Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری در نشست بررسی و مسایل محیط‌‌‌‌‌بانان گفت: از اینکه سال‌‌‌های سال و بر اثر کم‌‌‌‌کاری سازمان محیط زیست، محیط‌‌‌‌بانان حتی در حد پرسنل عادی سازمان در نظر گرفته نشده‌‌‌اند، عذرخواهی می‌‌‌کنم. در طول مدتی که در اینجا هستم حتی یک مورد محیط‌‌‌بانی در دفتر رییس سازمان و معاونان مطرح نمی‌‌‌شد و شما موظف بودید در سازمان نوکری کنید و سازمان هیچ مسئولیتی در قبال شما نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس از شهادت و زخمی شدن نباید مانعی برای انجام وظیفه شما ایجاد کند

وی با بیان اینکه محیط‌‌‌بانان پنجاه درصد سازمان محیط زیست را تشکیل می‌‌‌‌دهند، اظهار داشت: یکی از وظایف محیط‌‌‌بانی شهید شدن هم است اما ما هم وظیفه‌‌‌ای در مقابل شما داریم. شما همانند دیگر افراد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در معرض خطر هستید و نباید از شهادت بترسید چراکه شهادت از وظایف شما در محیط‌‌بانی است و ترس از شهادت و زخمی شدن نباید مانعی برای انجام وظیفه شما ایجاد کند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه شما خواسته‌‌‌های برحقی دارید که عمل نشده است، تصریح کرد: شما مانند رنجرهای غرب  هستید اما با این تفاوت که آنها پس از آموزش وارد کار می‌‌‌شدند اما شما در ابتدا وارد عرصه محیط‌‌بانی می‌‌‌شوید و در حین کار، آموزش می‌‌‌بینید در حالی که این آموزش‌ها کافی نیست و البته ما تعلل کردیم و محیط‌‌‌بانان ورزیده و آموزش دیده را راهی زیستگاه نکردیم.

به وظایفمان در قبال محیط‌بانان عمل نکرده‌ایم

کلانتری با بیان اینکه که سازمان محیط زیست قبل از اینکه سازمان محیط زیست شود، سازمان شکاربانی بود و محیط دریایی و انسانی در آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: ۵۰ الی ۶۰ سال است که راه را درباره شما اشتباه رفته‌‌‌ایم چراکه محیط‌‌‌بانان باید حقوق، مسایل جامعه‌‌‌شناسی، گیاه‌‌‌شناسی و جانورشناسی و... بدانند. ما که نمی‌‌‌‌توانیم در قله کوه ده‌ها کارشناس داشته باشیم بنابراین محیط‌‌‌‌بان باید تمامی این موارد را بداند. ما در همین دفاترمان هم کارشناس نداریم چه برسد به قله کوه.

وی با بیان اینکه ما تنها کشوری نیستیم که محیط‌‌‌بان داریم، ابراز داشت: همه کشورها محیط‌‌‌بان دارند اما مهم این است که ما به وظایفمان در قبال شما عمل نکرده‌ایم. تنها شعار دادیم. آقای سبز و بانوی سبز در سازمان فراوان داشتیم اما در عمل آیا یک محیط‌‌بان حرفه‌‌ای تعلیم داده‌‌‌ایم؟

قصور سازمان محیط زیست در عدم آموزش حرفه‌ای محیط‌بانان

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید مجدد بر اینکه شما جان برکف هستید اما ما محیط‌‌‌‌بانان حرفه‌‌‌‌ای تربیت نکردیم، بیان کرد: کما اینکه در زمان جنگ نیز افراد دو روز آموزش نظامی می‌‌‌دیدند، بعد به جبهه اعزام می‌‌‌‌شدند و بر اثر برخی مسایل شهید می‌‌‌شدند. در حال حاضر نیز سازمان محیط زیست در مقابل شما مقصر است که چرا از ابتدا به دنبال تربیت محیط‌‌‌بان حرفه ای نبوده و هر وقت به مشکل خوردیم، تصمیم گرفتیم به شما آموزش ارایه دهیم.

کلانتری با بیان اینکه ما پایه‌‌‌‌ریزی کردیم تا در تداوم راه شما یک شبکه محیط‌‌‌‌بانی کاملا حرفه‌‌‌‌ای به وجود آوریم، یادآور شد: شما انسان‌‌‌‌های جان برکفی هستید و بسیار تلاش می‌‌‌کنید اما به علت قصور و سوءمدیریت ما، شما همیشه ناقص و بی تجهیزات به پاسگاه‌ها اعزام شدید. البته این قصور به شما ارتباطی ندارد و متوجه سازمان محیط‌زیست است.

ادامه دارد... 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی

سفیر ایران در کویت در دیدار با دبیرکل جدید سازمان منطقه‌ای حفظ محیط زیست دریایی از آمادگی ایران برای همه گونه کمک و همیاری با این سازمان در جهت جلوگیری از فجایع زیست محیطی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در دیدار با دبیرکل جدید سازمان منطقه‌ای حفظ محیط زیست دریایی مهم‌ترین محورهای گسترش همکاری زیست محیطی دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و کویت را مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمد توتونچی در این دیدار گفت: مدیریت چالش‌های منطقه‌ای محیط زیست و رسیدگی به آلاینده‌های زیست محیطی به ویژه با تردد روزانه ده‌ها نفتکش از خلیج فارس همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده که نه تنها حیات آبزیان بلکه حتی ساکنان مناطق ساحلی در معرض خطر قرار داده است.

سفیر کشورمان افزود: با تلاش سازمان حفظ محیط زیست دریایی (راپمی) امیدواریم میزان آلاینده‌ها کاهش یابد و جمهوری اسلامی برای همه گونه کمک و همیاری با این سازمان در جهت جلوگیری از فجایع زیست محیطی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و کارگاه‌های آموزشی به منظور اندازه گیری آلاینده‌ها و ایجاد ایستگاه‌های پایش آمادگی دارد.

محمد داود الاحمد، دبیرکل جدید سازمان راپمی ضمن تاکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران که بر نیمی از کل ساحل خلیج فارس و دریای عمان اشراف دارد، گفت: سازمان راپمی طی 45 سال فعالیت شبانه روزی و نظارت مستمر بر عبور و مرور نفتکش‌ها می‌کوشد از آلودگی محیط زیست خلیج فارس بکاهد.

وی ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی کشورهای عضو و بهره گیری از تجربیات متخصصان و دست اندرکاران ایرانی بتوان طرح های مفیدی برای مقابله با آلودگی و پاکسازی سواحل و محیط زیست دریایی انجام داد.

واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستیبررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری