Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@01:57:33 GMT

انعطاف پذیری قانون کار از شاخص های مهم قانون کار است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۲۳۰

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،کامران اصغری بعدازظهر امروز سه شنبه در گردهمایی 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در ساری با اشاره به درگذشت دکتر نوربخش مدیر عامل فقید سازمان تامین اجتماعی و تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی این مصیبت را تسلیت گفت و اظهار داشت: اگر چه مرگ افراد به دست خداست اما باید برای مصون ماندن جان افراد تمهیدات لازم را اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون کار در 29 آبان ماه سال 1369 به تصویب تشخیص مصلحت نظام رسید و سپس اجرایی شد ،اکنون پاسخگوی ما در حوزه کارگری و کارفرمایی و تامین اجتماعی است.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: قانون کار  منبعث از قانون اساسی کشور است ،وقتی قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب و در شورای نگهبان بر اساس مصلحت نظام برای اجرا مصوب می شود.

وی افزود: اگر چه برخی قوانین دارای اشکالاتی نیز است این نقیصه در تصویب قانون مشخص نیست زمانی که اجرایی می شود اشکال قانون محسوس می شود.

اصغری به کامل بودن قانون کار اشاره کرد و گفت: قانون کار به دلیل کامل بودن کمترین اشکال بر آن وارد است ، اگر چه ممکن است پاسخگوی همه ی مطالبات ما نباشد اما قانون کامل است.

وی انعطاف پذیری قانون کار را از مزیت های این قانون برشمرد و افزود: پیمان دسته جمعی و نقش تشکلات کارگری و کارفرمایی در این قانون محسوس است.

اصغری از دیگر مزیت های قانون کار را بدون تشریفات بودن قانون بیان کرد و ادامه داد: در جمهوری اسلامی نیروی انسانی در تولید و کارفرمایی نقش مستقیم دارند .

وی ابراز خرسندی از اینکه شرکای اجتماعی ما از صفر تا صد در تصویب قانون کار اثرگذار بوده اند ، تصریح کرد: گاهی وکلای کاذب در راهروهای دادگاه به دنبال اهدافی هستند که نفع کارگر و کارفرما نیست.

اصغری گفت: گرچه معتقد هستیم قانون کار چون دست نوشته انسان است در شرایطی نیاز به اصلاح دارد ولی رویکرد این اصلاح باید حمایت محض از نیروی کار باشد و دولت ها نیز مکلفند در سطحی گسترده از نیروی کار در مقابل کارفرمایان و سرمایه داران حمایت کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شاخص قانون قانون کار کار و رفاه اجتماعی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، انتقال کیلیان امباپه به رئال را باید قطعی دانست و تصویب قانونی در شورای شهر مادرید به نفع سرمایه‌گذاران خارجی، به قانون امباپه معروف شده است. زمانی چنین قانونی هنگام انتقال دیوید بکام به رئال تصویب شد که به قانون بکام شهرت یافته بود و حالا به قانون امباپه تغییر پیدا کرده است.  باید دلیلی برای این نام وجود داشته باشد و تصادفی نیست. 

کاهش مالیات در منطقه مادرید برای خارجی‌های جدید با قدرت خرید بالا برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی به کیلیان امباپه اجازه می‌دهد تا پول زیادی پس‌انداز کند. اگر قرارداد کیلیان با رئال مادرید نهایی شود، مهاجم فرانسوی یکی از ذینفعان بزرگ خواهد بود.

شورای شهر مادرید به ریاست ایزابل دیاز آیوسو، از حزب مردمی، در حال آماده سازی اصلاحیه ای در قوانین مالیاتی خود است که برای خارجی های جدیدی که اقامت خود را در مادرید فعال می کنند اعمال می شود.

این قانونی برای جذب سرمایه خارجی است و انتظار می رود در سال اول حدود 30000 نفر را تحت تاثیر قرار دهد. امباپه می‌تواند از این قانون بهره‌مند شود و این قانون برای تمام سال 2024 عطف به ماسبق است.

اساساً آنچه این قانون وضع می کند این است که خارجی هایی که در دارایی های مالی سرمایه گذاری می کنند، می توانند 20 درصد از این مبالغ را از مالیات بر درآمد خود کسر کنند. این محدود به بخش مالیات بر درآمد منطقه ای است و سرمایه گذاری در املاک مستثنی است. همچنین تعهد 6 سال اقامت در پایتخت اسپانیا نیز وجود دارد.

با در نظر گرفتن اینکه امباپه در بالاترین گروه درآمدی (سه میلیون یورو ناخالص درآمد در سال به بالا) خواهد بود، ممکن است به این معنی باشد که فوتبالیست فرانسوی فقط مالیات ایالتی 24.5 درصد را بپردازد و بیشتر درآمد خود را پس انداز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا