Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@08:13:43 GMT

سفیر دانمارک فردا به تهران باز می‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۱۴۴

مرتضی مرادیان سفیر ایران در کپنهاگ با اشاره به ملاقاتش با همتای دانمارکی گفت که سفیر دانمارک فردا به تهران بازمی‌گردد. آفتاب‌‌نیوز : «مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با اشاره به دیدارش با سفیر دانمارک در تهران که در حال حاضر در کپنهاگ به سر می‌برد، عنوان کرد: «امروز با «دنی عنان» سفیر دانمارک در تهران صحبت کوتاهی داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر داد که فردا به تهران برمی‌گردد.»
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: «ابراز امیدواری کردیم تا با تلاش و کوشش دو سفارت مشکلات برطرف شود.»
*وزیر خارجه دانمارک چه گفت؟
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این باره نوشت: « آندره ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک نیز در این باره امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سفیر این کشور در راستای «تقویت دیپلماسی و همکاری نزدیک با شرکای اروپایی» به تهران بازمی‌گردد.
براساس این گزارش، وزیر خارجه دانمارک بدون ارائه جزییات بیشتر عنوان کرده که اتحادیه اروپا «گفت‌وگوهای جدیدی» درباره «گام‌های مشترک علیه ایران» داشته‌ است.
به نظر می‌رسد سفیر دانمارک روز پنجشنبه در تهران باشد.
 پس از طرح ادعای بی اساس دخالت ایران در طراحی عملیات نافرجام برای حمله به یکی از مخالفان ایران در دانمارک، وزارت خارجه این کشور هشتم آبان در واکنش به این ادعاها سفیر این کشور را از تهران فراخواند. 
«آندره ساموئلسن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری در همان روز گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند. 
ساموئلسن، علاوه بر این گفته دانمارک در تلاش خواهد بود تحریم‌های جدیدی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کند.
وزارت خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «مرتضی مرادیان»، سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.
وزارت خارجه دانمارک در این بیانیه ادعا کرده بود که ایران  اقدام به انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک کرده است.
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران همان روز در این زمینه واکنش نشان داد و این ادعا را قویا تکذیب کرد و آن را در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.
چند روز بعد از آن، جمعه 11 آبان ماه محمدجواد ظریف با «هانتر ساموئلسون» وزیر امور خارجه دانمارک در خصوص ادعای اخیر پلیس آن کشور مبنی بر انجام عملیات تروریستی در دانمارک تلفنی گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با رد این ادعاهای واهی، به تلاش آشکار رژیم صهیونیستی برای تخریب روابط ایران و کشورهای اروپایی و از بین بردن ابتکارات اروپا برای حفظ برجام اشاره و آمادگی کشورمان را برای همکاری با مقامات امنیتی دانمارک به منظور روشن سازی ابعاد مختلف این دسیسه و کشف حقیقت اعلام کرد.
ظریف در عین حال مسئولیت دولت دانمارک را برای تعقیب و دستگیری عوامل گروهک تروریستی که به دخالت در حمله تروریستی اهواز اعتراف کرده و مسئولیت آن را پذیرفته‌اند، یادآور شد و اقدام دولت دانمارک برای حمایت از این افراد به رغم اذعان صریح به مسئولیت عملیات تروریستی اخیر در اهواز را غیرقابل قبول دانست.
وزیر امور خارجه دانمارک در این ‌گفت‌وگوی تلفنی یک بار دیگر بر حمایت دانمارک از برجام و‌ همراهی با سازوکارهای مالی اروپا برای ادامه همکاری های اقتصادی با ایران تاکید کرد.
دو روز بعد از آن یعنی در 13 آبان ماه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور سفرای نروژ و سوئد و کاردار دانمارک در تهران به وزارت خارجه خبر داد و اعلام کرد: در پی اقدام اخیر تروریستی در اهواز و اعتراض شدید کشورمان به دانمارک، سوئد، نروژ و هلند و با توجه به اتهامات اخیر به جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و دانمارک که با دسیسه چینی رژیم صهیونیستی و طراحی سناریوهای ناشیانه صورت گرفت، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه سفرای نروژ و سوئد و کاردار دانمارک در تهران را به وزارت امور خارجه دعوت و ضمن تبیین مواضع کشورمان در ارتباط با حادثه تروریستی اهواز و رد اتهامات رژیم صهیونیستی، بر وظیفه این کشورها در مقابله با تروریسم و غیرقابل قبول بودن پناه دادن به کسانی که رسما مسئولیت عملیات تروریستی اهواز را پذیرفته‌اند، تاکید کرد.
قاسمی افزود: در این دیدارها همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های جامع و گسترده از جمله در حوزه های امنیتی با کشورهای مزبور و انجام تحقیقات مشترک به منظور کشف واقعیات اعلام شد. 
منبع: خبرگزاری فارس کد خبر: ۵۵۷۸۰۷ تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سفیر دانمارک روابط ایران و دانمارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهامات پیش علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور را متهم به نقض حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ میلادی کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

در بخش خلاصه اجرایی گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، ادعا شده است: «محدودیت‌های حقوق بشری» ایران در سال ۲۰۲۳ در چندین حوزه وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است.

«قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی توسط حکومت و عوامل آن، مفقودی، رفتار‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز توسط حکومت یا عوامل آن، قرار دادن زندانیان در شرایط خطرناک، دستگیری یا بازداشت خودسرانه، سرکوب فراملیتی علیه افراد در کشور‌های دیگر، تنبیه اعضای خانواده به دلیل جرائم ادعایی توسط فردی دیگری، محدودیت‌های شدید علیه آزادی بیان، سانسور، محدودیت‌های جدی برای آزادی‌های اینترنت» از جمله اتهاماتی است که وزارت خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی، همچنین مدعی نقض گسترده حقوق بشر در ایران شده و گفته است زنان همچنان با فشار‌ها به خصوص در زمینه حجاب اجباری و پوشش خود مواجه بوده‌اند که منجر به نافرمانی مدنی آن‌ها شده است.

«رابرت گیلکریست» مقام ارشد دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر ایران با تکرار ادعا‌های واشنگتن گفت: در سال ۲۰۲۳وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان رو به وخامت بود. حکومت ایران به هدف قرار دادن اقلیت ها، خبرنگاران و فعالان اجتماعی ادامه داد.

او با دخالت در امور داخلی ایران افزود: وضعیت حقوق بشر زنان در ایران همچنان رو به وخامت است. بسیاری از زنان و دختران که از حجاب اجباری حمایت نکرده اند با مجازات‌های سختگیرانه مواجه شده اند. حکومت ایران به اعمال احکام طولانی مدت برای فعالان حقوق زنان ادامه داده است.

این مقام وزارت خارجه امریکا ادامه داد: آمریکا به همکاری با شرکای بین المللی خود برای پاسخگو کردن مقامات ایران به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.

گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، استاندارد‌های دوگانه، عدم رعایت اصل بی طرفی و نادیده گرفتن فرهنگ‌ها و سبک زندگی کشور‌ها همواره مورد انتقاد است.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتا‌ها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشور‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه