Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@20:47:11 GMT

ترامپ می ترسد به مناطق جنگی برود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۴۵۰

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسيما به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به سبب رفتارش در امور نظامی و خودداری از دیدار با نظامیان آمریکایی در افغانستان یا عراق به نحو فزاینده ای تحت فشار قرار گرفته ، به مشاورانش گفته ممکن است برای نخستین بار در دوره ریاست جمهوری خود با سربازان در منطقه ای جنگی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم جاش داوسی و پل سان نوشت: مشاوران کنونی و سابق رئیس جمهور آمریکا که خواستند ناشناس بمانند گفته اند ترامپ تاکنون از دیدار از این مناطق جنگی خودداری کرده و گفته است نمی خواهد با جنگ هایی سر و کار داشته باشد که از دید وی چیزی جز ناکامی نبوده اند. مشاوران کنونی گفتند انتظار نمی رود ترامپ در تعطیلی روز شکرگزاری به منطقه ای جنگی برود و او تعطیلاتش را در زمین گلف خود در فلوریدا خواهد گذراند.
رئیس جمهور آمریکا اغلب خود را از مدافعان پنتاگون معرفی کرده و در گردهمایی های تبلیغاتی خود و در توییتر به قدرت و بزرگی ارتش آمریکا اشاره کرده است. او در عین حال، بارها از ماموریت های نظامی آمریکا انتقاد کرده و شخصا به برخی از فرماندهان نظامی سابق تاخته، که این موجب پیچیدگی روابط او با نیروهای مسلح تحت فرمانش شده است.
هرچند ترامپ با درخواست های جیمز ماتیس، وزیر دفاع، برای تقویت حضور نظامی آمریکا در افغانستان و سوریه و حفظ بخشی از نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ مثبت داده است، اما نگاه خوشبینانه ای به عملیات های نظامی آمریکا در این کشورها ندارد.
به گفته مشاوران رئیس جمهور آمریکا، او در نشست ها درباره سفر احتمالی به مناطق جنگی، ماموریت های نظامی در عراق و افغانستان را مایه "شرمساری کامل" توصیف کرده است. به گفته آنها، ترامپ همچنین به پروازهای طولانی و مخاطرات امنیتی بالقوه به عنوان دلایل خودداری از دیدار از مناطق جنگی اشاره کرده است.
ترامپ هفته گذشته در گفتگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این سؤال که چرا با سربازان آمریکایی مستقر در کشورهای خارجی دیداری نداشته است، گفت برنامه ریزی برای چنین دیداری شروع شده است.
ترامپ در مصاحبه کریس والاس با وی که روز یکشنبه پخش شد گفت :"من فکر می کنم شما چنین دیداری را خواهید دید. برخی کارها هست که دارد برنامه ریزی می شود. ما به دلایل امنیتی و مسائل دیگر نمی خواهیم درباره آن حرف بزنیم."
رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعای نادرستش را درباره اینکه از مخالفان جنگ عراق بود، تکرار کرد. بررسی های واشنگتن پست نشان می دهد ترامپ ابتدا از حمله نظامی به عراق حمایت کرده و تا بیش از یک سال پس از این حمله، با آن مخالفت نکرده بود.
ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت :"من فکر می کنم (حمله نظامی به عراق) اشتباهی وحشتناک بود."
والاس در واکنش گفت :"اما بحث درباره دیدار با سربازان است."
ترامپ پاسخ داد :"حق با شماست. من فکر نمی کنم هیچ رئیس جمهوری به اندازه من با ارتش بوده است. از لحاظ تامین مالی، از لحاظ همه چیز من به آنها رسیده ام، از جمله به کهنه سربازان."
یک مقام ارشد سابق کاخ سفید که درباره این موضوع با رئیس جمهور آمریکا گفتگو داشته است و به شرط ناشناس ماندن با واشنگتن پست گفتگو کرد گفته است ترامپ در گفتگوهای خصوصی درباره نگرانی هایش از مخاطرات امنیتی دیدار از مناطق جنگی برای جان خود حرف زده است.
این مقام سابق درباره دیدار ترامپ از مناطق جنگی گفت :"او هیچ وقت علاقه ای به این کار نداشته است. او از چنین موقعیت هایی می ترسد. او می ترسد برخی ممکن است بخواهند او را بکشند."
فشارها بر رئیس جمهور برای دیدار از مناطق جنگی در ماههای گذشته افزایش یافته است. الیوت کوهن، از مقامات دولت جرج دبلیو بوش و از منتقدان ترامپ این مسئله را بارها در ملأ عام مطرح کرده است.
کوهن در مصاحبه ای گفت: "نکته این است که مردان و زنان نظامی آمریکایی در این مناطق حضور دارند. آنها دارند کشته می شوند. من فکر می کنم هر رهبر خوبی بخواهد از نزدیک آنها را ببیند. هر رهبر خوبی تلاش خواهد کرد کاری برای سربازان انجام دهد ، نه اینکه فقط از آنها به عنوان وسایل صحنه نمایش استفاده کند."
آمار پنتاگون نشان می دهد از زمان ریاست جمهوری ترامپ، حدود 60 نظامی آمریکایی در افغانستان، عراق و سوریه در عملیات نظامی یا حوادث غیر نظامی کشته شده اند.
چندین تن از مشاوران ترامپ گفتند برنامه های دیدار وی از مناطق جنگی جدی نیست و رئیس جمهور در هفته های اخیر فقط گفته است شاید لازم باشد چنین دیداری انجام بگیرد. یک سخنگوی کاخ سفید با استناد به نگرانی های امنیتی از اظهار نظر درباره سفر رئیس جمهور آمریکا به مناطق جنگی خودداری کرد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترامپ آمريکا مناطق جنگي نظاميان افغانستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای بررسی اتهامات مربوط به پنهان کردن اسناد تجاری پرداخت حق السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن در دادگاه منهتن نیویورک حضور یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام بیرون آمدن از خودرو خود برای همه دست تکان داد و به سمت ورودی دادگاه رفت. گروه کوچکی از هواداران او را تشویق و مخالفانش او را هو کردند.

ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنایی خود را "حمله به آمریکا" خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر خود به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود، گفت: «چنین چیزی تاکنون رخ نداده است.»

ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود.

او با ورود به دادگاه در حالی که وکلای متهم و مأموران دادگاه، اطراف او را گرفته بودند، پشت میز متهم نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنایی مرتبط با پرداخت پول در سال ۲۰۱۶ به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود.

ترامپ آوریل گذشته در کیفرخواست ۳۴ موردی که او را به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که مایکل کوهن، وکیل وی به دانیلز پرداخت کرده بود، اعلام بی گناهی کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از تاریخ ۴ آوریل تا ۸ آوریل انجام شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان، اتهامات مربوط به پرداخت‌های پنهانی برای ساکت کردن فرد را تا حدودی جدی یا بسیار جدی می‌دانند. در حالی که ترامپ به طور قاطع هرگونه تخلف را رد می‌کند، دادستان ناحیه منهتن، آلوین براگ، معتقد است که اقدامات ترامپ رفتار مجرمانه به حساب می‌آید. این دادگاه نه تنها بر مشکلات حقوقی ترامپ تمرکز می‌کند، بلکه سوالاتی را در مورد تلاقی سیاست و عدالت در ایالات متحده مطرح می‌کند.

نتیجه دادگاه پیامد‌های قابل توجهی برای آینده سیاسی ترامپ دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده تغییر احتمالی در افکار عمومی است. نظرسنجی ماه ژانویه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در سطح ملی ۵ امتیاز نسبت به جو بایدن پیشتاز است. با این حال، پاسخ‌دهندگان هنگام پرسیدن در مورد سناریویی فرضی که در آن ترامپ قبل از انتخابات آینده محکوم شود، احساس متفاوتی را ابراز کردند، به طوری که بایدن با ۴۵ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است