Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:40:28 GMT

عملیات اجرایی طرح آبخیزداری تل میشی استهبان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۷۵۶

عملیات اجرایی طرح آبخیزداری تل میشی استهبان آغاز شد

شیراز-ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری منطقه تل (تنگ) میشی شهرستان استهبان با اعتباری افزون بر 6میلیارد و 915 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از علی جواهری افزود:
مساحت تحت پوشش این طرح چهار هزار و 700 هکتار و هدف از اجرای آن، کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی تل میشی، مقابله با فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی منطقه و کمک به تامین آب سفره های زیرزمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین، جلوگیری از هدر رفت روان آب های سطحی، ذخیره سازی این آب ها برای استفاده در ماه های خشک سال، پیشگیری از وقوع سیلاب و خسارت به مناطق شهری و روستایی، تغذیه آب های زیر زمینی مناطق اطراف بخش رونیز استهبان، احیا و افزایش پوشش گیاهی از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می آید.
جواهری، حجم عملیات اجرایی حوزه تل (تنگ) میشی استهبان را شامل چهار هزار و 500 متر مکعب عملیات سنگی-ملاتی، 14 هزار و 952 متر مکعب حجم عملیات خاکی عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه 50 هزار متر مکعب روان آب قابل استحصال است.
او گفت: شهرستان استهبان از جمله مناطق اولویت دار در اجرای طرح های آبخیزداری این استان است زیرا اجرای این گونه طرح ها افزون بر تغذیه چاه های کشاورزی روستاهای اطراف، موجب رونق اقتصاد باغی و کشاورزی این شهرستان نیز خواهد شد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تاکید بر نقش موثر مشارکت مردم در روند اجرای طرح های منابع طبیعی در این استان، بیان داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر در حوزه های آبخیزداری شهرستان استهبان شاهد اجرای هر چه بیشتر طرح های زیر بنایی و به تبع آن کاهش اثرات تخریبی بلایای طبیعی در این منطقه باشیم.
شهرستان استهبان که در فاصله 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد، دارای حدود 55 هزار هکتار جنگل، 100 هزار هکتار مرتع مشجر و سه حوزه آبخیزداری بزرگ است.
9653 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي اجراي طرح آبخيزداري استهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح عمران شهری، گفت: این کمربندی از آپارتمان‌های ۴۸۰ واحدی فجر تا شهرک‌فجر به طول ۷۰۰ متر، از آن محل به میدان دانشگاه پیام‌نور به طول هزار متر و از شهرک‌فجر نیز به شهرک کارمندان به طول هزار و ۵۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام در راستای آسیب‌شناسی شهری و ارزیابی توسعه فیزیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: احداث کمربندی در مناطق مختلف شهری با هدف ایجاد مسیر تردد راحت به شهرک‌ها و مناطق انبوه‌سازی در حال انجام است.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری در توسعه عمران شهری گفت: این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهری موجب رفاه و راحتی بیشتر شهروندان در تردد‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید در مرحله اولیه این طرح‌ها نسبت به تکمیل زیرساخت‌های خود برای جلوگیری از حفاری دوباره و هزینه مجدد اقدامات لازم را انجام دهند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی بوده که ترافیک‌شهری در آن همواره اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند