Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:54:46 GMT

30 درصد ذخيره طلاي کشور در تکاب است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۰۵۸

30 درصد ذخيره طلاي کشور در تکاب است

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- فرماندار تکاب گفت: اين شهرستان با دارا بودن 2 معدن بزرگ طلا و ذخيره 32 ميليون و 700 هزار تن کانسنگ طلا، 30 درصد از ذخاير اين ماده ارزشمند فلزي کشور را در خود جاي داده است.

به گزارش ايرنا، علي مکرمي روز سه شنبه در جلسه شوراي اداري تکاب افزود: معادن طلاي زرشوران و آقدره اين شهرستان از بزرگترين معادن طلاي کشور است که هم اينک سه واحد توليد طلا در کنار اين معادن فعاليت مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه سهم تکاب از اشتغال در حوزه معادن طلا بايد افزايش يابد، بيان کرد: هم اکنون يکهزار و 880 نفر در معادن و کارخانه هاي طلاي تکاب مشغول به کار هستند که با توجه به حجم بالاي ذخيره معدني و استخراج طلا رقم بسيار ناچيزي است.
وي ادامه داد: اين شهرستان علاوه بر پتانسيل هاي معدني داراي ظرفيت هاي مهمي در بخش گردشگري، هنر خوشنويسي، فرش دستباف و صنايع دستي است اما تاکنون به توسعه مطلوب و متناسب با ظرفيت هاي خود نرسيده است
فرماندار تکاب اظهار داشت: مشکلات و کمبودهاي متعدد از جمله راه دسترسي نامناسب، تجهيزات و امکانات بهداشتي و درماني محدود، نبود فاضلاب شهري و بيکاري، مردم و مسوولان تکاب را آزار مي دهد.
وي با اشاره به دورافتاده بودن تکاب بيان کرد: اين شهرستان بيش از 300 کيلومتر با مرکز استان و 540 کيلومتر با تهران فاصله دارد و از اين رو نيازمند توسعه جاده اي و وجود امکانات مناسب است.
به گزارش ايرنا، 2 معدن طلا در آذربايجان غربي وجود دارد که در مناطق زرشوران و آقدره تکاب قرار دارند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربابجان غربي واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماز جمعه این هفته در تکاب به امامت حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان در مصلی بقیة الله الاعظم (عج ) برگزار و اقامه شد.

حجت الاسلام کوهی گفت : تربیت دانش آموزان نمونه و تعلیم و تربیت اصولی در مدارس رسالت خطیر معلمین تلاشگر در سنگر تعلیم و تربیت است.

امام جمعه تکاب گفت : معلمین متعهد و انقلابی سنگر داران واقعی خط اول مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب هستند و آموزه های آنان برای دانش آموزان در زندگی اجتماعی آنان بروز و نمود عینی خواهد داشت.

وی گفت : کارگران زحمت کش گردانندگان چرخ تولید کشور هستند و حمایت از این قشر زحمت کش افزایش تولید و جهش تولید را در پی خواهد داشت.

امام جمعه تکاب گفت : اجرای طرح نور و هدایت بی حجابی و بی بند و باری بسوی عفت و عطوفت کار با ارزشی است و از اقدام نیروی انتظامی در تقویت حجاب و رعایت حجب و حیا در جامعه قدر دانی می کنیم.

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است