Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@14:50:50 GMT

پیگیری قانونی قصور پزشکی حق مردم است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۴۴۳

پیگیری قانونی قصور پزشکی حق مردم است

رئیس نظام پزشکی مشهد گفت: پیگیری قصور پزشکی در مراکز درمانی حق مردم است اما باید از طریق مجاری قانونی دنبال شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نظام پزشکی مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد در ملاقات با پزشک مصدوم توسط یکی از همراهان بیمار در بیمارستان آریای مشهد افزود: افرادی که به صورت شخصی اقدام به برخورد با قصور احتمالی پزشکان و گروههای پزشکی می کنند، اقدام غیر قانونی، ناشایست و غیر اخلاقی را مرتکب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این امر کاهش امنیت جامعه پزشکی و تبعات مختلف در بردارد و احساس نا امنی باعث شکل گیری و گسترش پزشکی تدافعی در جامعه می شود.
وی گفت: در این شرایط پزشک از اقدامات درمانی که امید کمتری به نتیجه آن است، پرهیز می کند و بدین طریق فرصت های احتمالی درمان بیماران از بین می رود.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هرگونه ضرب و جرح، توهین و افترا به فعالان حوزه سلامت نظیر پزشک و پرستار، پیگرد قانونی دارد و با خاطیان برخورد جدی می شود.
دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: تمام مدارک و مستندات حادثه مزبور دریافت شده تا بتوان در کوتاه ترین زمان به این پرونده رسیدگی نمود و با خاطیان برخورد کرد.
در مراسم دلجویی از پزشک مجروح شده توسط یکی از همراهان بیمار، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، رئیس نظام پزشکی مشهد و مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نمایندگی از رئیس این دانشگاه حضور داشتند.
یک پزشک چهارشنبه هفته گذشته حین انجام وظیقه در درمانگاه سلامت واقع در بولوار هدایت مشهد مورد حمله یکی از همراهان بیمار قرار گرفت و به ضرب چاقو از ناحیه سر مجروح شد.

انتهای پیام /*

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پرونده های قصور پزشکی قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 

 به گزارش قدس خراسان، ظهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه همزمان با خیزش جهانی جامعه دانشگاهیان علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و پس از برخورد شنیع پلیس آمریکا با جامعه اساتید و دانشگاهیان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد برای محکومیت این اقدام دولت آمریکاف جلوی درب دانشگاه فردوسی مشهد تجمع ضداستکباری برگزار کردند. 

در این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از نوشتن نامه‌ای به نمایندگی از جامعه دانشگاهی مشهد خطاب به رؤسای ۳۸ دانشگاه آمریکا، در حمایت از دانشجویانی که شجاعانه با وجود سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، خبر داد. 

در متن نامه مسعود میرزایی شهرابی آمده است « به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.» 

در خلال این مراسم که با رجزخوانی، شعرخوانی و شعارهای ضدصهیونیستی دانشجویان مشهدی ادامه پیدا کرد، بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی نیز قرائت شد و پس از آن، رسول نوروزی، رئیس ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی ضمن سخنرانی به نقش دانشگاه‌های حامی فلسطین در آینده آمریکا اشاره و تاکید کرد: این خیزش جامعه نخبگانی همه معادلات آینده جهانی را برهم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد