Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- کنسول افتخاری لیتوانی در ایران از برگزاری همایش همکاری‌های علمی،فرهنگی و گردشگری ایران و لیتوانی خبر داد و گفت این همایش پنجم آذرماه با حضور نمایندگانی از بخشهای وزارت خارجه،گردشگری و دانشگاهی دو کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «محسن کریمی طبسی» با بیان این مطلب، گفت: همایش همکاریهای علمی فرهنگی و گردشگری ایران و لیتوانی با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه، گردشگری و دانشگاه های لیتوانی دوشنبه هفته آینده (پنجم آذرماه) در محل هتل اسپیناس تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، قرار است نمایندگان دانشگاه‌های این کشور نشست های مشترکی با نمایندگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت برای توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی داشته باشند.
کنسول افتخاری لیتوانی در ایران در خصوص موضع لیتوانی در قبال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، گفت: لیتوانی کشوری بی طرف است با این حال حضور نمایندگان این کشور در تهران نشان دهنده عزم آنها برای تداوم همکاری‌ها با ایران است.
وی همچنین درخصوص حجم مراودات تجاری ایران و لیتوانی گفت: با توجه به اینکه دو کشور در یکدیگر سفارت ندارند، حجم مبادلات اقتصادی دو طرف بالا نبوده است، با این حال سال گذشته ایران 13 میلیون دلار صادرات به کشور لیتوانی داشته است.
به گفته کنسول افتخاری لیتوانی در ایران، جمهوری اسلامی ایران در حوزه غذا و دارو و لیتوانی در زمینه لیزر و آی تی ظرفیتهای گسترده ای دارند و شرکتها و تجار دو طرف می توانند در این زمینه ها باهم همکاری کنند.
کریمی طبسی در ادامه از عزم دو کشور برای برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور خبر داد و اظهار داشت سال آینده همکاری‌های اقتصادی دو کشور روند رو به رشد خواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد روابط دو طرف در سال آینده روند رو به رشدی داشته باشد و افزود: لیتوانی در حوزه آی تی جزو 5 کشور برتر دنیاست و با توجه به اینکه شرکتهای بزرگ این کشور به دنبال بازار هستند، ایران می تواند جزو بهترین بازارها برای آنها باشد.
کنسول افتخاری لیتوانی افزود علاوه بر این شرکت های لیتوانی در حوزه تجهیزات پزشکی و داروسازی هم ظرفیت های گسترده ای دارند و علاقمند به توسعه همکاری ها با ایران هستند.
وی در پاسخ به این سوال که توسعه همکاری های تجاری بین دو طرف ممکن است با موانع بانکی روبرو شود، گفت: ایران نشان داده است می تواند موانع پیش روی روابط تجاری خود را برطرف کند.
این دیپلمات اروپایی همچنین درپاسخ به سوالی درباره سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا، اظهارداشت: درخواستی برای استقرار نهاد SPV سازوکار مالی اروپا در لیتوانی نشده است.
کنسول افتخاری لیتوانی با اشاره به اینکه لیتوانی در ایران سفارت ندارد، اظهار داشت: تمام کارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در ساختمان کنسولگری لیتوانی در تهران انجام می شود.
کریمی طبسی که از سال 2018 به عنوان سفیر صلح جهانی انتخاب شده است، حل مشکلات پیش روی دانشجویان ایرانی مقیم خارج را از اهم اهداف و فعالیتهای خود در این زمینه اعلام کرد.
سیام**2021**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روابط خارجي اروپا ليتواني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی صدر با اعلام این خبر، افزود: مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیا، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم‌ تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم ‌زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به مراکز برگزارکننده المپیاد دانشجویی کشور گفت: دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز و فردوسی مشهد مراکز برگزارکننده این آزمون هستند.

صدر خاطر نشان کرد: منتخبین المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آنها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور در اوایل مرداد ماه سال ۱۴۰۳ شرکت کنند.

کد خبر 6081290

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم