Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- کنسول افتخاري ليتواني در ايران از برگزاري همايش همکاري‌هاي علمي،فرهنگي و گردشگري ايران و ليتواني خبر داد و گفت اين همايش پنجم آذرماه با حضور نمايندگاني از بخشهاي وزارت خارجه،گردشگري و دانشگاهي دو کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا «محسن کريمي طبسي» با بيان اين مطلب، گفت: همايش همکاريهاي علمي فرهنگي و گردشگري ايران و ليتواني با حضور نمايندگاني از وزارت امور خارجه، گردشگري و دانشگاه هاي ليتواني دوشنبه هفته آينده (پنجم آذرماه) در محل هتل اسپيناس تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، قرار است نمايندگان دانشگاه‌هاي اين کشور نشست هاي مشترکي با نمايندگان وزارت علوم تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت براي توسعه همکاري هاي علمي و دانشگاهي داشته باشند.
کنسول افتخاري ليتواني در ايران در خصوص موضع ليتواني در قبال تحريم هاي يکجانبه آمريکا عليه ايران، گفت: ليتواني کشوري بي طرف است با اين حال حضور نمايندگان اين کشور در تهران نشان دهنده عزم آنها براي تداوم همکاري‌ها با ايران است.
وي همچنين درخصوص حجم مراودات تجاري ايران و ليتواني گفت: با توجه به اينکه دو کشور در يکديگر سفارت ندارند، حجم مبادلات اقتصادي دو طرف بالا نبوده است، با اين حال سال گذشته ايران 13 ميليون دلار صادرات به کشور ليتواني داشته است.
به گفته کنسول افتخاري ليتواني در ايران، جمهوري اسلامي ايران در حوزه غذا و دارو و ليتواني در زمينه ليزر و آي تي ظرفيتهاي گسترده اي دارند و شرکتها و تجار دو طرف مي توانند در اين زمينه ها باهم همکاري کنند.
کريمي طبسي در ادامه از عزم دو کشور براي برقراري پروازهاي مستقيم بين دو کشور خبر داد و اظهار داشت سال آينده همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور روند رو به رشد خواهد داشت.
وي ابراز اميدواري کرد روابط دو طرف در سال آينده روند رو به رشدي داشته باشد و افزود: ليتواني در حوزه آي تي جزو 5 کشور برتر دنياست و با توجه به اينکه شرکتهاي بزرگ اين کشور به دنبال بازار هستند، ايران مي تواند جزو بهترين بازارها براي آنها باشد.
کنسول افتخاري ليتواني افزود علاوه بر اين شرکت هاي ليتواني در حوزه تجهيزات پزشکي و داروسازي هم ظرفيت هاي گسترده اي دارند و علاقمند به توسعه همکاري ها با ايران هستند.
وي در پاسخ به اين سوال که توسعه همکاري هاي تجاري بين دو طرف ممکن است با موانع بانکي روبرو شود، گفت: ايران نشان داده است مي تواند موانع پيش روي روابط تجاري خود را برطرف کند.
اين ديپلمات اروپايي همچنين درپاسخ به سوالي درباره سازوکار ويژه مالي اتحاديه اروپا، اظهارداشت: درخواستي براي استقرار نهاد SPV سازوکار مالي اروپا در ليتواني نشده است.
کنسول افتخاري ليتواني با اشاره به اينکه ليتواني در ايران سفارت ندارد، اظهار داشت: تمام کارهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و گردشگري در ساختمان کنسولگري ليتواني در تهران انجام مي شود.
کريمي طبسي که از سال 2018 به عنوان سفير صلح جهاني انتخاب شده است، حل مشکلات پيش روي دانشجويان ايراني مقيم خارج را از اهم اهداف و فعاليتهاي خود در اين زمينه اعلام کرد.
سيام**2021**1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس دانشگاه صنعتی اراک در این نشست با بیان اینکه این همایش با ۶۰۰ دستاورد علمی، تخصصی و صنعتی در سطح کشور و بین الملل از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در این دانشگاه برگزارخواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری همایش از مهر ماه سال گذشته انجام شده و ۶۱۰ مقاله از ۵۰ دانشگاه برتر کشور برای شرکت در این همایش ارسال شد که ۴۶۰ مقاله علمی انتخاب شد.
گودرزی با بیان اینکه برگزاری این همایش معرفی جلوه‌ای از علم و صنعت استان به کشور است، افزود: در همایش پنج کارگاه تخصصی و چهار سخنران با نشست‌های کاملا علمی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاورد‌های به روز در سطح استان و ملی به نمایش خواهیم گذاشت.
او گفت: مشارکت علمی، جهش تولید و توسعه صنایع مردم نهاد شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران است.
استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: با بر گزاری سی و دومین همایش بین‌المللی مکانیک در تراز نام صنعتی استان، رویداد شاخصی را در تاریخ نظام علمی استان رقم بزنیم.
مخلص الائمه افزود: بدنه مربوط با موضوع صنعت، دانشجویان صنعتی و دیگر دانشجویان در جریان این رویداد باشند و در برگزاری همایش از صنایع و انجمن‌هایی از جمله قطعه سازان، نفت و گاز، آب سنگین و ایزوگام دلیجان کمک بگیریم.
او همچنین گفت: برای حضور مردم در محل همایش تمهیدات لازم اندیشیده شود.
در پایان این نشست از شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟