Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@18:20:12 GMT

شیر خشک شتر در خراسان جنوبی تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۵۳۷

شیر خشک شتر در خراسان جنوبی تولید می شود

سید جلال مدرسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چهار کارخانه مواد لبنی مجوزهای لازم را برای تولید شیر و دوغ پاستوریزه و سیب سلامت اخذ کرده اند و به زودی تولید شیر خشک شتر را در برنامه واحد تولیدی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: تاکنون شیر خشک شتر در هیچ جای کشور تولید نشده است لذا خراسان جنوبی نخستین گام را برداشته و از این طریق صادرات هم خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: به دلیل اینکه ماندگاری شیر شتر پاستوریزه یا به شکل دوغ، کم است به سمت تهیه شیر خشک رفته ایم که اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.
وی گفت: در این زمینه دوره های آموزشی با حضور شرکت های فعال برگزار شد و امروز و فردا نیز در مرکز استان دوره آموزشی با همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای شترداران برگزار می شود.
مدرسی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر شتر در خراسان جنوبی وجود دارد و روزانه 2 تن شیر شتر در این استان تولید می شود که از نظر خواص درمانی و خوراکی بسیار مفید است.
وی گفت: خراسان جنوبی 20 درصد جمعیت شتر کشور را به خود اختصاص داده و بعد از استان سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم جمعیت شتر کشور است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اقلیم استان برای پرورش شتر بسیار مناسب است افزود: باید به عنوان بخش دولتی شرایط ارگانیک مدنظر سرمایه گذاران را در استان تامین کنیم.
وی گفت: در پایان این دوره آموزشی که در ارتباط با نحوه دوشیدن بهداشتی شتر در حال برگزاری است، قراردادهایی با شترداران منعقد و از هفته آینده شیر شتر استان جمع آوری می شود.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی دوره های آموزشی شیر خشک 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 

‌ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: علیرغم تلاش‌های انجام شده، ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی آباد از توابع خراسان جنوبی به‌دلیل سیل از آزمون جا ماندند و این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی‌آباد می‌دهم که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف ۲ هفته آینده برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پورعباس امروز_جمعه هفتم اردیبهشت_ با حضور در دانشگاه امیرکبیر ضمن نظارت بر بررسی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: امروز حدود ۵۰۱۰۰۰ نفر داوطلب در سراسر کشور آزمون تجربی شرکت کردند و دانشگاه امیرکبیر نیز به‌عنوان یکی از حوزه‌های آزمون سراسری میزبان ۵۷۰۰ داوطلب پسر و دختر است.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، با وجود تلاش ارتش و نیروهای مسلح برای ایجاد شرایط به منظور حضور داوطلبان در حوزه آزمون، حدود ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد از توابع خراسان جنوبی به دلیل سیل از آزمون جا ماندند اما این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی‌آباد خواهم داد که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف دو هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: روز گذشته ۴ آزمون در سراسر کشور برگزار شد و ۴ مورد تخلف و دستگیری ثبت شده که این موضوع نشان از اعتماد مردم به سیستم سنجش دارد، از این ۴ مورد ۲ نفر به دنبال عکس گرفتن از سوالات بودند و ۲ نفر نیز در استان‌های جنوبی به دنبال استفاده از تجهیزات برای تقلب بودند که با آن‌ها مطابق بخشنامه برخورد شد.

وی ادامه داد: ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری امسال نسبت به حدود ۱۰۰۰ نفر سال گذشته بی‌نظیر است، رشته تجربی به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مخازن سوالات امروز از ۵ لایه امنیتی تشکیل شده است، برای اولین بار زمانی که مخازن قفل و پلمب شد، کلید سوالات در جای دیگری نگهداری شد.

پورعباس بیان کرد: امیدوارم امروز شاهد تخلف و تقلبی نباشیم؛ اما با حمایت پلیس، پلیس فنا و قوه قضائیه تمامی توان حفاظتی سازمان و کشور آمادگی مناسبی برای برگزاری آزمون وجود دارد و در صورت تخلف همان ثانیه با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 748057

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد