Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:45:46 GMT

زهر زنبور عسل در شيروان بايد تجاري سازي شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۳۶۰

زهر زنبور عسل در شيروان بايد تجاري سازي شود

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- مسئول تعاوني زنبورداران شيروان گفت: توليد صرف عسل براي زنبورداران مقرون به صرفه نيست و به همين علت بايد اين قشر از جامعه، تجاري سازي زهر زنبور عسل را در اولويت کاري خود قرار دهند.

احمد فربد روز سه شنبه در حاشيه برگزاري کارگاه آموزشي تکنيک هاي استحصال زهر زنبور عسل در شيروان به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هر چند برخي روستائيان با خواص زهر زنبور عسل آشنا هستند اما بايد با شيوه هاي علمي و تجاري سازي از فراورده هاي آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: خشکسالي هاي متوالي موجب کاهش توليد عسل در اين شهرستان شده است و به همين علت کارگاه آموزشي با حضور اساتيد رشته پرورش زنبور عسل در اين شهرستان تشکيل شد.
وي گفت: شهرستان شيروان داراي 12 هزار و 400 کلني زنبور عسل است که به طور ميانگين در هر کندو 7 کيلو گرم عسل توليد مي شود و اين ميزان توليد در چند ساله اخير کاهش داشته است.
فربد از مهم ترين فوايد پرورش زنبور عسل را گرده افشاني در مراتع، باغ ها و گياهان زراعي عنوان کرد و افزود: کمک به افزايش کمي و کيفي محصولات کشاورزي و حفظ محيط زيست در اين اقدام مدنظر است.
مسئول تعاوني زنبورداران شيروان گفت: علاوه بر عسل محصولاتي نظير موم، بره موم، گرده گل، ژل رويال و زهر زنبور عسل از فراورده‌هاي زنبور عسل با ارزش افزوده بالا است که در صنايع دارويي، بهداشتي و غذايي کاربرد زيادي دارند.
فربد افزود: مي توان با ترويج مصرف، جمع آوري و مصرف توليدات زنبور عسل در سطح جامعه کمک زيادي به سلامت جامعه، افزايش توليد محصولات کشاورزي و افزايش درآمد زنبورداران و اشتغالزايي داشت.
در اين کارگاه آموزشي يک روزه 230 نفر پرورش دهندگان زنبورعسل و کارشناسان اين رشته از سراسر کشور شرکت کرده بودند.
استان خراسان شمالي به لحاظ شرايط مناسب آب و هوايي و وجود مراتع غني پوشيده از گياهان دارويي در سال 94 از نظر ميزان توليد عسل رتبه سيزدهم و از نظر ميانگين توليد به ازاي هر کلني (بهره وري) رتبه پنجم کشوري را کسب کرد.
وجود اقليم متفاوت در گستره 2 ميليون هکتاري خراسان شمالي شرايط را براي پرورش زنبور عسل فراهم کرده است به طوري که رشته هاي کوه هاي آلاداغ، سالوک و شاه جهان از بهترين مناطق براي توليد عسل در استان محسوب مي شوند.
7186/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، گفت: فراجا مسئولیت‌های متعدد و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود. اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی افزود: مقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، گفت: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان