهد داشت، مشکل کمبود معلم نیز نسبت به امسال بهبود خواهد یافت. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر این وزارت آموزش و پرورش امسال از 20 هزار نیروی انسانی و سال آینده از 60 هزار نفر که شرایط بازنشستگی را داشته اند تقاضای به تاخیر انداختن درخواست بازنشستگی کرده است که بخشی از کمبود معلم نیز از این طریق جبران می شود. بطحایی گفت: امسال با بکارگیری نیروهای حق التدریس، مشکل کمبود معلم نسبت به سال قبل وضع بهتری داشت و در سال آینده نیز نسبت به امسال وضع مطلوب تری در جذب معلمان جدید و کاهش نیاز خواهیم داشت. وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه به عنوان نماینده دولت در سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایحان غربی به تکاب سفر و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی موافقت کلیات لایحه صندوق مکانیزه فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید همه تلاش مناطق آموزش و پرورش در جهت ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش معطوف شود و در این راستا تقویت بنیه علمی دانش آموزان و برگزاری همایش‌های تخصصی و جمع‌بندی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم را در پیش داریم در این راستا برنامه‌های هفته معلم امسال در استان خوزستان با کمک استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باشکوه و متفاوت برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر آن امتحانات نهایی در پیشرو قرار دارند و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: باید همه تلاش مناطق آموزش و پرورش در جهت ارتقا شاخص‌های آموزش و پرورش معطوف شود و در این راستا تقویت بنیه علمی دانش آموزان و برگزاری همایش‌های تخصصی و جمع‌بندی بسیار حائز اهمیت است.

حبیبی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های غیرمجاز مانع از اجرای عدالت آموزشی هستند، توضیح داد: فرهنگ اجتماعی باید به سوی اهمیت آموزش در جامعه پیش رود و در این راستا آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش در جامعه باید مد نظر باشد.

کد خبر 747020

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود