Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@08:46:50 GMT

واضح است که بن سلمان فرمان قتل خاشقچی را داده است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۱۴۳

به گزارش فارس، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که نسخه‌ای از ارزیابی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را روئیت کرده است به شبکه خبری ABC  گفت که کاملا واضح است که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی فرمان قتل خاشقچی را داده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گفت: «کاملا روشن است که (چنین اقدامی)  به (رده‌های) بالا ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره اینکه حاکمیت در این اقدام دست داشته است، اجماع قدرتمندی وجود دارد و هیچکس در دولت درباره این موضوع بحث نمی‌کند.»

روزنامه  آمریکایی «واشنگتن پست» دیروز نوشت که سیا فایل صوتی قتل خاشقچی را شنیده است و نوشت: «بنابر گفته‌های منابع آگاه، مقامات سیا به فایل صوتی ضبط شده که مقامات ترکیه می‌گویند ثابت می‌کند خاشقچی را تیم عوامل سعودی به قتل رسانده و تکه‌تکه کرده است، گوش فرا داده‌اند اگر این امر تائید شود، صدای ضبط شده مزبور باور روایت سعودی‌ها توسط کاخ سفید را سخت می‌کند که می‌گوید مرگ خاشقچی یک اتفاق بوده است».

واشنگتن‌پست در این خصوص از یک سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سوال کرده بود، اما وی حاضر به پاسخگویی نشده است.

خاشقچی، روزنامه‌نگار مشهور و منتقد سعودی که برای واشنگتن‌پست قلم می‌زد، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) بعد از مراجعه به کنسولگری سعودی در شهر استانبول، ناپدید شد و بعد از تحقیقات مشخص شد که وی به دست تیمی 15 نفره به قتل رسیده، جسد وی تکه تکه شده و در نهایت با اسید از بین رفته است.

تحقیقات ترکیه در این خصوص هنوز ادامه دارد و نتیجه نهایی اعلام نشده است. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم دیروز شنبه گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده که «محمد بن سلمان»، ولیعهد رژیم سعودی دستور قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور را صادر کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۱۴۳ طرح اشتغالزایی اجتماع محور خرد و کلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان در ۲۱۰ روستا و ۱۱ شهرستان استان به همت بنیاد برکت  به بهره برداری رسیده است
موسوی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیش از ۲۶ تسهیلگر و مجری در ۱۱ شهرستان استان با اشتغال زایی خرد و کلان در مناطق هدف و روستایی رشته‌های شغلی کشت گیاهان دارویی، بذر نهال، طیور، نیروگاه خورشیدی، تولیدی پوشاک، خدمات فنی، بازرگانی و عمومی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری، دام سبک و سنگین، آبیاری و زه کشی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع دستی، فناوری نوین، گلخانه، ماشین آلات، زنبور عسل را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!