Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان موفق به تربیت یک ویروس به گونه‌ای شدند که بتوان از آن برای هدف قراردادن سلول‌های سرطانی و دیگر سلول‌های مخرب بدن استفاده کرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از عواملی که موجب می شود سلول های بدخیم سرطانی شده و نفوذ کننده به بافت های اطراف، به شدت مرگبار و آسیب زننده گردند، کمکی است که آنها از سلول های اطراف خود دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سلول های مرتبط که به فیبروبلاست ها شهرت دارند، به جهش سلول های سرطانی و پناه دادن به آنها برای مقاومت در برابر سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. دانشمندان می گویند بالاخره موفق به ابداع روشی تازه برای از بین بردن سلول های یادشده شده اند.

در قالب این روش با دستکاری یک ویروس و اعمال تغییرات مهندسی در آن، می توان کاری کرد که ویروس مذکور هم سلول های کارسینوما و هم فیبروبلاست ها را هدف قرار دهد و آنها را از بخشی از بدن که در حال مبتلا شدن به سرطان است، خارج کند.

ویروسی که بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته enadenotucirev نام دارد و تنها به سلول های سرطانی حمله می کند و تغییری در دیگر سلول های سالم ایجاد نمی کند. نتایج اولیه استفاده از این ویروس امیدوارکننده بوده و نشان می دهد سیستم ایمنی طبیعی بدن هم در برابر فعالیت آن مقاومتی نمی کند.

محققان دانشگاه آکسفورد در تلاش هستند تا با دستکاری این ویروس به شیوه های مختلف از آن برای مقابله با انواع گوناگون سرطان استفاده کنند. این ویروس بعد از دستکاری یک نوع پروتئین به نام bispecific T-cell تولید می کند که قادر به مختل کردن قدرمت مقاومت سلول های سرطانی در نقاط مختلف بدن است. پروتئین مذکور تا بدان حد قدرتمند است که می تواند سیستم ایمنی بدن را هم در درون تومورهای سرطانی فعال کند و لذا به نظر می رسد برای اولین بار روشی فراگیر برای مقابله با انواع سرطان در حال ابداع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درمان سرطان نابودی سلول های سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسکین زانو درد با روغن کرچک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود.

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟
معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

برای ساخت یک پک (بسته بندی) روغن کرچک به چه نیاز دارید؟
روغن کرچک با کیفیت (ترجیحا روغن فشرده سرد و زرد کم رنگ)
یک پد گرم یا بطری آب گرم
باند پلاستیکی، نوار سلفون، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره
سه تکه پنبه یا پشم ۳۰ سانتی متر مربع که کل زانو را بپوشاند
یک عدد حوله قدیمی

نحوه آماده سازی پک روغن کرچک
ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید.
برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.
روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت  شش تا هفت ساعت صبر کنید.
این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

 پک روغن کرچک چگونه عمل می کند؟
معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت ۲۴ ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.
سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند