Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - الحشد الشعبی با هشدار نسبت به تحرکات جدید آمریکا، از مقابله با حمله نیروهای آمریکایی به فرودگاه المرصنات (شهید ابو رضا البلداوی) در غرب شهر الرطبه در استان الانبار (غرب) عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرمانده عملیات محور غرب در سازمان بسیج نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی، گروههایی از اعضای داعش را از طریق هوایی از سوریه به داخل خاک عراق منتقل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'قاسم مصلح' به خبرگزاری الغدپرس همچنین گفته است که نیروهای آمریکایی طی دو روز گذشته با حمله و آتش باری مستقیم قصد بدست گرفتن کنترل فرودگاه المرصنات را داشتند که با مقابله الحشد الشعبی مواجه شدند.
وی گفت: این فرودگاه از یک سال پیش در پی آزادسازی از دست داعش تاکنون در کنترل الحشد الشعبی است و از آن برای شناسایی و انجام عملیات پاکسازی مناطق اطراف استفاده می شود.
مصلح گفت: هواپیماهای آمریکایی بدون اطلاع قبلی برای بدست گرفتن کنترل این فرودگاه حمله ور شدند اما با مقابله نیروهای الحشد الشعبی به ناچار به پایگاه دیگری در43 کیلومتری این منطقه که مقر یک شرکت آلمانی است، رفتند.
این فرمانده الحشد الشعبی همچنین از عدم همکاری ستاد عملیات مشترک عراق و اطلاع ندادن به این نیروها در خصوص تحرکات تازه نیروهای آمریکایی انتقاد کرد و گفت: ما نیروی رسمی و قانونی تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح (نخست وزیر) هستیم و جا داشت در این خصوص به ما اطلاع رسانی می شد.
وی گفت: امروز در عراق همه می دانند که هر جا آمریکایی ها باشند، تروریست ها نیز در آنجا فعال و مورد حمایت هستند و به همین دلیل نیز ما از سیاستمداران و دولت عراق می خواهیم هر چه زودتر نسبت به بیرون راندن نیروهای آمریکایی و جلوگیری از دخالت آنها در حوزه امنیتی عراق اقدام کنند.
مصلح همچنین مدعی شد که ستاد عملیات مشترک عراق نیز تحت اداره آمریکایی هاست و فرماندهان و افسران آن از خود اختیاری ندارند و به همین دلیل نتوانستند از پیش تحرک جدید نیروهای آمریکایی را به سازمان الحشد الشعبی اطلاع دهند.
وی گفت: آمریکایی ها در اقدامی دیگر و برای تحریک نیروهای ما با دو فروند جنگنده و پرواز در ارتفاع پایین از بالای فرودگاه المرصنات به سمت خاک سوریه خیز برداشتند که این امر نشانگر آن است که آنها مشغول جابجایی عناصر داعش میان سوریه و عراق هستند.
طی هفته های گذشته تعدادی از مسئولان سیاسی و امنیتی نسبت به تحرکات جدید آمریکا درمرز سوریه با عراق و احتمال نفوذ دادن عناصر داعش به عراق برای انجام عملیات های جدید تروریستی جهت آشفته کردن اوضاع این کشور هشدار داده و از دولت خواسته اند تکلیف حضور نیروهای نظامی آمریکا را در خاک این کشور روشن کند.
خاورم *4**380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق نيروهاي آمريكا مرز سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

به گزارش همشهری‌آنلاین، منابع امنیتی مطلع جزئیات جدیدی از حملات هوایی صورت‌گرفته به پایگاه کالسو در استان بابل عراق منتشر کردند.

رسانه‌های عراقی از افزایش زخمی‌های حمله به پایگاه و مقر نیروهای الحشد الشعبی عراق در استان بابل به 14 نفر خبر دادند. یک نفر نیز در این انفجار شهید شده است. در بین زخمی‌ها، افراد غیرنظامی نیز دیده می شود.

مقاومت اسلامی عراقی رژیم اسرائیل را عامل این حمله دانسته و در واکنش به آن، در کمتر از ساعاتی، بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

الحشد الشعبی انفجار در مقر خود را تأیید کرد

سازمان الحشد الشعبی عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که انفجاری در مقر این نیروها در پایگاه کالسو واقع در استان بابل رخ داده و متعاقبا، تیمی برای انجام تحقیقات در این باره راهی منطقه شده و این انفجار منجر به وارد آمدن خسارت مادی شده است.

با این حال، مسئول دفتر المیادین در بغداد و شبکه‌ العربیه مدعی شده‌اند که علت انفجار حمله هوایی بوده است.

شبکه المیادین حمله پهپادی را عامل انفجار در پایگاه مذکور دانسته و خبرنگار العربیه نیز مدعی شلیک پنج موشک به این پایگاه شده است.

شبکه پی‌.بی‌.اس نیز به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد: ارتش آمریکا در منطقه‌ای که حادثه در آن رخ داده، هیچ گونه فعالیتی نداشته است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده در مورد حمله هوایی آمریکا به این پایگاه صحت ندارد.

ابو آلا الولائی، دبیر کل گردان‌های سید الشهدای عراق در واکنش به حادثه پایگاه نظامی کالسو الحشد الشعبی گفت: هرکسی که پشت این حمله به پایگاه الحشد الشعبی باشد، هر که می‌خواهد باشد، ما پاسخ خواهیم داد.

وزارت کشور عراق: ماهیت انفجار مشخص نیست

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی در وزارت کشور عراق گزارش داد که هنوز ماهیت انفجار مشخص نبوده و معلوم نیست حادثه به دلیل حمله هوایی بوده یا حمله پهپادی.

کمیته‌ امنیتی بابل: حمله هوایی شده است

علی رغم اینکه سازمان الحشد الشعبی عراق درباره انفجار در پایگاه کالسو نتیجه قطعی اعلام نکرده، کمیته امنیتی در استان بابل، در این باره گفته است: میزان آتش سوزی در مکان انفجار به دلیل مهمات نبوده، بلکه آتش سوزی در درخت‌ها و پوشش گیاهی اطراف پایگاه در نتیجه حمله هوایی رخ داده است.

حضور رئیس ستاد الحشد الشعبی عراق در پایگاه کالسو

ابوفدک المحداوی، رئیس ستاد الحشد الشعبی عراق از پایگاه کالسو که هدف حمله موشکی قرار گرفته است، ساعتی پیش بازدید کرد.

اولین پاسخ مقاومت عراق به حمله به پایگاه الحشد الشعبی

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده، علاوه بر تأکید بر اینکه این عملیات در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم اسرائیل صورت گرفته، همچنین اعلام کرده است که این حمله در واکنش به نقض حاکمیت عراق و حمله به نیروهای الحشد الشعبی بوده است.

رژیم صهیونیستی دخالت در حمله به مقر الحشد الشعبی عراق را انکار کرد

در حالی که برخی منابع و از جمله مقاومت عراق، رژیم صهیونیستی را مسئول حمله به مقر حشد شعبی در عراق می دانند، سی ان ان به نقل از یک مقام اسرائیلی منکر دخالت در این انفجار شد.

یک مقام اسرائیلی در این باره به سی سی ان گفت که اسرائیل هیچ ارتباطی به این انفجار نداشته است.

پیش از این آمریکا هم دخالت در این حمله را رد کرده بود.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرده است که حمله پهپادی به شهر اشغالی ایلات در واکنش به نقض حاکمیت عراق و حمله به نیروهای الحشد الشعبی بوده است.

کد خبر 845700 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه عراق الحشد الشعبی

دیگر خبرها

  • حماس حمله به مقر حشد الشعبی را محکوم کرد
  • آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!
  • گردان‌های سیدالشهدا: به عوامل حمله به مقر حشد الشعبی پاسخ داده می‌شود
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
  • فیلم| حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق
  • حمله به پایگاه الحشدالشعبی در بابل عراق
  • پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز اسرائیل به مقر الحشد الشعبی
  • (ویدیو) حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق
  • حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق/ حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به ایلات اشغالی
  • بمباران سنگین مقر الحشد الشعبی در عراق توسط اسرائیل