Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، دهمین دور میزگرد گفتگوهای سیاسی بین المللی با موسسه امور بین الملل وزرات امور خارجه ژاپن در توکیو برگزار شد.
در این میزگرد مشترک که با حضور دکتر سیدمحمد کاظم سجاد پور رییس مرکز مطالعات سیاسی بین المللی وزرات امور خارجه کشورمان ، دکتر کنیچرو ساسایی رییس موسسه امور بین الملل ژاپن و مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در توکیو آغاز شد محققین و کارشناسان ارشد دو طرف حول موضوعات مهم دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند و دیدگاه های خود را پیرامون آخرین تحولات در این زمینه ها بیان کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سجادپور گفت: هژمونی قلدرمابانه جدید آمریکا نه تنها ثبات و امنیت خاورمیانه بلکه جهان را به خطر انداخته است
وی همچنین گفت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های اقتصادی تجاری علیه کشورمان تنها یک مساله دوجانبه بین تهران و واشنگتن نبوده بلکه سبب زیرپا گذاشتن قوانین بین الملل مولود حرکتی علیه دیگران از جمله اروپا و ژاپن است.
سجادپور خاطرنشان کرد: دولت ایران با اتکا به منابع و ظرفیت های داخلی و منطقه ای خود از این بحران عبور خواهد کرد و مردم ایران طی چهار دهه گذشته ثابت کرده اند که می توانند با اعتماد به نفس در برابر چالش های سنگین تر از این تحریم ها ایستادگی کنند و آنها را مدیریت و اداره نمایند.
وی در این میزگرد که جمعی از محققین و پژوهشگران و اساتید دانشگاه های مختلف ژاپن نیز حضور داشتند به تاریخ طولانی همکاری های بین ایران و ژاپن اشاره کرد و گفتگو و تبادل نظر بین موسسات مطالعاتی دو کشور را در شرایط فعلی منطقه ای و بین المللی ضروری اعلام دانست و تصریح کرد: نتایج مباحثات اندیشمندان دو کشور تاثیر مثبتی بر بهبود و توسعه مناسبات بین ایران و ژاپن می گذارد.
در ابتدای این نشست مشترک مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در ژاپن با تشکر از رییس موسسه امور بین المللی ژاپن برای برگزاری این میزگرد گفت: انجام چنین نشست ها علمی و تخصصی سبب آگاهی بیشتر مردم و مقامات عالیرتبه دو کشور از مواضع یکدیگر و درک بهتر و از شرایط منطقه ای و بین المللی می شود.
وی با اشاره به نودمین سالروز روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن در سال 2019 ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه و تعمیق مناسبات بین دو کشور در تمام زمینه ها باشیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: میزگرد توکیو گفتگو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی