Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@07:11:22 GMT

اعزام ۲۲۸۰۰دانشجوبه عتبات درسال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۱۱۱

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو به عتبات اعزام شدند، گفت: هم به دانشجو و هم همراه وی که همسرش است هر کدام سه میلیون وام تعلق می گیرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان حج و زیارت، بانک ملت و ستاد عمره و عتبات دانشگاهی گفت: در حال حاضر که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم دستاوردهای زیادی را در این سالها به دست آورده ایم به طوری که در رژیم گذشته، جمعیت کشور نصف امروز بود و تعداد دانشگاهیان نیز ۱۸۰ هزار نفر بیشتر نبود و امروز به برکت انقلاب اسلامی، دو هزار و ۵۰۰ مرکز آموزش عالی در کشور داریم و تعداد دانشجویانمان نیز به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این سالها رشد علمی بالایی داشته ایم، اظهار داشت: دشمن در بعد فرهنگی و دینی کار خود را شروع کرد و خواست نسل جوان و دانشجویان را از انقلاب جدا کند و در همین برهه از زمان با اعزام دانشجویان به عتبات عالیات و عمراه را آغاز کردیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه در سال ۹۶، ۱۹۱ هزار دانشجو برای اعزام به عتبات ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: مانند زمان ثبت نام عمره در سالهای قبل به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، قرعه کشی انجام دادیم و اولویت را به افرادی دادیم که تاکنون مشرف نشده بودند.

فقیهی تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم با همکاری خوب سازمان حج، بعثه مقام معظم رهبری، شمسا و بانک ملت ۲۲ هزار و ۸۰۰ هزار نفر را اعزام کنیم که ۱۴ هزار نفر از آنها از وام این بانک استفاده کردند.

وی از افزایش مبلغ وام عتبات دانشگاهیان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای اعزام های هوایی سه میلیون تومان وام با همکاری بانک ملت پرداخت می شود که البته به همراه هر دانشجو نیز که همسر است نیز سه میلیون وام پرداخت می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: چنانچه همکاری های عنوان شده نباشد، قطعا ً نمی توانیم دانشجویان را به عتبات اعزام کنیم و امیدواریم با برنامه ریزی و تفاهم جدید تعداد بیشتری از زائران را به عتبات اعزام کنیم. سال گذشته هزار و صد نفر از اساتید دانشگاه که اعضای هیئت علمی بودند، به عتبات اعزام شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عتبات دانشگاهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل حج و زیارت استان اعلام کرد: پس از ۹ سال وقفه اعزام کارون‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد که امسال سهم گلستان یک کاروان ۸۵ نفره است.
سید علی میرقاسم پور گفت: اعزام این کاروان روز دهم اردیبهشت ماه انجام می‌شود و زائران از فرودگاه ساری خواهد بود.
میرقاسم پور افزود: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت است.

دیگر خبرها

  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۸۵ زائر خراسان شمالی به حج عمره
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع گلستانی نسبت به سال گذشته
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است
  • استقبال دانشگاهیان از جشنواره شهید آوینی ۳ برابر سال گذشته بود